Guess who’s S…?

aprilie 14, 2011 at 2:58 pm 8 comentarii

S sweet, super , special, smiley, smart, stylish, sexy…It’s Simply Bike!

S este originară din România, dar s-a mutat împreună cu părinţii în Statele Unite, făcând câteva opriri mai întâi în Germania, apoi în Canada. În prezent este lector la o universitate de cercetare din Statele Unite şi se bucură din plin de viaţa ei, alături de un soţ deosebit, o fetiţă în burtică, un câine, o pisică şi multe biciclete.  Îi citesc cu drag blogul încă de la început şi zilele astea i-am trimis un mail ca să o cunosc mai bine pe S, cea care semnează minunatele articole de pe Simply Bike. Mi-a răspuns imediat şi îi mulţumesc pentru amabilitate şi timpul acordat. Deşi s-a mutat din România înainte de a învăţa să scrie, S a fost tare drăguţă şi m-a surprins răspunzându-mi atât de bine în româneşte.

1.  Care este cea mai frumoasă amintire din România pe care o ai legată de biciclete?

Amintirile mele legate de biciclete sunt toate din copilărie. Tatăl meu m-a învăţat să merg pe bicicletă când eram mică, înainte să plecăm din ţară. În vacanţe am mers cu această bicicletă care este la noi în familie de foarte mulţi ani. A fost bicicleta mamei mele la un moment dat, dar de când am plecat din ţară, o foloseşte bunicul meu. Eu şi verişoarele mele am mers cu rândul pe ea. Bunicul are 84 de ani şi încă foloseşte bicicleta pentru plimbările prin oraş, în piaţă şi la vecini. Când voi ajunge la vârsta lui, sper să mai merg pe bicicletă, să am aceeaşi energie şi joie de vivre pe care o are el.

2.  Când ai început să pedalezi constant?

Am mers cu bicicleta când eram copil, dar după vreo 12 ani n-am mai pedalat. Acum 2 ani, când am împlinit 26, am început iar să explorez bicicleta ca mod de transport. N-a durat mult să devin obsedată de mersul pe bicicletă şi acum pedalez aproape zilnic. Este unul din momentele favorite ale zilei.

3.  Câte biciclete ai şi care este preferata ta?

Am trei biciclete, toate sunt vintage şi nu am una preferată. Folosesc o bicicletă anume, în funcţie de activitatea pe care o am. Pentru ture mai sport, am un Raleigh Grand Prix  roadbike din 1978. Pentru mersul zilnic în oraş sau la serviciu, folosesc o  Raleigh Sports din 1969 sau o Peugeot Mixte din 1970.  Acestea două sunt echipate cu coşuleţ, amortizoare, protecţie lanţ, lumini şi clopoţel.


Peugeot Mixte

Raleigh Grand Prix  roadbike

Raleigh Sports

4. Ce îţi place să porţi în timp ce pedalezi?

Pentru mersul zilnic la serviciu sau prin oraş mă îmbrac normal, cu haine pe care le-aş purta şi dacă nu aş fi cu bicicleta: rochii, fuste, haine comfortabile  de zi de zi (şi nu sport). Am descoperit că pot pedala în aproape orice  găsesc prin garderoba mea.

5.  Cum ţi-a venit ideea de a crea blog-ul Simply Bike?

Când am început să pedalez acum 2 ani, am tot căutat inspiraţie şi exemple de la alţii care folosesc bicicleta pentru transportul de zi cu zi, purtând haine “normale” şi mergând prin oraş şi la serviciu. În  America de Nord, acest lucru se întâmplă mai rar decât în Europa, mai ales în partea de Midwest, unde locuiesc eu. Văzând exemple pe bloguri ca  Let’s Go Ride a Bike, Girls and Bicycles şi Bikes and the City, mi-au dat curajul să pedalez şi eu (în loc să merg cu maşina sau autobuzul). Am creat Simply Bike ca să adaug un plus de frumuseţe colecţiei destul de mică de bloguri americane destinate bicicletelor şi în special, de bloguri care se adresează  biciclistelor.

6.  Ce ai făcut ca blogul tău să devină atât de popular?

Nu ştiu dacă blogul meu este foarte popular, dar mă bucur mereu când primesc mesaje sau comentarii de la cititori şi încerc să-i ţin la curent, prezentându-le noutăţi aproape zilnic. Îmi doresc ca Simply Bike să inspire şi pe alţii la fel cum au făcut-o blogurile care m-au inspirat pe mine şi să îi încurajeze să meargă cu bicicleta prin oraş.

7.  În ce oraş pedalezi şi care este cel mai plăcut aspect când pedalezi în oraşul tău? Dar cel mai neplăcut?

