Edi, Alice şi Eva – despre bucurii şi biciclete

iunie 8, 2010 at 5:16 pm 7 comentarii

Numărul părinţilor biciclişti a crescut şi în Bucureşti. Încă de mici, copiii sunt plimbaţi în scăunele speciale până când încep să pedaleze singuri propria lor bicicletă.  Oana Velobello a stat de vorbă cu un părinte biciclist pentru a vă împărtăşi şi vouă câte puţin din bucuriile familiei.

Oana: De cât timp pedalezi în traficul bucureştean şi cât de des foloseşti bicicleta?

Edi: Acum doi ani ne-am decis să luăm în serios un plan mai vechi şi anume să începem să biciclim prin oraş. Demult ne gândeam la asta dar am tot amânat găsind motive diverse cum ar fi lipsa spaţiului de depozitare din apartament, traficul aglomerat, hoţii de biciclete şi lipsa de informare în general. Îmi dau seama că motivele nu erau justificate şi acum ne bucurăm de mersul pe bicicletă pur şi simplu ori de câte ori avem ocazia. Cu condiţia binenteles să fie vremea frumoasă…

Oana: Ce te-a făcut să iei în considerare bicicleta ca mijloc de agrement pentru familia ta şi mai ales pentru fetiţa ta de numai 2 anişori. Aş vrea să-mi spui şi cât de mult îi place celei mici să fie plimbată aşa?

Edi: Folosim bicicleta atât ca mijloc de agrement dar şi ca mod de deplasare prin oraş. Evident că Eva, cel mai mic membru al familiei nu prea a avut de ales, dar cred că nici nu ar fi ales altceva din moment ce e “la înălţime” şi merge mai repede decât ceilalţi copilaşi în cărucioare. Îi place la nebunie şi efectiv chiuie de bucurie uneori, se simte implicată şi specială şi doar un lucru cred că i-ar plăcea mai mult…să pedaleze.

OanaCând vine vorba de copii, părinţii sunt extrem de grijulii şi atenţi la produsele ce pot afecta siguranţa lor. Ce funcţii şi standarde de siguranţă ai urmărit? Cum ai ales scaunul de bicicletă? Gândeşte-te că explici cuiva care nu ştie absolut nimic despre cum trebuie să fie scăunelul şi dacă are nevoie de o bicicletă specială pentru a-l ataşa…Eu o să fac un research pe tema aceasta, dar îmi trebuie şi părerea ta personală, bănuiesc ca n-ai ales aşa la întâmplare.

Edi: Am văzut în alte ţări copii care călătoresc pe bicicleta părinţilor foarte frecvent, de la cele mai fragede vârste până când urcă pe propria bicicletă. Mi-a plăcut şi am ales şi noi asta…Mai mult nu ne-am documentat decât am căutat nişte modele de scăunele recunoscute. Aşa am ajuns la magazinul de articole sportive Decathlon care avea trei sau patru modele de scăunele, toate pentru copii cu greutatea între 9-22kg. Preţurile lor variază între 100ron şi 300ron, iar modul de prindere universal poate fi pe cadru (în spate) sau portbagaj. Sistemul de prindere e foarte facil şi scaunul poate fi montat şi înlăturat cu uşurinţă de  oricine. Am ales un scaun care are opţiunea rabatării pe spate în situaţia în care copilul vrea să doarmă, ceea ce e oricum puţin probabil. Pentru siguranţă, trebuie cumpărată şi o cască de protecţie reglabilă pentru dimensiunile capului (se găseşte la acelaşi magazin)

Oana: Cât de uşor a fost să-ţi găseşti scaunul de bicicletă dorit, la magazinele din România?

Edi: Scaunele de bicicletă pentru copii se găsesc la multe magazine cu profil sportiv sau de copii, sunt foarte multe modele şi mărci pentru toate gusturile, probabil doar cumpărători sunt mai puţini…

Oana: Care sunt locurile prin care vă plimbaţi împreună? Presupun că parcurile şi zonele verzi, îţi place unul anume în care simţi că te poţi plimba în voie împreună cu familia?

Ne plimbăm peste tot unde e posibil, pe piste, prin parcuri şi pe trotuare. Am fost în aproximativ toate parcurile din Bucureşti dar pentru bicicletă cred că cel mai potrivit pentru noi e Parcul Tineretului fiind şi cel mai aproape de casă.

