10 motive pentru care îmi place să ies cu bicicleta în parc

aprilie 6, 2011 at 3:30 pm 5 comentarii

1.     E foarte linişte şi miroase a flori. De multe ori, chiar dacă mă abat de la traseu, îmi croiesc drumuri care să traverseze cel puţin un parc, tocmai ca să evit aglomeraţia şi claxoanele din trafic.

2.      Pedalatul în parc mă relaxează şi acesta este unul din motivele pentru care îmi place să merg cu bicicleta.  Ador plimbările agale, să mă pierd printre gânduri, să nu fiu atentă la maşini, să pedalez fără nicio grijă.

3.      Mă încarc cu energie pozitivă pentru că e totul verde şi aerul îl simt mult mai curat.

4.    Sunt mulţi băieţi care îşi invită iubita la o plimbare romantică prin parc. Aşa a fost şi la mine, pe la începuturi. Acum am trecut de perioada asta, cică n-avem timp să ne plimbăm şi intervin tot felul de lucruri, zice el. Dar pentru mine bicicleta e un motiv de a-l invita la o pedalare romantică, aşa ca în vremurile de-altădată.  Rar sunt refuzată şi asta doar dacă are bicicleta lui pană. De-acum l-am prins, n-are ce să-mi mai zică – avem 4 biciclete…

5.      Mă întâlnesc cu familii cu copii care ies împreună la pedalat. Copiii ies în general cu tricicletele, biciclete cu roţi ajutătoare şi e posibil să îi convingă şi pe părinţi să se plimbe alături de ei  sau invers – părinţii sunt firi mai dinamice şi îşi conving copiii să facă mişcare. Într-o zi mă plimbam cu bicicleta pe pista din Parcul Izvor  şi am fost plăcut surprinsă să aud un copil care îşi apostrofa părinţii că mergeau pe pistă- “dă-te din calea bicicletei. Nu vezi că pe aici trec bicicletele?”


6.      Oamenii sunt veseli, spre deosebire de cei pe care îi întâlneşti în furnicarul de la metrou sau cei din intersecţie de la Unirii. Nu se grăbesc nicăieri, şi-au lăsat grijile în altă parte şi au venit aici să se relaxeze, să discute în linişte pe o bancă, să citească, să se plimbe, să alerge, să pedaleze…

7.      În parc poţi să iei picnicul. Când zic picnic, mă refer la cei care îşi umplu coşuleţele cu bunătăţi şi le servesc pe iarbă, nu la cei care întind grătare în Parcul Tineretului.  Aici unii m-ar contrazice şi m-ar atenţiona că sunt pancarde pe care scrie clar că nu ai voie să mănânci în parc. Da, asta se întâmplă,  poate, în parcurile mici sau în cele de tranzit, deşi regula mi se pare absurdă. Vorba lui George Hari Popescu, “dar în parc ai voie să respiri?”


Sunt parcuri în care există semne că nu te poţi plimba cu bicicleta sau este interzis plimbatul câinilor în parc, cum ar fi cel din zona Lacul Tei. Nu înţeleg de ce…

8.      Mă întâlnesc cu oameni care învaţă să meargă cu bicicleta şi mă gândesc că în scurt timp alţi biciclişti se vor plimba pe străzile Bucureştiului. Dacă nu ai învăţat încă să mergi cu bicicleta, Oana ţi-a scris aici câteva sfaturi utile. Cine le-a pus în practică, azi ştie să pedaleze cu siguranţă.

9.      Sunt mulţi biciclişti, acest lucru mulţumită şi centrelor de închiriat, care şi-au pus amprenta mai peste tot.

Photo credits:  Stelian Pavalache

10.      Înainte să ieşi în trafic, poţi exersa pedalând  în parc, pentru a căpăta mai multă încredere în tine.  Până să mă plimb pe stradă dintr-un loc în altul, sor’€™mea m-a scos de “n” ori în Herăstrău. Am amintiri plăcute de atunci…Şi ca să vă aduc aminte, “Bună fetelor, sunteţi cu portocala?”

Entry filed under: Advocacy, Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , .

Andra & Betty Blue Povestea 11-Cum am învăţat să merg pe bicicletă la 35 de ani

5 comentarii Add your own

  • 1. Doina  |  aprilie 6, 2011 la 3:43 pm

    FRUMOS ARTICOL, numai ca ai gresit o fotografie, chiar cand ziceai de aerul curat, de placerea de a bicicli ai pus o fata cu tigara in mana

    Răspunde
    • 2. Mihai  |  august 3, 2011 la 10:37 am

      Pai unde poate fi mai frumos sa fumezi decat in in parc admirand peisajul !?

