Aventurile Anei în remorca specială pentru copii

aprilie 1, 2011 at 10:26 pm 6 comentarii

Sunt sigură că aţi mai auzit de Simona şi de Ana, micuţa ei. Venise după noi, bicicliştii, să vadă şi ea cum stă treaba, dar când v-am zis că buburuza  e pusă pe fapte mari, nu m-aţi crezut. Părinţii Anei sunt înnebuniţi până peste cap după biciclete. Nu exista weekend înainte să se nască Ana,  fără ca bicicletele şi stăpânii lor să nu respire aer proaspăt de munte.  Aşa că atunci când fetiţa a cunoscut lumea biciclistica urbană, n-a mai stat pe gânduri şi şi-a tras părinţii de mânecă. Sau ei pe ea…A doua zi, zis şi făcut: au cumpărat o remorcă pentru transportat copiii cu bicicleta. Cum s-au distrat cu ea, vedeţi în interviul următor, pe care i l-am luat Simonei pe messenger.

Remorca pentru transportarea copiilor cu bicicleta-avantaje şi dezavantaje

Simona: L-am testat ieri, cu ceva emoţii…
Andreea: waaaaaaaaaaau
Andreea:  Zi-mi şi mie cum a fost?
Simona: Când am pus-o acolo, dormea. Am zis să ne plimbăm un pic pe lângă bloc, dar am ajuns în parc la Ciurel, apoi am urcat şi pe malul lacului
Andreea: Ce frumos…

Andreea: Care a fost reacţia ei?
Simona: S-a trezit, a stat un pic trează, apoi, pentru că Ionuţ (tati) mergea repede şi erau nişte denivelări, cred că s-a speriat şi a început să plângă
Simona: Dar am forţat şi noi un pic nota, că nu aveam în plan un drum aşa lung…
Simona: Peste tot, prin cartier, prin parc, pe baraj se uitau toţi la noi zâmbind, iar copii erau parcă hipnotizaţi, pentru că vroiau şi ei, îţi dai seama… şi noi treceam cu prinţesa :)
Simona: Am scos-o puţin cam târziu, spre ora 7 şi deja era obosită.

Andreea: Necesită ceva reglaje sau se prinde de orice bicicletă?
Simona: În principiu, de orice bicicletă cu roţi de 26 şi 28, dar nu de cursiere.

Andreea: De ce nu?
Simona: Am impresia că am văzut pe ambalaj că era tăiată cursiera, nu mai ştiu exact.

Andreea: Şi câte kg poate maxim să ducă? adică până la ce vârstă poţi plimba un copil în ea?
Simona: 25,5 max. E băncuţă pentru doi în spate, dar să nu depăşească împreună 25.5 kg.
Simona: Noi am pus-o cu scoica de maşină în el, căci nu se putea altfel şi nu-mi place că stă cam pe verticală pt ea . Am reuşit s-o fixăm cu chingile din interior.

Andreea: Dar are o poziţie incomodă pentru copil? Sau e ea prea mică să fie plimbată în remorcă?
Simona: Eu o să mai încerc să ajustez poziţia cu o păturică sub fundul ei, dar e şi problema să aibă copilul răbdare să stea în el, dacă nu doarme. La vârsta asta, nu conştientizează o plimbare de genul ăsta.
Andreea: Sunt sigură că atunci când va creşte, va realiza că se plimbă cu bicicleta. În general am văzut copii foarte veseli în astfel de remorci.
Simona: Nu aprecieaza încă plimbarea.
Andreea: Ne gândeam fix la acelaşi lucru :)

Andreea: Aveţi de gând să o scoateţi şi în afara oraşului la plimbare? să o luaţi cu voi pe drumuri de munte?
Simona: Păi cred că urmează duminică în Herăstrău, încă o încercare. Apoi pe undeva prin pădure la marginea Bucureştiului.
Simona: Ieri am luat şi portbebeul şi la întoarcere am pus-o în el.
Simona: Şi am mers aşa cu ea pe bicla mea mică.

