Nirve Test Ride

mai 25, 2011 at 6:07 pm 3 comentarii

 

Am avut plăcerea acum câteva zile să testez o Nirve, o bicicletă cruiser cu personalitate. Când spun cruiser, am în minte imaginea plajelor largi de pe coastele Atlanticului, ca în filmul “Sunset Beach”, cu alei mari şi piste pentru roleri, biciclişti şi oameni care fac jogging. Ne-am plimbat în parcul Plumbuita, care mi se pare cel mai neamenajat dintre toate parcurile din Bucureşti, dar are avantajul că este frumos prin sălbaticia lui – e plin de copaci bătrâni, alei înguste şi podeţe colorate. E o adevărată dumbravă minunată, iar bicicleta aleasă spre testare îşi găsea perfect locul acolo.

Despre brand

 Nirve este un brand american care îşi păstrează un loc fruntaş în producţia de biciclete cruiser, sport cruiser, chopere  şi acordă o grijă deosebită pentru fiecare detaliu. Astfel culorile sunt alese cu grijă, asortate cu şaua şi mânerele ghidonului.
Accesoriile puse la dispoziţie se integrează perfect în fiecare bicicletă. Totul te face să înţelegi că o bicicletă poate însemna stil şi eleganţă, mult mai mult decât anostele mountain bike-uri. Aşa cum Harley Davidson reprezintă un stil aparte în lumea motociclismului, cruiserele şi chopperele de la Nirve aduc eleganţă şi confort în lumea bicicletelor. În România, marca Nirve a intrat pe piaţă din 2008 la nivel de showroom, iar din 2009 a început efectiv comercializarea bicicletelor într-un sistem de distribuţie naţională în continuă extindere. (sursa: Nirve.ro)


Toate modelele de la Nirve sunt deosebite şi unicate. Mie mi-a făcut cu ochiul modelul Island Flower, o bicicletă lucrată şi desenată manual în totalitate, ce poate deveni un accesoriu zilnic, fie că pedalezi în drum spre serviciu sau la întâlnirile cu prietenii.

Specificaţii tehnice:

-  Cadru: Nirve Galaxie, de 16″, frumos decorat cu flori


-  3 viteze Shimano Nexus, integrate în butucul roţii din spate, ceea ce o face mai puţin agilă și flexibilă în traficul oarecum haotic al orașului; cei de la Bike Xcs mi-au spus că o pot face să aibe mai multe viteze, în funcție de dorința viitoarei posesoare

- Jante din aluminiu
- Spițe din inox


-  Ghidon Candy Bars, cu mânere ca niște portocale

- Cauciucuri de 26″ Nirve Pinwheels™, cu amprenta florală. Roțile groase o fac excelentă pentru gropile și denivelările de pe trotuarele/pistele/străzile noastre.

 - Şa: Nirve flower print, cu arc dublu pentru confort sporit. E de vis, când pedalezi pe o astfel de şa, te simţi de parcă ai sta pe un fotoliu.


- Frâne: faţă- frână de mână, iar pe spatefrână pe pedale. Nu prea îmi plac mie frânele de pedale, dar până la urmă m-aş obişnui cu asta. Mereu am căutat să am ambele frâne de mână, pentru a avea un control mai sigur şi mai uşor.

 - Accesorii incluse: picior de sprijin, apărători de ploaie şi apărătoare de lanţ. Piciorul de sprijin are totuşi o manevrabilitate greoaie, am stat chiar două minute să îl ridic, însă apărătoarele de lanţ sunt super chic.


- Accesorii recomandate: coş montat pe ghidon, far, stop. La cumpărarea unei biciclete Nirve, cei de la magazinul BikeXcs îţi pot face reducere pentru aceste accesorii. În plus, un coşuleţ ar trebui să fie nelipsit din viaţa unei bicicliste.


În altă ordine de idei, se simte bine pe drum întins, fără prea multe obstacole. Chiar dacă am pornit mai greu, s-a poziţionat sigură pe drumul ei şi a alunecat … fără prea mare efort din partea mea.


