Utilizaţi cască de protecţie?

septembrie 30, 2009 at 4:03 pm 41 comentarii

Filmul face parte din campania “Utilizaţi casca de protecţie pentru că vă iubim”.  Campania a fost produsă pentru districtul Aalborg din Danemarca, în asociere cu poliţia din Iutlanda de Nord  şi Federaţia daneză de biciclişti.

Voi cât de des folosiţi casca de protecţie? Cât de necesară este ea în traficul bucureştean?

via Vulupe

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , , .

Biciclete de închiriat şi în Herăstrău! Recicleta

41 comentarii Add your own

  • 1. vulupe  |  septembrie 30, 2009 la 4:12 pm

    Salutare si multumesc de vizita. N-ar strica sa punem mai mult accent si pe masurile de securitate proprii. OK, facem tot felul de evenimente pentru ca cei din jur sa afle de noi si sa ne vada in trafic dar din pacate, cei mai multi ciclisti nu folosesc deloc echipamentul minim necesar – lumini, veste, casca, etc. Si e pacat.

    Răspunde
  • 2. ggl  |  septembrie 30, 2009 la 4:13 pm

    Nu-i necesară. Numai fraierii poartă cască – bicicliştii adevăraţi se dau pe fixie şi ajung la neurochirurgie în caz de accident cu traumatism cranio-cerebral.

    Răspunde
  • 3. Andreea  |  septembrie 30, 2009 la 4:24 pm

    Eu nu folosesc cască, recunosc că merg mai mult pe trotuar, dacă merg pe stradă, am grijă să evit bulevardele şi să folosesc straduţe mici, neaglomerate. Doar în weekend ies pe bulevarde, să îmi fac curaj. Recunosc, mi-e frică de maşini! Şi dacă ar fi să merg mai des, mi-aş lua cască. Nu sunt încă o biciclistă adevărată (stau cam prost cu echilibrul) :D

    Răspunde
  • 4. OanaVeloBello  |  septembrie 30, 2009 la 4:27 pm

    Eu port casca doar daca merg pe strada, desi pietonii sunt mai imprevizibili decat masinile. Consider ca accidentele pe trotuar nu necesita casca, insa e o parere personala bazata pe mersul zilnic pana la birou, pe un drum pe care il stiu cu ochii inchisi. Stiu exact de unde poate aparea un pieton sau o masina, gropile si bordurile. La munte iau neaparat casca, m-a ajutat cand am cazut mai urat.

    Răspunde
  • 5. Andreea  |  septembrie 30, 2009 la 4:37 pm

    Puteţi revedea comentariile privind măsurile de securitate, teama sau curajul de a merge cu bicicleta în Bucureşti, aici

    Răspunde
  • 6. Alex  |  septembrie 30, 2009 la 6:28 pm

    Hello,
    Da, folosesc. si din pacate azi a fost una din acele putine zile in care-si dovedeste eficienta, un sofer grabit lovindu-ma in timp ce trecea pe rosu, el fiind cica concentrat sa vada daca-l vede vreun politai.
    Casca este pentru aceste momente. Daca nu o aveam, poate ca nu scriam asa cu chef la ora asta. Pot zice ca i-am dat un cap de capota destul de tare… Asa m-am ales doar cu ameteala de moment (mai grav e bicicleta), altfel, erau sanse sa se lase cu sange. Cred ca indiferent de stilul de mers, de locurile pe unde se merge cu bicicleta…casca si manusile trebuie sa fie nelipsite… daca tineti la integritatea fizica a propriei persoane…

    Răspunde
  • 7. Gica Contra  |  septembrie 30, 2009 la 6:56 pm

    Mai bine cititi asta. Eu prefer sa ma abtin de la comentarii personale de data asta :) .
    Am obsrvat ca multa lume zice: “Poarta casca! E cel mai important!” dar, daca te uiti pe strada, majoritatea biciclistilor nu poarta casca. De ce au purtatorii de casca mai multa vizibilitate pe net?
    Eu nu as purta casca decat daca as fi obligat sa merg cu bicicleta printr-un loc care ma sperie puternic cum ar fi o coborare pe munte, teren accidentat sau prapastie aproape.

