Eu şi Bromptonul meu

august 6, 2009 at 6:35 pm 13 comentarii

by Elena:

Mă plimb cu bicicleta prin Bucureşti de vreo 2 ani. Este mică, dar e a mea, cine zice că mărimea contează? :D

Părerile sunt pro şi contra. Cârcotaşii spun că strugurii sunt acrii; că are roţile prea mici, că este o bicicletă pentru fete (păi să vedeţi ce bărbat apare în reclama la Brompton!!!), că trebuie să pedalezi repede, că nu prinde viteză (de parcă ai pe unde să te duci cu 40 km/h). Cei care ştiu cu adevărat să aprecieze calităţile acestei biciclete vor afirma că este o bijuterie, un adevărat “Jaguar” al bicicletelor.

Lucrez într-o clădire ce nu dispune de parcare de biciclete şi nici nu o pot lăsa legată de orice stâlp, aşa că Bromptonul îmi este coleg de birou, mă aşteaptă nerăbdător să-mi termin treaba şi să-l iau la pedalat spre casă.  Forma cadrului şi roţile mici îmi permit orice fel de ţinute, nu mi se agaţă fusta în spiţe, nu-mi prind pantalonii pentru că lanţul are protecţie,  poziţia pe bicicletă este comodă, cu spatele drept şi dimensiunile ei o fac foarte uşor de manevrat în trafic.

Elena on Brompton

Îmi dă un sentiment de siguranţă, este solidă şi bine făcută (made in UK), are garanţia cadrului şi pieselor iar istoria celor de la Brompton este cartea lor de vizită. Nu pârâie, nu scârţâie, nu crănţăne lanţul, merge ca unsă. Asta e diferenţa între Brompton şi alte biciclete pliabile, care ai senzaţia că se rup în două la trecerea peste o denivelare sau o bordură mică.

Însa ce-mi place cel mai mult la ea e că se pliază foarte uşor, cu puţină îndemânare în 10-20 secunde şi ocupă foarte puţin spaţiu. Atunci când este pliată, o bicicletă Brompton rămâne stransă, transformându-se într-un pachet extrem de compact, numai cu puţin mai mare decât roţile sale. Pachetul pliat poate fi ridicat fără nici un risc de a se deplia – lucru liniştitor atunci când alergi să prinzi metroul, când intri într-un magazin sau când o dai unui însoţitor al vagonului de bagaje. Nu există piese ieşite în afară sau slabe la pachetul pliat şi, folosind cadrul sau şaua drept mâner, poate fi cărată ca un geamantan de dimensiuni mici, uşor şi facil de manevrat. Modul de pliere este conceput în aşa fel încât să ţină părţile vulnerabile cum ar fi farurile şi rolele cablurilor ferite de şocuri, şi, prin pliere, lanţul şi pinioanele departe de haine şi bagaje. Astfel n-ai nici o grijă dacă pleci de acasa cu o rochiţa albă.

Dar iată care sunt paşii de bază pentru plierea unui Brompton:

  • Toate bicicletele Brompton au suspensii pe partea din spate care permit “parcarea” instantanee a bicicletei:
  • Parchează bicicleta răsucindu-i roata din spate sub cadrul principal – bicicleta va sta singură, lăsându-ţi ambele mâini libere.
  • Desfă clama de fixare şi răsuceşte roata din faţă – pedala din dreapta trebuie trasă afară daca e nevoie – şi agaţ-o de roata din spate.
  • Desfă clama de fixare şi coboară ghidonul şi şaua şi strânge pedala pliantă; aceste părţi pot fi manevrate în orice ordine după pasul 2.

plierea unui Brompton

Deplierea:

  • Ridică şi prinde cu clama de fixare ghidonul şi şaua şi depliază pedala; aceste manevre pot fi făcute în orice ordine, dar trebuiec efectuate înainte de a trece la pasul 2.
  • Depliază şi coboară roata din faţă; bicicleta este parcată acum.
  • Ridică partea din spate a bicicletei – o uşoară împingere este de regulă cea mai eficientă metodă – pentru a răsuci în afară roata din spate; bicicleta este gata de condus acum.

Simplu, nu?! Mai multe informaţii tehnice găseşti pe site-ul brompton.ro şi le poţi testa pe bune la magazinul Veloteca.

Entry filed under: Fete pe biciclete. Tags: , , .

Promenada nocturnă pe biciclete Invitaţie la pedalat în…Austria

13 comentarii Add your own

  • 1. lupul cel rau  |  august 6, 2009 la 8:20 pm

    bai nene, blogul asta nu e decat o reclama la magazinul lu Geo, Veloteca

    m-ati innebunit cu veloteca, velorutia si Bromtonurile voastre

    cate vrei sa vinzi?

    Răspunde
    • 2. OanaVeloBello  |  august 7, 2009 la 11:29 am

      VeloBello e un proiect sustinut de BateSaua , asa cum am afirmat de la inceput. Momentan Brompton se poate testa si cumpara de la magazinul Veloteca, de aici si legatura. Daca ai posturi mai interesante, te rugam trimite-ne si le vom publica negresit, sub semantura ta. Noi cautam colaboratori pasionati de biciclete, sa ne ajute sa oferim celorlalti biciclisti informatii interesante, utile sau haioase. Si daca implica bicicliste…minunat! Oricum, iti multumim ca ne citesti.

