Cu bicicleta in tren, spre munte sau mare!

iulie 7, 2010 at 11:44 pm 14 comentarii

Vacanţa a început deja pentru unii dintre noi, alţii îşi fac încă planuri… Pentru cei care doresc sa-şi ia bicicleta cu ei în vacanţă, sau doar în week-end, iată câteva informaţii utile referitoare la transportul acesteia, cu trenul.

CFR ne face câteva precizări, pe care m-am gândit sa le grupez astfel, începând cu oferta cea mai interesantă:

1) Trenuri cu vagoane speciale pentru biciclete – serviciu gratuit

- pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur, în compunerea unor trenuri a fost introdus permanent câte un vagon prevăzut cu spaţii pentru biciclete, după cum urmează:

Capacitatea de transport pe vagon este de 8 biciclete.

In cazul perechii de trenuri 1745/1746, vagonul de biciclete merge pană la / de la Satu Mare.
La trenurile 1621/1622 şi 831/832 vagonul pentru biciclete merge pană la/ de la Braşov.

- pe ruta Bucureşti – Constanţa (sau Mangalia) şi retur, avem doua perechi de trenuri cu vagon gratuit pentru bicicletă:

2) Un călător poate lua gratuit în vagoanele clasă o bicicletă pliabilă sau demontabilă, cu condiţia să nu incomodeze pe ceilalţi călători.

3) În cazul trenurilor de persoane şi accelerate formate din vagoane cu spaţii interioare mari (vagoanele etajate), respectiv automotoare (ex.: Săgeata Albastră) se admit la transport biciclete nedemontabile, pentru care se va încasa un tarif / kg prezentat in tabelul de mai jos (o bicicleta obişnuita se consideră ca având 10 kg) :

Călătorului ii revine sarcina de a însoţi şi supraveghea bicicleta pe durata transportului, astfel încât să nu incomodeze ceilalţi călători.

Sursa: site CFR

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , .

Hoţii de biciclete Bicicliști cu stil

14 comentarii Add your own

  • 1. gabi  |  iulie 8, 2010 la 9:19 am

    In teorie ideea este buna, insa:

    Călătorului ii revine sarcina de a însoţi şi supraveghea bicicleta pe durata transportului, astfel încât să nu incomodeze ceilalţi călători.

    asta e prima problema…ca nu tii bicicleta langa tine… sa o lasi nesupravegheata nu este o optiune…

    sa merg cu bicla la brasov inteleg am unde sa ma plimb, dar ce naiba sa fac cu bicla la constanta? ma plimb cu ea pe unde? pe plaja::)))

    eu as vrea sa ma dau cu bicla pe langa sibiu sau deva dar nu am cum sa ajung cu bicla acolo si in zona nu sunt centre de inchiriat….

    in germania gasesti o bicicleta buna la 35 eu.. la noi nu aici nici o sansa:D

    Răspunde
  • 2. Prichiluna  |  iulie 8, 2010 la 9:44 am

    Gabi, ai putea solicita un loc la capatul vagonului, am experimentat deja acest lucru si s-au gasit pana la urma solutii si pentru imobilizarea si pentru supravegherea bicicletei.
    Daca te uiti putin in urma la stiri, vei da peste imagini de la triatlonul care s-a desfasurat la sf. de iunie la 2 Mai, una din probe fiind un tur de ~ 30km pe bicicleta. Potential pentru trasee in zona, exista!
    La Sibiu se ajunge intr-adevar mai greu, cu trenul, doar prin Piatra Olt. Nu se stie cat va mai dura situatia. Insa te asigur ca in Sibiu, am vazut, recent, un centru de inchiriat biciclete, chiar langa Podul Minciunilor. Imprejurimile Sibiului mai ales, sunt foarte pitoresti si merita a fi vazute de pe bicicleta!

    Răspunde
  • 3. George Hari Popescu  |  iulie 8, 2010 la 8:28 pm

    Regulă nouă: dă-i naşului banul şi îţi poţi face propriul regulament.

    Răspunde
  • 4. Prichiluna  |  iulie 8, 2010 la 10:14 pm

    Nu incurajati spaga !!!! De nici un fel !!!! Tocmai ce am scris la punctele 1) si 2) despre situatii cand serviciul este gratuit… Cum vreti sa se amelioreze calitatea unui serviciu, daca banii calatorilor intra in buzunarul cui nu trebuie…

    Răspunde
  • 5. cristi  |  iulie 9, 2010 la 4:20 pm

    sal … a reusit cineva sa mearga cu bicla in tren spre constanta/mangalia?
    tocmai ce am terminat o discutie de 45 de min cu vreo 4 doamne de la informatii gara de nord, care doamne nu numai ca nu stiau nimic de prevederile de mai sus dar erau aproape sigure ca nu se poate … a ramas sa mai revin peste o ora , timp in care verifica ele nush ce chestii :)
    are cineva vreo confirmare ca in trenurile mentionate mai sus ai voie cu bicicleta? (ma intereseaza in primul rand cel spre mangalia … da e ok si pana la constanta)