Andreea: Pe Dahon ai cărat-o?
Simona: Da, am mers cu o mână.
Andreea: Păi nu te-ai dezechilibrat?
Simona: Nu mai zi la nimeni , eu cam am obiceiul prost de a merge cu o mână, dar merg bine.
Andreea: Păi cum nu, ţi-am zis că pun pe Velobello. Acum fix îţi iau interviu.  Dar de ce te mai ascunzi? oricum ştie toată lumea că te-ai plimbat cu Ana când era de 7 luni în burtică.

Andreea: Cât a costat?
Simona: 870 lei, de la Decathlon.

Andreea: Uite ştiai că există paravane pentru copii? Ai de gând să îţi pui un scăunel şi să te plimbi cu Ana? Când o să mai crească puţin, desigur…
Simona: daaaa, evident
Simona: Cu remorca nu e aşa la îndemână să te plimbi.
Andreea: De ce?
Simona: Scoate bicla, scoate remorca, fixează scaunul, trebuie ceva timp. Plus că dacă pleci cu maşina, ocupă jumătate de portbagaj.
Simona: Pe când scaunelul e mai la îndemână. E pentru alt tip de aplicaţie…
Simona: Dus copilul la gradi de exemplu.
Simona: A, fain paravanul. Cred că e mai fericit copilul aşa.
Andreea: Da şi eu cred, că se simte atras şi se joacă cu el sau se simte în siguranţă bănuiesc…

Andreea: Scaunelul e pentru city? Iar remorca pentru plimbările lungi la munte, nu?
Simona: În mare, cam aşa. Dar nu la munte, că e mai greu de urcat cu remorca după tine. E bună pentru drumuri la pădure, prin localităţi mici şi între localităţi…
Andreea: Mă refeream pe potecuţe…
Simona: Da, dar recomandabil e să fie suficient de largi ca să se încadreze bine remorcă, căci are cam 1m lăţime… şi să fie destul de netedă poteca.

Andreea: A fost pentru voi un moft sau visaţi demult la aşa ceva pentru copil?  Ştiu că sunteţi velo-maniaci…
Simona: O necesitate în primul rând, dar visam la ea. Prima oară am văzut în Austria aşa ceva, acum 10 ani. La marginea unei păduri venise familia, a lăsat maşina, a scos biclele, căruţul…Minunat!

Andreea: Să înţeleg că nu prea aveţi curajul să vă plimbaţi oriunde cu ea. Drumul până în parc se face cu maşina?
Simona: Depinde. Acum nu am curajul să merg cu ea aşa pe stradă. E prea mult praf şi gaze de eşapament care vin direct în năsucul copilului.

Andreea: Ştii că în Copenhaga mămici ca tine se plimbă pe stradă cu copiii în remorcă sau cargo-bikes?
Simona: Acolo şi eu aş face la fel.

Andreea: Dar te vei plimba vreodată direct pe stradă?
Simona:La o oră cu trafic mai redus, da.
Andreea: În weekend să zicem…
Simona: Da. În drum spre o destinaţie verde. Nu doar să mă plimb pe stradă.

Andreea: O să o duci pe Ana la grădiniţă în remorcă?
Simona: La ora aia e prea plină strada de maşini, dar o s-o duc în scăunel. În weekend o să ieşim cu remorca. Cu ea putem căra şi bagaje.

Andreea: Deci scaunelul e o soluţie mai bună pentru Bucureşti.
Simona: Categoric. Măcar  stă copilul cu năsucul mai sus.

Andreea: Vreo destinaţie ideală pentru biciclit cu Ana ai în gând?
Simona: Acum pe la pădure când înverzeşte, dar drumuri scurte pentru început. Să văd cu reacţionează mai întâi. E încă în teste.
Simona: Aş prefera pădurea Trivale în Piteşti, Comana, Snagov…

Andreea: Ce le recomanzi părinţilor biciclişti?
Simona: Să înzestreze toată familia cu câte două roţi/ membru familie. Copiilor le place bicicleta. Cred că mai degrabă părinţii trebuie să înveţe de la copiii lor şi să-i mobilizeze. Bicicleta îi apropie de natură şi îi menţine în formă.

