Turific, veloartistul croitor

mai 23, 2011 at 12:23 am Scrie un comentariu

Întotdeauna am asociat cuvântul Turific cu Magnific, pentru că produsele create sub acest nume mi se păreau pur și simplu impecabile din punct de vedere al calității și al design-ului. În spatele brandului Turific se află Bogdan Neagu, veloartistul croitor, ce crește pe zi ce trece în ochii tuturor.

Turific a primit o moştenire uriaşă din partea bunicului său: pasiunea pentru croitorie, pe care acesta o practică cu mândrie. După ce a terminat Multidisciplinary Design Innovation la Northumbria University of Newcastle, Bogdan şi-a creat un atelier propriu, deocamdată mult prea mic pentru ideile sale. Acolo i-a dat viaţă lui Turific, un personaj care creează accesorii din materiale reciclate destinate iubitorilor de biciclete. Pentru că ne-au plăcut mult gentuţele handmade pentru bicicliste și îl apreciem, ne-am gândit că trebuie neapărat să-l cunoașteți și voi:

1. Care este povestea numelui? De unde “Turific”?

Turific e un barbarism, ştiu, dar e un barbarism simpatic. E născut la Buzău, nu-i cunosc autorul şi nici nu ştiu dacă a fost creat în joacă sau cineva chiar a ucis limba engleză când l-a pronunţat prima dată. Oricum, sensul se intuieşte uşor, e vorba de cel mai înalt grad  de comparaţie. 


 2.  Ce îţi place cel mai mult să creezi şi ce tipuri de materiale foloseşti?

 Mie-mi place să creez orice; am început cu « Micul Decorator » când aveam 5/6 ani, am sculptat, am pictat, am făcut machete în şcoală şi acum am ajuns la croitorie. Îmi plac toate obiectele pe care le creez, cu un mic plus pentru genţile de curier. Asta pentru că deocamdată sunt cele mai complexe obiecte pe care cos, e satisfacţia mai mare când dau una gata. Spre exemplu, cu o geantă de tipul ăsta m-am luptat 23 de ore în continuu, fără să dorm, pt că vroiam să o termin neapărat (era cadou de Paşte pentru soţul unei prietene – cadoul ei, nu al meu)…a fost o mică luptă în care am rupt 8 ace de cusut, dar am ieşit victorios, pentru că geanta a ieşit aşa cum îmi doream. Oricum, bucuria mai mare nu e când termini un produs, ci când vezi un client care îl foloseşte şi-i place. Observ din ce în ce mai mulţi oameni cu produse « Turific! » la întâlnirile de biciclişti, lucru care mă face să fiu foarte mândru.

 Folosesc pe cât posibil materiale second-hand, dar de calitate. Şepcile şi traistele sunt 99% materiale refolosite (bumbac, in, lâna, vâscoză), singurul lucru nou fiind aţa de cusut. La genţile de curier chingile şi cataramele sunt noi în mod sigur, iar pânza din care realizez corpul genţilor este uneori second hand, pentru genţile fără pretenţii de rezistenţă la uzură intensă, alteori este o pânză nouă, de calitate superioară, care trebuie să fie impermeabilă şi să reziste stresului mecanic.

3. Ce părere au fetele despre genţile făcute de tine? Care ar fi preţul unei astfel de genţi?

 Traistele drăguţe pe care le-am postat pe facebook în ultimul timp au devenit cel mai popular produs în scurt timp. Mă bucură foarte mult faptul că o clientă mi-a cerut în mod expres o traistă cu bicicletă, deşi ea deocamdată nu este biciclistă. Înseamnă că bicla în sfârşit începe să primească atenţia pe care o merită, în Bucureşti. Aveţi şi voi, velobellelor, un mare merit pentru asta, sigur. Bravo !

 Preţul variază între 40 de lei (traistă basic) şi 80 de lei (traistă cu captusala, cu buzunare interioare, sistem de închidere şi grafică exterioară, după dorinţa clientei).

 4. De unde te inspiri pentru realizarea lor? Poţi să îmi spui câţiva paşi care conduc la produsul finit?

 Traistele nu sunt nişte obiecte care să-ţi lase mult loc pentru inovaţie. Cam tot ce e pe piaţă arată cam la fel din punct de vedere al formei – două dreptunghiuri alăturate plus două bretele. Grafica o creez pe loc, după ce mi-am tăiat materialele, în funcţie de mi-a cerut clienta şi în funcţie de culoarea materialului cu care lucrez.

Procesul e cam migălos, dar îl fac de fiecare dată cu plăcere. Întâi fac câteva schiţe mici, 3×3 cm, o aleg pe cea care mi se pare cea mai potrivită, o desenez la scara 1 :1, returez până sunt mulţumit (uneori mai fac şi schiţe pe computer, cu tableta), apoi tai bucăţile de material care compun forma pe care tocmai am creat-o şi transfer tot pe laterala traistei. Prind în bolduri două laterale şi cele două bretele, le cos pe toate pe dos, întorc pe faţă şi traista e gata.

5. Ce accesorii pentru bicicliste ţi-ar plăcea/ ai în plan să faci pe viitor?

 Am încercat la un moment dat o gentuţă mică ce poate fi purtată pe umăr dar şi prinsă de ghidon cu un sistem simplu; n-a ieşit cum aş fi vrut, dar n-am reuntat la idee, o să o reiau cât de curând.

 În plus, prietena mea mă bate la cap să fac şi mănuşi fără degete, cred că până la urmă o să îi urmez sfatul, deşi mănuşile sunt complicat de cusut, întrucât anatomia mâinii este complexă. Să vedem ce-o să iasă.

 O să fac, la cererea unei prietene şi pălăriuţe de vară. Mi-ar plăcea însă ca şi şepcuţele de ciclist să prindă la publicul feminin; cu puţin curaj şi pricepere, o tipă poate arăta minunat cu aşa ceva pe cap. Vă provoc, fetelor!

 6. De ce Turific poate fi găsit doar pe Facebook şi nu are un site propriu?

 Pentru că « turific ! » deocamdată înseamnă un singur om, care face şi muncă de aprovizionare, şi concept, şi croitorie, şi fotografie, şi marketing, şi web design. Muncesc la un site, dar numai când nu am comenzi multe…la un moment dat o să-l termin şi o să-l lansez. Sper :)

 7. De curând ţi-ai convins prietena să devină biciclistă. O vei aduce şi la SkirtBike?

 După ce a devenit biciclistă, mi-a promis că va merge la SkirtBike, apoi şi-a dat seama că nu are cum, pentru că nu este în ţară. O să o aduc la celelalte întâlniri (să vezi ce bicla făină i-am găsit) să vadă şi ea ce frumos e să pedalezi într-un grup de oameni minunaţi şi să-mi promoveze şepcuţele prinţe fete. Mă bucur că-i place să pedaleze, e cea mai curajoasă biciclistă pe care am cunoscut-o; prima plimbare pe care am făcut-o împreună, exceptând tura din parcare în ziua când a fost livrată bicla, a fost către Căciulați, la 25 de km de Bucureşti. Culmea e că s-a autoinvitat, eu plănuiam să merg cu băieţii cu cursierele, ea a insistat să vină. Bravo ei! Beibi, te admir, ştii bine.

Entry filed under: Bike Art, VeloBello fashion. Tags: , , , .

Ciclofest te cheamă! Ciclissimo încurajează fetele să vină la SkirtBike

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 52 other followers

Blog Stats

  • 410,535 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 52 other followers