  • 3. Prichiluna  |  aprilie 6, 2011 la 7:38 pm

    Ce pofta faci! Primavara inspira ca nimeni altcineva :)

    Răspunde
  • 4. M  |  aprilie 13, 2011 la 1:20 am

    Povestea e frumoasa, pozele sunt incantatoare dar eu va dau 3 motive pentru care consider ca plimbatul cu bicileta in parc este stresant atat pentru ciclistii cat si pentru pietonii din Herastrau:
    Pistele amenajate acolo sunt complet lipsite de inspiratie.

    1.
    In singurele zile libere pentru oamenii muncii (cati au mai ramas in tara, caci ei sunt cei care platesc taxele din care se executa aceste piste) sambata si duminica este o aglomeratie de nedescris. Ciclistii merg in format de turma (nu am vazut niciodata coloana ordonata de 5-6 ciclisti care sa nu depaseasca marcajul), claxoneaza violent sa li se faca loc de parca nu au frane si ghidon pentru directie. Unii dintre ei merg chiar cu viteza mare.
    Acestora li se adauga roller-ii care si ei merg in stoluri.
    Pentru niste parinti cu copii mici pe care incearca sa-i invete sa mearga sau sa ii lase sa zburde putin la aer curat, este un adevarat cosmar. Ei trebuie sa fie mereu cu ochii atenti la pericolele dintr-un parc care trebuia sa fie linistit si relaxant.

    2.
    Spatiul alocat acestor piste este complet nepotrivit. Fiind amplasat pe mijlocul aleilor existente ingusteaza iritant de mult spatiul pentru pietoni. Abia ramane loc pentru 2 oameni brat la brat si cu greu incape un carucior de copil Ca sa traversezi aleea sau sa ocolesti pe cineva trebuie sa te asiguri din ambele parti ca si cum ai traversa o strada pe care ruleaza masini.
    Am vazut tineri care inchiriau biciclete si abia stiau sa mearga. Tipau sa se dea lumea la o parte pentru ca erau in stare sa tina ghidonul drept.

    3.
    In orice alta tara, bicicleta este considerata un vehicul participant la trafic. Oamenii folosesc bicicletele ca sa se deplaseze cu scopuri precise intre diferite locatii, isi fac cumparaturi, isi iau/duc copii la gradinite, se duc la birou etc. Pistele sunt de multe ori separate de alte cai cu borduri sau spatii verzi.
    Cu ceva timp in urma si in chestionarele noastre pentru obtinerea permisului auto erau intrebari si scenarii cu ciclisti pe partea carosabila. Ce s-a intamplat intre timp?
    In parcul Herastrau dupa 20 de minute deja ai parcurs toate aleile.

    Vreau sa mentionez ca din primavara si pana toamna tarziu am mers cu bicicleta la birou de cativa ani buni. Am supravietuit in coloane de masini, trafic si pe trotuare.
    Este minunat ca ciclistii formeaza grupulete si ONG-uri pe aceste teme dar sa nu ne lasam fraieriti de autoritati cand ni se arunca cativa km de piste in parcuri unde era aglomeratie in zilele senine chiar si inainte de aparitia pistelor. Organizatiile ar trebui sa fie mai ferme si sa se implice mai mult in trasarea de piste utile, functionale si nu in ultimul rand sigure.
    Dar intr-o tara in care politia nu reuseste sa educe soferii in relatia acestora cu alti soferi, ciclistii si motociclistii sunt cantitati neglijabile care circula pe riscul lor.

    Răspunde
  • 5. Andreea  |  aprilie 13, 2011 la 9:38 am

    Ai perfecta dreptate in tot ceea ce spui. Autoritatile chiar fac o treaba de mantuiala. Incercam si noi sa facem tot posibilul.

    Pana la urma mergem cu bicicleta pentru ca ne place si incercam sa ne simtim noi bine oriunde am merge. Daca toata lumea ar privi mersul cu bicicleta numai ca pe un chin, nu ar mai iesi nimeni in strada. Ar fi si mai multe masini…

    Sunt sigura ca aceste benzi de ghidaj, rele cum sunt, vor avea pe viitor urmari pozitive si in favoarea noastra. In primul rand e un semn ca exista biciclisti si au nevoie de infrastructura.

    Daca si pentru autostrada stau zeci de ani sa faca cativa km, fac strazi si dupa un sezon crapa, sunt pline de gropi, ce te mai astepti de la niste piste? Noi nu avem legi sau daca avem, din pacate nu sunt respectate si nimeni nu sanctioneaza.

    Plimbarile mele prin parc le fac in timpul saptamanii sau in weekend, dimineata (pana in 15), cand nu e atat de multa agitatie. Pozele de mai sus sunt facute sambata. Ai dreptate in priviinta pietonilor si a copiilor. E un semn ca avem prea putine parcuri….Mai bine oameni care isi scot copiii in parc decat oameni care isi scot copiii la Mall…

    In final ne bucuram de ele asa cum putem :) Cu toate astea, sustin plimbatul in parc…

    Pedalare placuta si o primavara frumoasa, M!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 396,618 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