    Răspunde
  • 6. cristi  |  iulie 9, 2010 la 5:00 pm

    gata … revenit cu telefonul de care ziceam si mi-a confirmat una care parea mai sefa … e ok in trenul rapid 12989 care pleaca la 7:35 din gara de nord spre mangalia

    Răspunde
  • 7. prichiluna  |  iulie 9, 2010 la 5:02 pm

    Cristi, daca verifici direct pe siteul http://www.cfrcalatori.ro/ , si cauti trenurile pe ruta Bucuresti – Mangalia, vei vedea ca trenul care l-am trecut si eu in tabel (R12989), are vagon de biciclete. Doamnele de la ghiseu probabil nu sunt informate (sa le dai si lor trimiterea :) ), asa cum ar trebui, mai ales ca sunt si putini calatori ca tine, care solicita o astfel de informatie. Deci exista pe hartie, sper ca il vei regasi si la peron! Sa ne dai si noua de stire cum a fost!

    Răspunde
  • 8. cristi  |  iulie 9, 2010 la 5:47 pm

    n-am vrut in nici un caz sa sugerez ca dezinformezi sau ceva :) … intrebam doar daca avem vreo confirmare … n-ar fi singurul regulament/document din tara asta care nu se aplica/respecta
    la gara de nord mi-au confirmat deja pentru unul din cele doua trenuri mentionate .. am zis si in comentariul de mai sus
    intre timp am sunat si la simpa trans si mi s-a spus ca ca e ok si la ei si ca pot transporta biciclete in autocarele de pe ruta bucuresti mangalia …
    duminica sper sa plec cu doua biciclete spre mangalia asa ca ma ajuta la moral ca am deja 2 optiuni :)… povestesc negresit :)

    Răspunde
  • 9. Mircea  |  iulie 9, 2010 la 9:56 pm

    Mare grijă cu vagonul special de biciclete pe ruta București – Brașov. Am mers săptămâna trecută, pe 2 iulie și nașul mi-a zis că trebuia să cumpăr bilet special pentru bicicletă, din gară. Sunt aproape sigur că a fost un bluf, dar aveți grijă! Până la urmă a lasat-o moartă când și-a dat seama că nu am de gând să-i dau bani fără chitanță.

    Răspunde
  • 10. Gabi Soare  |  iulie 9, 2010 la 11:49 pm

    Salut,
    Eu m-as incadra la punctul trei ,doar ca nu pe rutele acelea. Doresc sa ajung in Curtea de Arges si voiam sa aflu de la cei ce au mai mers cu biclele pe trenuri daca se poate merge intr-un Accelerat sau Rapid ,deci fara culoare interioare mari, legal.

    Vom fi 3 prieteni deci va fi bagaj + biclele. Sa mergem in ultimul vagon si sa le punem langa toaleta ? Ce ma sfatuiti? Multam!

    Răspunde
  • 11. prichiluna  |  iulie 12, 2010 la 11:59 am

    @Gabi Soare: Imi pare rau ca nu ti-am putut raspunde tot vineri, nu stiu daca intre timp ai reusit sau nu sa ajungi la Curtea de Arges… Dar poate informatia va fi totusi utila si altor doritori. Spre Curtea de Arges exista o Sageata albastra care pleaca din Buc. N. la 7.21 si ajunge la 9.47. Se stie ca in acest automotor este loc suficient pentru biciclete in spatiul larg de la una din usile de intrare. Deci se poate merge legal daca platesti bilet si bicicletei, de 10 lei (suma corespunzatoare distantei de 146km). Nu te lasa intimidat de nas, daca iti zice ca nu ai voie, am dedus ca nu prea sunt la curent cu noile stiri…

    Răspunde
  • 12. Andrei C  |  ianuarie 19, 2011 la 8:04 pm

    Mda, ar trebui sa citeasca articolul asta si cei de la gara de nord. Despre optiunea cu vagoane cu spatii interioare mari (sageti sau cele supraetajate, seria 2626) nu stiau nimic, am mers cu regulamentul printat la seful de gara si nici el nu stia nimic. A fost ridicol.

    Răspunde
  • 13. biciclete ieftine  |  aprilie 11, 2012 la 7:40 pm

    nu stiam ca CFR ofera asa gen de servicii…

    Răspunde
  • 14. Mircea Vasile Petrescu  |  mai 1, 2012 la 11:25 am

    Eu am fost cu bicla complet ilegal de 2 ori in 2 saptamani, cu ea in Intercity Night pe ruta Bucuresti Nord – Arad si retur.

    http://pedalez.ro/arad-viena-nadlac-episodul-i-procesul-de-calire/

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 407,355 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