    Răspunde
  • 8. ggl  |  septembrie 30, 2009 la 8:33 pm

    Trotuarul e pentru pietoni, oameni în scaun rulant şi mămici cu cărucioare. Bicicliştii adevăraţi se bagă pe stradă între maşini. Ca şi Alex. Cum o să revendicăm străzile dacă circulăm pe trotuar?

    Cică se grăbea pe roşu. I-ai luat numărul? L-ai reclamat la Poliţie?

    Răspunde
  • 9. Gica Contra  |  septembrie 30, 2009 la 8:51 pm

    Azi am vazut ceva ce putea fi un accident intre Unirii si Sfanta Vineri. Un biciclist urca dealul in viteza, lucru care mi s-a parut destul de greu si neasteptat. I se deschide in fata o portiera cam la doua lungimi de masina. Am inlemnit. Biciclistul a reusit sa evite portiera, a intors capul, a ridicat mana – o fi si “zis” ceva – si s-a dus mai departe.
    Nu avea casca. Probabil ca daca avea casca, de caldura si transpiratie nu i-ar mai fi ars sa urce dealul in viteza si ar fi fost mai in siguranta.

    Răspunde
  • 10. ggl  |  septembrie 30, 2009 la 9:28 pm

    Voi aveţi dealuri în Bucureşti? Dacă voi aveţi dealuri, atunci Dealul Feleacului (832 m) e munte. Poate de aia se pot urca in viteza. Pentru că nu-s dealuri adevărate ci mai degrabă coline.

    Răspunde
  • 11. Simona  |  septembrie 30, 2009 la 11:01 pm

    Eu, recunosc… nu port casca decat la munte, cand drumul e accidentat sau la coborarile cu viteza. In oras, n-o folosesc, cel mai sincer ar fi sa zic ca dintr-un moft, ce tine de estetica si de discomfort. Nu e un exemplu bun, stiu. Fiecare decide pentru el si isi asuma riscul. Pana acum, atentia si imprejurarile, m-au ferit de rele. Mai departe… scrie-n carte ;)

    Răspunde
  • 12. luura  |  octombrie 1, 2009 la 1:07 am

    Eu o folosesc tot timpul. Se poate cadea si pe stradute – exact in unicul moment din zi in care trece o masina pe-acolo – si pe trotuar… Eu am fost aruncata de o portiera de pe strada pe trotuar, intr-un copac! N-am dat cu capul, insa daca dadeam?
    Ce se intampla daca te dezechilibrezi pe trotuar si cazi pe strada?
    Eu nu folosesc trotuarul, care este pentru pietoni, asa ca am in fiecare zi constiinta fragilitatii biciclistilor in fata automobilelor. Casca este lucrul cel mai simplu si mai la indemana pe care-l putem face pentru siguranta noastra si a celor care ne asteapta acasa.

    Răspunde
  • 13. Gica Contra  |  octombrie 1, 2009 la 1:11 am

    Nu zic eu, zic altii:
    “From the point of view of restrictiveness, even the official promotion of helmets may have negative consquences for bicycle use, and that to prevent helmets from having a negative effect on bicycles, the best approach is to leave promotion of helmet wear to manufacturers and shopkeepers.”
    The European Council of Ministers of Transport. 2004. “National Policies to Promote Cycling”

    Totusi, casca e buna la altele:
    1. Arati mai “cool”, mai “biciclist”… Cine mai e ca tine!
    2. Esti in rand cu americanii, la ei se poarta casca.
    3. Daca vrei sa mergi la agatat, arati ca esti un tip prudent, ca asa cum folosesti casca, asa o sa folosesti si prezervativul
    4. Ascunde chelia sau parul carunt:)
    5. Daca e frig, tine cald. Nu mai trebuie sa te afisezi slab si sa pui altceva pe cap
    6. Descurajeaza furtul bicicletei. Ce sa faca hotul cu casca ta? Sa o poarte, nu are chef ca cine stie ce boala de piele poate sa ia. Sa o ia cu el, iar nu poate ca e suspect sa ai casca si sa nu o porti. Sa o lase, iar e ciudat, cine isi lasa casca si ia numai bicicleta? Asa ca hotul se va orienta catre alta bicicleta.

    Răspunde
  • 14. seascarf  |  octombrie 1, 2009 la 2:40 am

    @Gica:
    Esti singurul care nu doar ca nu poarta casca, ci sustine ca nu are rost. Toti ceilalti care nu purtam casca recunoastem ca e mai sigur sa o folosesti dar din diverse motive ne deranjeaza si acceptam riscul. Stii ce? Eu cred ca tu ai probleme de constiinta. Sa faci bine sa porti casca sa-ti usurezi sufletul.
    De ce crezi ca celor care nu poarta casca nu prea li se aude vocea? Pentru ca stiu ca ceea ce fac nu prea e ok si nu fac atatea valuri.

    @ggl:
    832m? Pai e munte toata ziua, ce mai !

    Răspunde
  • 15. luura  |  octombrie 1, 2009 la 10:25 am

    “campaigns to promote the wearing of cycle helmets effectively construct cycling as a dangerous practice about which to be fearful”

    Pacat ca obligativitatea centurii de siguranta nu descurajeaza mersul cu masina… atunci as renunta si eu la casca :D

    Răspunde
  • 16. ggl  |  octombrie 1, 2009 la 11:46 am

    Cât timp casca de bicicletă nu e obligatorie (ca şi în Australia), nu văd de ce ar susţine cineva inutilitatea ei. Dacă crezi porţi, dacă nu, nu. Obligativitatea căştii ar fi justificată doar când numărul de accidente fatale ar fi prea mare exact din cauza asta. Dar alea se pot reduce mai eficient şi permanent pe alte căi (infrastructură bicicliete). Campanii, campanii. E plin de campanii împotriva fumatului şi cu toate astea 70% dintre români fumează. Fumatul ucide mult mai mulţi oameni anual decât mersul pe bicicletă fără cască. Deci dacă eşti fumător ai şanse mai mari să mori şi faci pagubă mai mare la bugetul de asigurări de sănătate, chiar dacă porţi cască când mergi cu bicicleta :)

    @seascarf: Da, 832 m faţă de nivelul mării, însa orasul e cam pe la ~340 m, deci sunt doar ~500 m diferenţa de nivel. Ca înălţime e deal. Spre deosebire de Măcini, nu are relief montan, deci e deal şi sub aspectul asta. Oricum nu-l urci în viteză.

    Răspunde
  • 17. Gica Contra  |  octombrie 1, 2009 la 3:21 pm

    @luura
    Ba pe mine ma descurajeaza. Ma enerveaza centura si cand merg cu taxiul ma bucur ca nu o pun. Folosesc centura din cauza lul Garcea, nu ca element de siguranta. Centura este unul din motivele pentru care merg cu masina mai putin.
    Asa ca renunta la casca! :)
    P.S. O sa pun casca cand merg cu bicicleta cand o sa ne dea Tarom parasute in avion.

    Răspunde
  • 18. Alex  |  octombrie 1, 2009 la 4:12 pm

    Am avut un accident cu bicicleta, in care ea s-a facut praf si eu nu am patit nimic datorita castii :) A fost destul de grav, o masina mi-a taiat calea, eu eram in viteza si am intrat in masina aluia, dupa care cel din spate, nepastrand distanta, a intrat in mine. Nu am mai reusit sa-i fac nimic bicicletei. Zace si acum pe hol. E asa de daramata incat e singura bicicleta nelegata pe casa scarii, nefurata! Deci purtati casca, pentru sanatatea voastra!