Locuiesc  într-un oraş mic, universitar, în inima ţării, adică ”in the Midwest” sau ”America’s heartland”.  Faptul că este un oraş destul de mic, pot să ajung oriunde pe bicicletă destul de rapid. Distanţele parcurse sunt mici şi majoritatea peisajelor sunt foarte pitoreşti. Mai neplăcut este faptul că nu există o cultură foarte dezvoltată a biciclitului aici, chiar dacă mărimea oraşului l-ar face ideal pentru aşa ceva, iar cei care depind de maşini nu sunt întotdeauna foarte respectuoşi cu bicicliştii.

8. Care ar fi din punctul tău de vedere, destinaţia ideală pentru o “bike date”?

Destinaţia ideală ar fi un parc sau un ‘Biergarten’ în tradiţia nemţească, pentru a sta la un picnic sau la o bere în aer liber, în compania prietenilor buni sau a partenerului.

Munich, Englicher Garten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.  În România medicii sunt sceptici în ceea ce priveşte pedalatul pe timp de sarcină. Unii chiar îl interzic cu desăvârşire. Tu cum te simţi pedalând cu copilul în burtică?

Mă simt foarte bine! Când nu fac mişcare mă simt mai prost si mai putin comfortabil la sfârşitul zilei. Când fac mişcare, am mai puţine dureri seara, dorm mai bine si mă simt mai bine psihologic. Am întrebat câtiva doctori dacă este ok pentru mine să alerg şi să merg cu bicicleta şi toţi m-au încurajat să continui să fac sport şi miscare în timpul sarcinei. Chiar recent am citit acest articol în The New York Times despre beneficile mişcării în timpul sarcinei. În general execiţiul fizic este încurajat aici, mai ales dacă eşti pe cale să devii mămică.

10. Ai vreun sfat pentru a încuraja cât mai multe doamne din Romania să se apuce de pedalat?

Este surprizător de uşor să incluzi bicicleta în rutina ta zilnică. Le-aş încuraja să înceapă cu câteva drumuri pe săptamână pe distanţe nu foarte mari. Aşa am prins eu curajul să merg tot mai des şi la drumuri tot mai lungi. Mergând cu bicicleta înseamnă ca nu trebuie să-mi mai aloc un timp special pentru exerciţiu fizic şi pot sa rămân ‘fit’ numai mergând la serviciu şi prin oraş. Deci pot să mănânc multă ciocolată fără prea multe remuşcări. Și mai presus de orice, este foarte fun!

pictures courtesy of Simply Bike

Entry filed under: Advocacy, Fete pe biciclete, Portret de biciclistă. Tags: , , , , , .

Doi ani de Velobello Impresiile Oanei despre participarea la primul concurs de MTB

8 comentarii Add your own

  • 1. Dragos  |  aprilie 14, 2011 la 3:21 pm

    Ma bucur mult ca exista femei ca tine!

    Răspunde
    • 2. simplybike  |  aprilie 14, 2011 la 4:01 pm

      Mersi, Dragos :)

  • 3. simplybike  |  aprilie 14, 2011 la 3:51 pm

    Andreea – mersi mult de interview! A fost o placere sa raspund la intrebarile tale si ma bucur de legatura cu bike bloggers in Romania! :) Poate ne putem chiar intalnii la un bike date data viitoare cand sunt in Bucuresti!

    S.

    Răspunde
  • 4. Andreea  |  aprilie 14, 2011 la 4:05 pm

    Si mie mi-a facut mare placere, S. Cu mult drag te asteptam la Bucuresti :)

    Răspunde
  • 5. guest post on romanian bike blog: velobello « Simply Bike  |  aprilie 15, 2011 la 2:03 pm

    [...] in the US as well as my personal experience with bike commuting. Puteți citii răspunsurile mele aicea. from → Guest Posts ← a tandem bike named gilbert: bike date in [...]

    Răspunde
  • 6. Oldies but goldies « Velobello  |  mai 7, 2011 la 10:06 pm

    [...] în ploaie ca să ruginească, le plimbi aşa cum le place lor,  ţin o veşnicie. De exemplu, Simply Bike pedalează pe nişte biciclete din anii ’70 care mai păstrează încă culoarea originală [...]

    Răspunde
  • 7. Simply Bike » cycling with kids  |  august 8, 2012 la 3:01 pm

    [...] talking about biking with kids. My interview (in Romanian) on cycling while pregnant. Also for the Romanian speakers out there: SkirtBike’s assessment of bike seats versus [...]

    Răspunde
  • 8. butuza  |  august 11, 2012 la 9:16 pm

    in anul acesta am cumparat un Raleigh din1978 lady culoara oliv si circul cu ea in oras

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 396,087 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