  • 3. ggl  |  august 7, 2009 la 8:10 am

    Şi eu ma gândeam să iau o bicicletă din aceea cu roţi de 20 de ţoli ca să nu mai pot merge cu viteză prin trafic, însă între timp am găsit o trotinetă pliabilă în târgul de vechituri (o micro pe care am şi reuşit s-o stric şi acum e nefuncţională pentru că nu mai găsesc roată de schimb la ea). Avantajul e că o poţi lua pe transportul public. Ca şi bicicleta ta de altfel. Bicicleta mea “de serviciu” e un hibrid pe cadru de mountain bike mai înalt (geometrie cam ca şi la cursieră), cu roţi de 20″, cauciucuri subţiri (dar nu slick ca mai ies pe drumuri de pâmânt cu ea) şi furcă rigidă (fără suspensie). Dacă îi dai pedală merge al naibii de repede pe asfalt. Prea repede ca să eviţi un potenţial accident. M-am obişnuit însă să merg mai calm.

    Răspunde
    • 4. OanaVeloBello  |  august 7, 2009 la 11:46 am

      Eu am Electra, o bicicleta clasica de oras, articolul e scris de Elena, ea e pasionata de Brompton si nu l-ar schimba pe nici o alta bicicleta, decat acum, cand s-a dus in Apuseni sa faca trasee cicloturistice :) . Din categoria pliabile, eu am incercat doar Dahonul sora-mii, care ma surprinde in mod placut de fiecare data. E fasneata, suficient de rapida pentru mine, usor manevrabila, frane ferme si o pozitie comoda. Are personalitate. E doar altfel de bicicleta.

    • 5. ggl  |  august 7, 2009 la 1:52 pm

      Am văzut câteva Dahonuri şi în Cluj, tot din alea cu roţi de 20′ – în general sunt ale unor tipe. Electra arată incredibil de bine, cred că e şi comodă. Ce model ai?

    • 6. OanaVeloBello  |  august 7, 2009 la 1:58 pm

      Electra Amsterdam. Insa magazinul The Kitchen de pe str. Smardan (Bucuresti) aduc modele mai noi si mai frumoase, am trecut pe-acolo si nu-mi puteam lua ochii de la ele. Am scris despre asta aici si aici.

    • 7. Gica Contra  |  august 7, 2009 la 2:19 pm

      Ce parere aveti despre Metropolis si despre Bike4u?

    • 8. OanaVeloBello  |  august 10, 2009 la 12:07 pm

      Le-am vizitat site-ul, am vazut si in Bucuresti multe Metropolis, insa personal nu am incercat vreuna. Cu prima ocazie voi opri un posesor de astfel de biciclete sa-i cer parerea.

    • 9. Serban  |  august 10, 2009 la 7:52 pm

      Am avut norocul sa pot intreba un posesor de Metropolis chiar azi la Obor unde m-am dus sa vad bicicleta. Dupa doua luni cat a folosit-o, cu toate ca a avut o problema cu o anvelopa – aparuse o gâlma, era multumit. Venise sa cumpere o anvelopa de rezerva ca poate apare alta gâlma din nou.
      In ce priveste bike4u, par sa fi “murit”. Nu raspund la mail, telefonul de contact este oprit, lista de magazine nu au.
      Eu am ales Metropolis. Nu zic ca Brompton nu este de departe mai buna dar pretul este prea mare, cel putin pentru unul ca mine care nu stiu sigur daca o sa am curajul sa merg cu bicicleta. Daca nu o sa am destul curaj, o sa o vand si o sa pierd ceva. Daca o sa am curaj, si sper sa am, problema calitatii s-ar putea sa se puna.

    • 10. OanaVeloBello  |  august 10, 2009 la 7:58 pm

      Dap, singurul “dezavantaj” la Brompton pare sa fie pretul destul de mare. Ma bucur ca esti multumit de Metropolis, iti urez sa nu ai nici o problema cu ea si sa pedalezi in siguranta. Incearca sa iesi intai prin parcurile mai mari, unde sunt alei largi si poti sa pedalezi mai relaxat, cum e Tineretului – sunt multi biciclisti acolo, seara sau in weekend.

    • 11. Serban  |  august 12, 2009 la 6:01 pm

      Rectific. Cei de la bike4u mi-au raspuns prompt dar mailul lor a fost considerat spam si nu l-am vazut. Se pare ca nu au magazin. In schimb m-au indrumat la service (str. Unitatii nr. 108, intre Baba Novac si Calea Dudesti de luni pana sambata intre 10 si 18) daca doresc sa vad ce ofera.
      Mi se pare cam ciudat ca la service… vezi ce se strica, nu e prea comercial.

  • 12. Serban  |  august 15, 2009 la 11:59 pm

    Am cumparat bicicleta Metropolis dar… dezamagire. Ca bicicleta simpla e ok. Dar daca vrei sa o pliezi… ma asteptam si eu sa intre in portbagaj relativ usor si sa mai ramana loc pentru bagaje. As! Mi s-a parut mare cat un elefant! Plus ca nu sta pliata, nu ai de ce sa o apuci, este aproape imposibil sa nu pui pantalonii pe lant sau pe roata din fata in timpul montarii si daca vrei sa o transporti, mai bine o transporti nepliata. Nu vad cum as putea sa transport bicicleta cu metroul fara sa deranjez lumea. Acum imi cam pare rau ca n-am avut rabdare sa examinez si oferta bike4u.
    Acasa bicicleta a fost testata bine cu succes de restul familiei asa ca nu se stie inca a cui va fi…

    Răspunde
  • 13. Ionescu  |  septembrie 8, 2009 la 9:56 pm

    Uluitor! N-aş fi crezut că se poate aşa ceva!
    Am văzut o fată in faţă la McDonald’s Unirii cum şi-a pliat bicicleta (Brompton, că altfel nu postam aici)
    - cu o singură mână,
    - în timp ce vorbea la telefon,
    - în mai puţin de un minut
    Evenimentul s-a petrecut luni 7.09 pe la ora 14:00

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 409,701 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