    Răspunde
  • 19. Gica Contra  |  octombrie 1, 2009 la 6:06 pm

    Nimic? Dar mainile, picioarele, tot restul corpului? Cum poate casca aia care sta pe varful capului sa protejeze intreg corpul? Straniu!
    Si inca un aspect. Sunt mult mai multi biciclisti care nu poarta casca decat care poarta. Daca accidentele ar fi la fel de frecvente la ambele categorii de biciclisti, atunci ar trebui sa fie gramezi de accidentati fara casca. Nu prea se aude de ei. Nu cumva purtatorii de casca se bazeaza pe protectia aia un pic prea mult si adopta un comportament periculos la adresa lor? Asta se numeste comportamet de compensare a riscului.
    Eu as zice mai degraba asa: “Nu purtati casca ca sa fiti mai motivati sa evitati accidentul!”

    Răspunde
  • 20. ggl  |  octombrie 1, 2009 la 11:57 pm

    Gică, o mână sau un picior se mai reface, capul si coloana vertebrală mai greu. Accidentul se numeste accident pentru că se întâmplă… accidental! Adică e imprevizibil. Casca preîntâmpină imprevizibilul.

    Nu purta cască, treaba ta. Şi aşa nu te dai cu bicicleta din câte am înţeles chair de la tine, deci n-ai să păţeşti mare lucru dacă nu porţi cască.

    Răspunde
  • 21. Oana  |  octombrie 2, 2009 la 1:52 pm

    Utilizez :) Aşa m-am obişnuit, m-aş simţi ciudat fără ea. Nu mi-e greu s-o port nici cînd merg la deal, nici cînd merg în ture scurte prin oraş. La drum mai lung în afara oraşului mă apără de muşte, ramuri…

    Răspunde
  • 22. Gica Contra  |  octombrie 2, 2009 la 4:05 pm

    Cum explicati faptul ca printre cei care au comentat scorul este de 6-3 in favoarea celor care poarta casca cand circula pe strada desi realitatea – priviti pe strada! – este opusa?

    Răspunde
  • 23. Oana  |  octombrie 2, 2009 la 4:27 pm

    1. Purtătorii de cască sînt mai vorbăreţi ? :)

    2. Oricum 16,6 % dintre cei ce au declarat că poartă cască, biciclesc prin diaspora (adică io :).

    Răspunde
  • 24. dorian293  |  octombrie 4, 2009 la 4:27 am

    huh, casca e functie de ce faci cu bicicleta. faci sport, mtb, poarta si asigura-te ca e una multi-impact. mergi la plimbare in oras sau faci doar naveta la job, nu e cazul… parerea mea (si nu numai – sic!).

    as detalia, dar cred ca se gasesc pe net suficiente discutii pe tema asta.

    Răspunde
  • 25. Gica Contra  |  octombrie 5, 2009 la 1:22 am

    Din ciclul “Nu zic eu, zic altii”:

    http://bloguri.biciclete.net/advocacy/efectul-peltzman-din-nou-despre-castile-de-bicicleta_id609.html

    Răspunde
  • 26. Oana  |  octombrie 5, 2009 la 11:56 am

    Am văzut toate filmuleţele recomandate aici pe tema “siguranţa rutieră pentru biciclişti” şi mi-am zis: “Uau, ce faine îs pistele pentru biciclete la ei!!!” :)

    Eu una n-am să renunţ să port cască prin oraş tocmai pentru că aici unde trăiesc pietonii şi motorizaţii încă se mai obişnuiesc cu ideea că există încă o categorie de participanţi la trafic. Chiar bicicliştii par nesiguri pe ce trebuie să facă atunci cînd se întîlnesc la o intersecţie de exemplu în număr mai mare de doi şi de o parte şi de cealaltă.

    Între noi fie vorba, nu se poate trage concluzia că rezultate ale studiilor şi sondajelor realizate prin ţări cu tradiţie ciclistă se aplică automat şi la România sau Croaţia în cazul meu… Dar fiecare e liber să facă ce vrea, bineînţeles.

    O chestiune pe care n-am regăsit-o nicăieri spusă: dacă te hotărăşti să porţi cască, do it right! Trebuie să fie una corespunzătoare şi să fie reglată cum trebuie altfel face mai mult rău decît bine în caz de Doamne-fere’! Că are şi ea o viaţă după care trebuie schimbată (5 ani parcă) şi că, dacă ai dat cu ea puternic de pămînt ar trebui s-o schimbi etc. …

    Ne concentrăm pe “s-o purtăm” sau “să n-o purtăm”,dar nu avem toate datele corecte. Văd că în general lumea e de acord că o cască=lipsă de confort ceea ce nu mai e cazul! Acum poţi găsi la preţ normal una uşoară cu găuri suficiente să nu te supraîncălzeşti, reglabilă bine…

    Răspunde
  • 27. vulupe  |  octombrie 5, 2009 la 12:23 pm

    He he, ce bine ca se tot discuta si despre casca. E buna si discutia contradictorie, scoate la suprafata idei noi. Imi place.
    Si ca sa nu raman la comentarii seci, in ceea ce ma priveste, casca este optiune personala si fiecare este dator sa hotarasca daca si mai ales cum o foloseste. Daca este prost si punand o casca in cap te crezi invincibil, in mod evident ai mai multe sanse sa-ti crapi capul, cu tot cu casca. Daca insa esti un om normal, cu sinapse functionale, si mergi la fel si cand ai casca si cand nu ai, pune-ti o casca pe cap caci nu pierzi nimic in schimb te poate ajuta sa pleci acasa pe picioare sau macar sa ramai constient cand vreun ametit te va ajuta sa traversezi fara sa ai si tu in intentie acest lucru.
    Eu port casca si o recomand oamenilor normali, pentru care ciclismul este o placere nu o bravada. Cei care nu sunt, vor risca oricum si cu si fara casca – e treaba lor.

    Răspunde
  • 28. Gica Contra  |  octombrie 5, 2009 la 12:55 pm

    Mai conteaza si cum te vad soferii. Se pare ca din acest punct de vedere, pentru barbati evident ca femeile nu au nevoie, o peruca – sau, mai simplu, un batic – ofera mai multa siguranta.

    Răspunde
  • 29. dorian293  |  octombrie 5, 2009 la 5:24 pm

    hmm, mai bine revin cu detalii se pare.

    Casca e un accesoriu destinat sa protejeze ciclistul de accidente in care el e singurul implicat. Aceste accidente se pot intampla mai degraba la deplasarea cu viteza mare. Daca esti ciclist de performanta e bine sa porti casca.

    La viteza redusa e extrem de improbabil sa cazi si sa te lovesti la cap. La maini sau picioare da. Cu cat viteza e mai redusa riscul unei accidentari la cap devine exponential mai mic. Ar trebui sa iti protejezi alte parti ale corpului.

    Daca in schimb esti pe bicicleta si te loveste o masina… huh… nu exista si nu cred ca va exista casca ce te-ar proteja efectiv si eficient. O casca de motociclist poate. Una buna inca :P

    Inca ceva… nu mai stiu pe unde am citit, dar sper sa regasesc. Ideea era ca pentru cresterea sigurantei biciclistului urban in trafic NU casca ajuta. DELOC. Ci masurile inverse, de stopare a atitudinii necorespunzatoare in respectivul trafic a soferului de camion, autobuz, masina, motocicleta… si mai ales o legislatie in sensul scaderii vitezei maxime de deplasare a masinilor, a calmarii traficului prin diverse metode. Eu cum vad o strada cu “politisti culcati” stiu ca pe acolo sunt slabe sanse sa ma “agatze” o masina… ;)

    Tot pe afara se cauta implementarea airbag-urilor exterioare. Asa ceva ar face o diferenta… nu o casca destinata protectiei la impact minor.

    Aaa, si ceva sa va faca sa radeti dar si sa va dati seama ca treaba asta cu casca… e cu multe dus-intors-uri. O casca iti face capul mai mare. De aici, risc crescut sa te lovesti la cap daca ai un accident (sic!).