Oana: Ok, dar cum ajungi în parc…tu, părinte cu o fetiţă în scăunel de bicicletă? Traficul din Bucureşti este foarte aglomerat, chiar şi în weekend, pe stradă eu nu aş risca să merg, plus că nu e cel mai curat aer pentru copil.

Edi
: Ca să ajung în parc evident, tranzitez aglomeraţii de maşini şi de pietoni, ocolesc gropi şi maşini parcate aiurea. Eu sunt deschizătorul de drum, Eva la mijloc şi Alice păzeşte turma, ne facem loc, atragem atenţia şi ne distrăm. Pe bicicletă nu contează prea mult destinaţia ci călătoria în sine.

Oana: Consideri că iniţiativa Metrorex de a monta suporţi de bicicletă în vagoanele de călători te-ar ajuta să ajungi mai uşor în parc împreună cu familia?

Edi: Iniţiativa e bună şi cred că mi-ar folosi mai degrabă să mă folosesc de biclă + metrou pentru a ajunge la servici mai repede. Nu m-aş folosi totuşi de metrou să ajung în parc. Consider că Bucureştiul e suficient de mic pentru a merge pe bicla de acasă în cel mai apropiat parc sau chiar în orice parc.

Oana: Ce alte iniţiative ar convinge cât mai mulţi părinţi că biciclitul în parc, împreună cu copilul este o reală plăcere pentru amândoi, este sănătos pentru copil iar tu ai satisfacţia că îţi poţi practica hobby-ul în continuare?

Edi: Modul de viaţă şi dorinţele părinţilor sunt determinante în această alegere. E greu să îmi dau seama ce iniţiative ar convinge, cred totuşi că exemplul altora ar fi un factor de curiozitate şi i-ar putea împinge la o încercare.

Oana: Ştiai că există în Bucureşti Clubul Părinţilor Biciclişti, ce are întâlniri periodice în afara oraşului, în zone de agrement în pădure sau în zone cu foarte puţine maşini, de exemplu la Snagov?!

Edi: Acum aud prima oară de clubul asta şi pare interesant. O să mă interesez cu siguranţă.

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă, Poveşti din şa, Tips and tricks. Tags: , , , , , .

Cycle Chic ladies Câştigă o bicicletă cumpărând revista MBike!

7 comentarii Add your own

  • 1. MU Tull  |  iunie 8, 2010 la 7:28 pm

    Bravo voua! Si eu am visat acum 5 ani la un scaunel pentru fi-miu pe care sa-l pot aplica pe bicicleta. Vazusem la niste oameni in Grecia si mi-au spus ca il cumparasera din Olanda. Ma bucur si ca biciclatul in Romania a devenit mai popular de atunci si ca magazinele sportive comercializeaza lucturi ca acestea, pentru exista cerere. Felicitari voua!

    Răspunde
  • 2. falvorotarybids  |  iunie 9, 2010 la 11:43 am

    f tare…practic,ieftin si ecologic ^-^

    Răspunde
  • 3. Alice  |  iunie 9, 2010 la 3:02 pm

    As dori sa spun ca Eva are in pozele de mai sus 1 an si 2 luni, cam de atunci mergem noi cu ea pe bicicleta

    Răspunde
  • 4. GeoBateSaua  |  iunie 30, 2010 la 9:20 am

    Iata ca inca o familie bucuresteana / romana accepta sa “cada in plasa” unui stil de viata inteligent. Clubul Parintilor Biciclisti se formeaza de pe o zi pe alta, si sper ca in curand sa organizam si evenimente pentru a ne cunoaste mai bine :) Bravo va spun, si va promit ca voi incerca sa duc mesajul vostru mai departe, pentru a castiga din ce in ce mai multe drepturi pentru SIGURANTA si CONFORTUL pe doua roti.

    Răspunde
  • 5. Adina  |  iulie 30, 2010 la 2:30 pm

    Buna ziua,
    caut scaun de bicicleta pentru copii, imi puteti spune niste magazine in Bucuresti unde gasesc? Va multumesc foarte mult!

    Răspunde
  • [...] să fie suficient de conştient de ceea ce se întâmplă pentru a se putea bucura de plimbare. Din spusele prietenilor, toţi copii sunt reticenţi la început, până începe bicicleta să se pună în mişcare, dar [...]

    Răspunde
  • [...] să fie suficient de conştient de ceea ce se întâmplă pentru a se putea bucura de plimbare. Din spusele prietenilor, toţi copii sunt reticenţi la început, până începe bicicleta să se pună în mişcare, dar [...]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 408,233 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