Andreea: Bine Simo. Merci pentru interviu.  Să-ţi crească fetiţa mare şi sănătoasă şi să iubească bicicletele tot la fel de mult cât le iubeşti şi tu.
Simona: Andreea, cine ar crede că faci şi construcţiile şi te pricepi şi la betoane?
Andreea: Se vede că n-am stofă de jurnalist. Scriu inginereşte ;)

V-ar mai putea interesa şi:

Entry filed under: Advocacy, Tips and tricks. Tags: , , , , , , .

Maria Dermengiu-între familie, artă şi biciclete I’m here…Tu unde eşti?

6 comentarii Add your own

  • 1. Doi ani de Velobello « Velobello  |  aprilie 12, 2011 la 5:10 pm

    [...] transmis idei bune şi încurajări. Mulţumiri speciale lui Geo Bate Şaua, Elena Bate Şaua, mămica Simona, Tereza Tranaka, George Hari Popescu, Daniel Vrăbioiu, Lia Răducanu şi tuturor colaboratoarelor [...]

    Răspunde
  • 2. magda  |  mai 6, 2012 la 10:45 pm

    cat are ana voastra? avem si noi o ana mica de 2 luni si ne bate gandul de remorca…si ea “a biciclit” in burtica fiind pana pe la 27 de saptamani, asa ca acum imi ard palmele de nerabdarea ghidonului si vrem musai sa iesim cu fata

    Răspunde
  • [...] care nu au renunțat la plăcerile lor odată cu venirea copilului.  Am povestit într-un amplu interviu pe Velobello, despre remorca specială pentru plimbat copiii pe bicicletă pe care părinții bicicliști și-au [...]

    Răspunde
  • 4. supraveghere video  |  iunie 15, 2013 la 8:47 am

    foarte frumos

    Răspunde
  • 5. Oana B  |  iulie 19, 2013 la 2:01 am

    Salutare tuturor!
    Inainte de toate sa ma prezint – Sunt Oana B , o incepatoare dar cu dorinte mari de reusita. Am doi baieti , Tudor ( 3 ani si 5 luni ) si Cezar (1an si 2luni ).
    Va rog sa ma indrumati cu cateva sfaturi :
    1.Doresc sa achizitionez o bicicleta pliabila (20″sau24″) buget maxim 800 ron .
    2.Doresc sa achizitionez o remorca sau 2 scaune-ambele pe aceeasi bicicleta ,pentru transportul baietilor la gradinita , respectiv parc sau alte iesiri.
    Precizez ca Tudor merge deja pe bicicleta de mai bine de 1 an fara roti ajutatoare ( mai exact la 2 ani si 2 luni am renuntat la rotite ), asadar pentru iesirile in parc ar trebui sa am o varianta de a remorca si bicicleta lui in caz ca oboseste …. Am vazut o bara de tractare dar daca am remorca este exclusa conectarea , si in plus nu stiu cat de stabila e
    Prin urmare ce bicicleta ar fi mai ok una pliabila sau nu , una de 20″ sau de 24″ , si daca stiti vreun model ok . Pt 24″ am gasit un Koliken Camping Pliabila , iar pentr 20″ – B fold Dechatlon , Dhs , Metropolis, Rich si Velors.
    Ce recomandati remorca sau scaune ? Care este durata de viata in folosire a remorcii respectiv al scaunelor ?
    Care investitie e mai rentabila / eficienta ?
    Si foarte important cum ma pot apara de cainii “binevoitori”?
    Oana

    Răspunde
  • 6. Andreea  |  iulie 23, 2013 la 1:04 pm

    Oana, noi nu mai scriem pe acest blog. Ne-am mutat pe skirtbike.ro. Ti-am raspuns aici: http://skirtbike.ro/blog/dilemele-unei-mamici-care-i-bicicleta-pliabila-potrivita-ce-scaun-de-bicicleta-sa-cumpar-pentru-copii-cum-ma-apar-de-cainii-vagabonzi/

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 396,550 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