    Răspunde
  • 30. dorian293  |  octombrie 5, 2009 la 5:45 pm

    Uitam sa spun ce e mai important. Am crezut ca acest blog promoveaza pedalatul, bicicleta si ciclistii. Ma refer la cei urbani, amatori.

    Ma mir in acest caz de existenta acestui post si acestor comentarii in mod evident pro-utilizare a unui accesoriu ce in atatea alte cazuri (in Australia s-a realizat si un studiu) a dus la scaderea dramatica a numarului de biciclete in oras.

    Membrii echipei Velobello ar fi fost cazul sa stie ca un climat mai sigur pentru biciclete si posesorii lor apare cu cat numarul acestora e mai mare – v. Olanda, Danemarca – iar casca nu ajuta, dimpotriva.

    Promit ca voi cauta toate referintele necesare pentru toooot ceea ce am spus. Din pacate mi-am pierdut toate bookmarkurile :( da’ le gasesc eu.

    Răspunde
    • 31. OanaVeloBello  |  octombrie 6, 2009 la 6:42 pm

      Sa va zic si parerea mea: cred ca sunt situatii in care e bine sa porti casca si printre astea se numara ciclismul montan, competitiile cu caracter sportiv, cand esti copil sau incepator si riscul de accident e mai mare.

      Ciclismul urban nu a demonstrat prin studii ca ar necesita in mod obligatoriu purtarea unei casti. Siguranta biciclistului in trafic nu depinde daca are casca sau nu, ci de infrastructura corespunzatoare si numarul ciclistilor (safety in numbers), asa cum spunea si cititorul nostru dorian293.

      Insa nu putem nega faptul ca e un accesoriu ce te protejeaza in caz ca sari peste ghidon si aterizezi in cap, din cauza unui obstacol neprevazut, a unei gropi in asfalt, canal desfundat etc. E plin Bucurestiul de astea! Casca te va proteja in cazul unui accident sa-i zicem minor, nu vorbesc de impact major cu un autovehicul, cand tre sa te iubeasca cineva acolo sus, ca sa scapi teafar. Casca nu te face mai puternic, nu salveaza vieti, nu te face mai vizibil in trafic si nici indestructibil!

      Comparatia cu alte tari (etalon in materie de ciclism) nu e relevanta pentru ca strazile lor sunt ca-n palma, au sute de km de piste ciclabile, ce sunt intretinute periodic, iar soferii si pietonii sunt constienti de prezenta biciclistilor in trafic. Au o traditie a ciclismului urban de zeci de ani si nu putem aplica studiile lor pe realitatea noastra.

      Din aceasta cauza nu pot spune altuia sa NU poarte casca, doar pentru ca danezii au ajuns la concluzia asta. Prefer mai multi oameni pe bicicleta in oras, decat mai putini biciclisti, dar purtand casca. Asa ca luati-va toate masurile de siguranta pe care le considerati necesare, e alegerea fiecaruia sa poarte casca sau nu si sa ne bucuram ca noi nu avem (inca) legile din alte tari.

      Pedalati cu atentie!

    • 32. OanaVeloBello  |  octombrie 6, 2009 la 7:19 pm

      @dorian293. Despre Australia am citit acum si iti multumesc ca ai adus in atentie exemplul lor: in 1990, in statul Victoria s-a introdus in legislatie obligativitatea purtarii castii pe bicicleta. Rezultatul a fost contrar asteptarilor – a scazut foarte mult numarul biciclistilor si in special din randul femeilor. Dar sa nu facem confuzie intre efectele unei legi nepopulare si avantajele purtarii unei casti. La fel, research-ul pe care l-a facut genubike, excelent realizat si vi-l recomand tuturor sa-l cititi este despre (in)eficienta unei astfel de legi in codul rutier ce s-ar aplica in orase.
      E insa exagerat sa spunem ca purtatul castii dauneaza sigurantei.

  • 33. Gica Contra  |  octombrie 5, 2009 la 8:19 pm

    Cred ca este foarte bine sa fie pusi in discutie factori care indeparteaza lumea de mersul cu bicicleta pentru ca asa apar (sau ar trebui sa apara) contraargumentele.
    Cat de periculos e mersul cu bicicleta? Vedeti graficul din http://bloguri.biciclete.net/advocacy/efectul-peltzman-din-nou-despre-castile-de-bicicleta_id609.html. In SUA unde e cel mai putin sigur sa mergi cu bicicleta, se inregistreaza 27 de morti la 110 miliarde km parcursi cu bicicleta. Chiar daca, sa zicem, cei 38% de purtatori de casca nu figureaza printre cei accidentati, cei 27 de morti se inregistreaza la “numai” 68.2 miliarde km parcursi fara casca. Adica un accident mortal la peste 2.5 miliarde km. Sigur ca daca mergem mai departe cu calculele si consideram ca un om poate merge cu bicicleta de la 14 la 74 de ani cate 7300 km pe an (20km pe zi inclusiv iarna) rezulta ca din peste 5700 de biciclisti in medie unul moare in accident. Poate ca unora li se pare periculos, altora nu… asta e ceva subiectiv si decide fiecare.
    De fapt este si mai sigur, Sa ne uitam pe strada cati biciclisti trec pe rosu, cati merg pe contrasens, cati merg noaptea fara lumini… Cine nu face tampenii e si mai in siguranta.

    Răspunde
  • 34. dorian293  |  octombrie 8, 2009 la 12:30 pm

    multumesc de comentarii, Oana.

    tot spusesem ca revin, asa ca uite o glumitza si un link cu cateva idei interesante de citit despre subiectul sigurantei in trafic a biciclistilor.

    in engleza in original…

    A woman walks into a marketing and public relations firm and sits down to talk with their lead strategist.

    “Our organization has a fun, safe and healthy activity we wish to promote, but we’re struggling to figure out the right approach,” she says.

    The strategist thinks for a moment, then responds, “I recommend the approach bicycle advocates have been using for the past 20 years; reinforce the public’s fears about your activity.”

    The woman is taken aback, pauses for a moment, then says, “Oh! You had me going there for a moment!”

    “What do you mean?” asks the strategist.

    “Well, you were joking, right?…”

    If only.

    cititi mai multe aici

    Răspunde
  • 35. Gica Contra  |  octombrie 8, 2009 la 4:04 pm

    “Many of us wear helmets because they are cheap insurance to protect against the rare head injury, but we don’t get too worked up if others don’t wear them.”. Intr-adevar, sa porti casca pentru unii e ieftin dar pentru altii nu e. Depinde cum percepi disconfortul. Unii nu suporta dar altora se pare ca le e indiferent. De asemenea depinde cum percepi riscul, pentru unii “rar” inseamna “neglijabil” dar pentru alti inseamna “semnificativ”. De aceea decizia este subiectiva. Eu nu vreau sa port casca. Pe mine ma deranjeaza mult si apreciez riscul ca fiind neglijabil. Si daca cineva mai zice ca e bine sa porti casca, il inteleg. Mie mi-e groaznic de frica sa zbor cu avionul pentru ca apreciez riscul de prabusire ca fiind semnificativ.

    Răspunde
  • 36. Marius  |  octombrie 11, 2009 la 9:31 am

    Avand in vedere ce casti trebuie purtate pe motociclete sau scutere, si faptul ca unele sunt egale cu zero chiar daca arata normal, nu vad utilitatea deosebita a unei amarate (ma scuzati, dar nu ma pot abtine) casti de bicicleta. Ok, sunt alte viteze daca ai motor sub funduletz, dar si cu bicicleta poti prinde viteza indeajuns de mare sa te handicapezi. Eu personal pe bicicleta nu port casca pentru ca ma deplasez incet, si avand experientele motorizate, sunt cu ochii in patru. Pe scuter sau motor port casca si manusi, plus alte elemente de siguranta, indiferent de distanta rulata. Si da, stiu ce inseamna traumatism cranio-cerebral pe bicicleta, sau picatul de pe motor – le-am trait pe ambele.

    Răspunde
  • 37. bikepress  |  octombrie 13, 2009 la 1:10 am

    Ma bucur ca va zbateti si dezbateti :-)) ; nu am intentia sa fiu pro sau contra din oficiu, ci doar pe baza experientei proprii : dat cu capul in diverse creci razlete netoaletate ; am facut cunostinta cu mesajul publicitar al unui panou in care am dat dupa ce m-am ridicat de la depanarea cauciucului; cazaturi din cauza cainilor vagabonzi bagati in fata (si manusile au facut minuni – altfel nisipul pe asfalt…);diverse sarme ratacite; derapaje ; dat cap in cap cu colegi biciclisti neatenti ; portiere … deci PRO CASCA ! Cum spune americanu’ …”Shit happens !” …oricand.

    Răspunde
  • 38. dorian293  |  octombrie 14, 2009 la 6:11 pm

    huh, bikepress, la cate ti se intampla, neaparat casca… sarme ratacite?!?, derapaje?!?… panouri care nu te lasa sa iti indrepti spatele… wow, nasol… deci: POART-O si cand mergi pe jos.

    Răspunde
  • 39. bikepress  |  octombrie 14, 2009 la 8:33 pm

    dorian293 imi place ca ai simtul umorului, dar se pare ca nu prea circuli cu bicla prin Bucuresti ; da, sarme ramase de la cablurile taiate de pe stalpi ; derapaje de la nisipul,noroiul si pietrele necuratate de pe carosabil si piste ; nu mai vorbim de sinele de tramvai ; si nu numai panourile publicitare ci si copacii netoaletati de pe marginea drumurilor si pistelor. Uiti ca un biciclist este in majoritatea cazurilor mai inalt decat un om care merge pe jos( este de la sine inteles si ca numarul evenimentelor probabile este proportional cu timpul petrecut pe bicicleta). Lasa tastatura si treci la pedale ! :-)

    Răspunde
  • 40. Gica Contra  |  octombrie 15, 2009 la 9:08 pm

    Eram azi pe la 19:50 in tramvai la Obor si ma uitam daca mai sunt biciclisti care sa circule pe vremea asta. Vad un biciclist. Cu casca. Pe casca neagra era desenat mare cu alb un cap de mort. Biciclistul cu casca nu mergea foarte repede. Deodata vine din spate, grabit, un biciclist cu sapca si il depaseste. Biciclistul cu casca nu suporta si ia viteza. Nu am vazut daca l-a intrecut sau nu pe biciclistul cu sapca dar nu asta conteaza.
    De ce purta casca biciclistul cu casca? Pentru protectie? Nu prea cred. Nu vi se pare ca era mai degraba un accesoriu vestimentar? Desi nu e obligatoriu sa fie asa, nu “simtiti” cat de bine merge casca cu cap de mort cu reactia biciclistului cu casca la a fi depasit de un biciclist cu sapca?
    E clar. Casca nu e doar (daca e) pentru protectie! Casca e “si” (eventual numai) pentru aspect. Da bine in trafic! La adapostul lui “Trebuie sa ma protejez in caz de accident, nu?” se ascunde de fapt posibilitatea de a-ti colora look-ul fara a recunoaste ca de fapt asta vrei. Pacat ca prin asta se transmite, asa, ca efect secundar, mesajul ca mersul cu bicicleta e periculos si ca ar fi cazul sa ramanem in tramvai.

    Răspunde
  • 41. Seascarf  |  octombrie 16, 2009 la 7:32 pm

    Daca il depaseam eu, cred ca isi facea harakiri :) !
    Aviz amatoarelor: nu depasiti biciclistii cu casca. Asta pentru ei, nu pentru noi.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 409,730 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