Dezavantaje  

 -are cam multe kg
- mărimea o face greu de urcat pe scări sau în lift, dar dacă ai un garaj/boxă o poţi ţine în siguranţă, greutatea ei nu va mai fi o problemă
- exclus să urci cu ea pe borduri, să “croşetezi” maşinile la stop, să cronometrezi cât timp faci până la destinaţie…nu e vorba despre asta, ci despre plăcerea simplă de a merge cu bicicleta şi de a te bucura de plimbarea ta.


 Comparaţie cu alte biciclete testate

 Am mers mult cu bicicleta mea Dahon şi cu Electra Oanei şi am putut observa câteva asemănări cu acestea. Forma şeii, poziţia corpului în şa şi confortul pe care ţi-l oferă o astfel de bicicletă, se aseamănă cu Electra, însă Nirve are şi puţin din manevrabilitatea Dahon-ului, întrucât ghidonul preia foarte repede comenzile, iar şaua poate fi coborâtă după înălţimea fiecărei persoane, pe acelaşi sistem ca la pliabilă.

În general am fost foarte încântată de poziţia şi comfortul oferit de bicicleta Nirve Island Flower şi mi-a făcut o mare plăcere să pedalez relaxată prin parc. E o bicicletă minunată pentru zilele liniştite de primăvară-vară, când vrei să ieşi cu familia la promenadă, când nu te grăbeşti nicăieri şi scopul tău e să te bucuri de mersul cu bicicleta în sine. Dacă eşti genul grăbit, pentru care fiecare secundă petrecută în trafic contează, îţi recomand o bicicletă mai agilă, mai uşor de strecurat printre maşinile staţionate la stop. Nirve are nevoie de timpul şi spaţiul ei şi dacă i le acorzi, îţi va aduce bucuria pedalarii fără griji, comfortul specific unui cruiser şi admiraţia celor din jur pentru un design atrăgător. E o bicicletă care întoarce privirile prin culoare, formă şi poziţia relaxată a celei care o conduce.

Testul a fost posibil cu sprijinul magazinului Bike Xcs, ce poate fi găsit în Ghica 126-128 sau Baba Novac 11.

Tricou cu biciclete handmade by Chichiridiche.

About these ads

Entry filed under: Bike review. Tags: , , , , , , .

Clinica medicală Qmed sprijină SkirtBike Școala de biciclit

3 comentarii Add your own

  • 1. Andrei  |  mai 26, 2011 la 10:06 am

    Un atricol bun, dar tind sa contrazic anumite descrieri. Sunt posesor al unei biciclete Nirve, de 2 ani si un pic. O folosesc aproape zilnic ca mijloc de transport, si pot sa iti spun ca cele 3 viteze sunt ideale traficului din Bucuresti, mai ales daca sunt folosite corespunzator. Crosetatul printre masini…intradevar la prima impresie greoaie, dar dupa ce inveti bicicleta, totul devine simplu si usor. Pot sa spun ca eu am mai pus si un portbagaj in spate, pe care sta un scaun special pentru copii, si imi plimb copiii cu foarte multa placere si usurinta. Cu alte cuvinte, un cruiser poate devenii mai mult decat atat daca ai incredere in el, si daca reusiti sa va invatati unu pe celalalt….

    Răspunde
  • 2. Andreea  |  mai 26, 2011 la 10:48 am

    Merci Andrei, parerea unui vechi utilizator conteaza mai mult. Eu am testat-o 2 ore si astea sunt concluziile pe care le-am tras…dar mi-a placut :)

    Spor la pedalat si ma bucur cand intalnesc parinti care isi plimba copiii pe bicicleta.

    Răspunde
  • 3. Gazelle test ride « Velobello  |  iulie 18, 2011 la 4:43 pm

    [...] Accesorii incluse: cricul, care mi s-a părut destul de inestetic în comparație cu designul deosebit al bicicletei, dar totuși foarte stabil și o apărătoare prelungită a roții din față, pe care personal aș da-o jos. Știu că este foarte utilă când plouă, dar infrastructura Bucureștiului nu-mi oferă confort să pedalez pe vreme ploioasă, prin urmare n-aș avea nevoie de ea. Avantajul cricului este manavrabilitatea ușoară, spre deosebire de cel de la bicicletele Nirve. [...]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 404,716 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

%d bloggers like this: