Ciclofest, festivalul bicicletelor

iunie 5, 2011 at 12:39 pm 16 comentarii

Un festival al bicicletelor suna cam utopic pentru Bucureștiul nostru, însă au fost niște oameni cu dorință și pasiune mult prea mare pentru biciclete, ca să nu facă așa ceva și în România. Ei sunt Atelierul de Producție și Portocala Mecanică.

M-am prezentat în ziua a 2-a. Programul destul de interesant, se anunța a fi – Bicycle sculpture by Cătălin Oancea, Bicycle “Pour traits” – Cristian Vlădoaica, Bike Polo, Scurtmetraje cu și despre biciclete, Bike Infographic, toate începând cu ora 16:00. După cum se arătau, credeam că vor începe în același timp, nu erau anunțate la ore diferite și lungă mi-a fost așteptarea…

A fost bike polo, unde niște băieți s-au jucat polo pe bicicletă – talentați aș zice, cu un echilibru măreț. De pe site-ul ciclofest.ro, aflu cam despre ce este vorba -” Bike polo îşi are originea la începutul anilor 2000 în Seattle, în Statele Unite. Începând cu 2004, jocul a făcut adepţi în toate marile oraşe de peste Ocean. Spre sfârşitul anilor 2000, s-a propagat şi în Europa, iar în 2009 avea loc primul turneu european cu 40 de echipe, găzduit la Londra. O mică demonstraţie a acestui joc a fost găzduită recent în curtea clubului Fabrica din Bucureşti, în cadrul evenimentul Bike Smut. Şi una şi mai spectaculoasă ne aşteaptă la Ciclofest.”

Ar fi fost mult mai interesant să existe niște proiecții cu istoria acestui joc velo, cu regulile de bază, cu slide-uri de fotografii cu alți velo pasionați din alte țări…mai ales că bike polo este des întâlnit la festivalurile de biciclete de peste hotare. Asta ca să fie mai animată atmosfera, jocul mai spectaculos și niste gură cască, ca mine, să fie mai impresionați.

La capitolul Bicycle Sculpture, încă se lucra…

Îmi imaginam că un perete va fi acoperit de un monstruleț făcut din piese vechi de biciclete, că o să văd o grandioasă operă de artă meșterită de un sculptor, dar am găsit niște pereți goi și cabluri atârnate. Pereții aceia ar fi putut găzdui frumoase fotografii cu biciclete din România noastră, caricaturi, fotografii cu biciclete trăznite.

Atelierul era gri, întunecat, iar culoarea era redată de niște minunății de biciclete handmade, atârnate de pereți sau de tavan.

La intrare, aveai posibilitatea să-ți exprimi velo creativitatea.  Iată ce am găsit:

Am desenat și eu ceva, cu dedicație…Mulțumesc lui Andrei Radu că mi-a dat creioane colorate și m-am mai distrat puțin. Eu am avut un creion tocit împrumutat; nu m-am gândit să-mi iau de acasă culori, pentru că-mi imaginam să găsesc acolo o cutie de creioane, dat fiind faptul că eram invitați să desenăm biciclete pe pereți…

La un moment dat, un băiețel se distra de minune într-o remorcă atașată, iar Andrei Gruia își arăta talentul în scamatorii  cu biciclete.

Și-am așteptat, și-am așteptat….ca filmele să ruleze (căci erau trecute de la 16.00), dar la cine să ruleze dacă nu era public. Vreo 22 de persoane, cu tot cu barman și dj, numărate din plictis. După două ore jumătate de la începerea programului artistic, atelierul arăta cam așa:

Să fi fost eu prea matinală sau festivalul prea puțin animat, prea static, prea puțin colorat? Nu-mi mai rămăsese decât să dau ture cu bicicleta pe acolo, dar am preferat să dau ture pe-afară…


Sună prea frumos ce povestește Sorina de la Portocala, dar ca organizator fiind, momentele le trăiești la intensitate maximă și ți se pare totul super cool. Serios, mi-aș fi dorit să gândesc și eu ca ea…

” Peste câteva ore, vedeam în faţa mea o imagine pe care nu o vezi în fiecare zi: în spaţiul de la Atelierul de Producţie, obişnuit cu oameni care vin să danseze până dimineaţa, vedeam, în schimb, biciclete care dansau. Cu luminile stinse, pe muzica lui Sharky şi a lui Heion, în jurul oamenilor strânşi în centru, se învârteau în permanenţă, ca într-un delier, oameni pe biciclete.

În pauzele dintre melodii nu auzeai oameni cum auzi de obicei, auzeai claxoane şi frâne. Iar în locul luminilor obişnuite, jocul de lumini venea, bineînţeles, din farurile, stopurile si spoturile bicicletelor care se plimbau, care săreau, dansau sau concurau pe margine.”

Eu îmi imaginez altfel un festival de biciclete – să fie culoare, să fie sărbătoare, să fie artă, dinamicitate, luminozitate, fotografii, portrete, expoziții, proiecții, o parte din evenimente să se desfășoare afară, să fie soare,  să fie primitor, să fie creativ și populat de biciclete și bicicliști. Vorba lui George Hari Popescu – să facem cel mai mare lanț de bicicliști.

Așa se vede la noi primul festival de biciclete:

 

Așa se vede la Bristol primul festival de biciclete:

Organizatorii s-au străduit, apreciez asta, însă s-au cam grăbit să-l scoată la suprafață și nu prea ne-au oferit mare lucru de văzut. Că bine zic, a fost Ciclofest, ediția zero…cu siguranță ediția unu va fi mult mai interesantă, așa-i?

Entry filed under: Bike Art. Tags: , , , , , .

SkirtBike #2 – fuste mini, pălării, cochetării Concurs SkirtBike

16 comentarii Add your own

  • 1. ceteateanulmaro  |  iunie 5, 2011 la 9:40 pm

    Un eveniment trist facut ca sa fie facut ca si pistele de biciclete de pe trotuare.

    1. Un festival dedicat bicicletelor ar fi trebuit sa fie in aer liber. Sau macar sa aiba doua locatii de desfasurare daca tineti neaparat sa va dati cu bicicletele intr-un fost atelier mecanic sub un tavan de beton incins.
    E vara fratilor! Treijde grade. Get a grip.
    2. Ce promoveaza un festival al bicicletei? Cred ca raspunsul este numai la voi. Vad ca singura chestie pe care puneti pret este ca ati sudat doua cadre unul peste altul si va filmati cu el prin Bucuresti. Pe fii-mea nu as fi avut de ce s-o aduc acolo pentru nu as fi avut ce sa-i arat. Nimic care sa o faca sa zica… da moshule bicicleta e ubercool si pot sa traiesc fara masina intr-un oras care sper ca odata va fi populat de oameni normali. Nu de cocalari si nici de hipsteri refugiati din propria inutilitate.
    Ca si “contrapartida” Skirt Bike-ul facut de doua fete (logic de altfel) este exemplar ca si concept si organizare si banuiesc ca metru cu metru, isi va atinge telul. Al vostru care este? Pe bune daca ma duce mintea sau traiesc vreo inchipuire pe care pot s-o deslusesc.
    3. Ce le-ati sugerat celor care nu cred in transportul urban pe bicicleta? Ati ghicit. Absolut nimic. Ma gandesc ca un festival al bicicletei promoveaza bicicleta. Si ca lifestyle si ca metoda alternativa de transport. Faptul ca au fost expuse niste biciclete re-vopsite nu induce nimic in constiinta omului de rand care ar mai lasa din cand in cand masina in parcare dar nu stie cum sa ajunga din punctul A in punctul B. Da-i o fixa, ca-l convingi sigur. :-)
    4. Cred ca Ciclofest-ul este de fapt Skirt Bike. Face ce trebuie sa faca, ai ce sa vezi, este pe strada, acolo unde trebuie sa fie o bicicleta.

    cu parere de rau, un martor.

    Răspunde
  • 2. ana maria  |  iunie 6, 2011 la 1:24 am

    draga, cetateanulmaro. imi pare rau ca impresia ta despre ciclofest are o culoare la fel de subra ca si numele pe care ti l-ai asumat.
    nu vreau sa te contrazic, tin foarte mult la libertatea de exprimare si opinie a fiecarui om, cum e si normal.
    ce lipseste din parerea ta este bunul simt de a aprecia initiativa unor oameni, la fel si munca lor.
    ca organizator al acestui eveniment, ambitions numai pentru ca asa ceva nu exista pana acum in romania, nu ca intentie, te rog pe tine sa faci alt festival al bicicletei, din banii tai si fara nicio intentie de castig, la fel cum a fost si cel organizat de noi, pentru tine, in ultimele 3 zile.

    multumim pentru aprecieri, sa pedalezi cu placere si de acum inainte si sa auzim numai de bine!

    Răspunde
  • 3. Doru  |  iunie 6, 2011 la 6:58 am

    Clar ca, ca culoarea asa si discursul. Maro-ul creaza pasamite o propensiune catre nas pe sus si deranj gastric. Scuzati aliteratia maronie. Eu nu sunt unul din organizatori. Totusi:
    1) Asteptarile negative nu pot aduce decat realitati cacanii. Sa te astepti in mod expres de la PRIMUL festival de genul asta sa-ti dea fix ce te vrei tu, e semn de letargie. Dar faptul insusi ca te astepti la toate cele ce “se fac” de obicei e umpic nelalocul lui. Cine a pretins acolo ca vrea sa ofere o alternativa la masini, bla bla… ? Get a trip! ( Get a life! ? – asta ca sa te para-fazez malitios si superior ca Măria-ti.. )
    2) Prejudecata ca tot ce e legat de bicicleta trebuie sa fie outdoor e doar un automatism. In primele 2 din cele 3 zile a plouat crancen. Si totusi au venit multi, incantati! Ce se alegea daca era afara…..? ….. m ? Pune matale muzica si filme in ploaie si asteapta spectatorii, citizen kaki! Lafel, fa dumneata expo cu biciclete “re-vopsite” si discutii pana la 2 noaptea sub cerul liber si mofturos ca tine, si vezi cine vine. Asta in cazul in care gasesti spatiu. GRATIS.
    3) Aici nu era vorba de bicle revopsite, era ceva mai mult… de-asta fest-ul asta nu ti se adreseaza, pt ca n-ai cum sa intelegi fineturi, chiar binevenit fiind. Lafel cum nu era vorba de nici un activism, doar de BUCURIE. Ciclofest-ul a invitat la bucurie in jurul bicicletei. Asta se face cu nuanta, cu subtilitate. Cu arta! chiar asa, cu iz de underground. Asta nu necesita multimi, defilari si incolonare pe biciclete prin trafic. Sau orice fel de adversitate noi/ei. De asta se ocupa altii. Aici a fost pasiune, intimitate. Clubbing. Matale iti arde de defilare? Du-te la joia bicicletei, ia-o si pe fiica, toata familia. Nu ne lasa sa va retinem!
    4) Skirt Bike a fost foarte bine organizat, tot respectul, a percutat, a fost bravissim, dar e cu totul altceva. Nu vad legatura. La Ciclofest nu a fost vreo parada. Nici un mars. Iarasi, ai venit cu toate temele temeinic tocite dar la examenul gresit! (Apropo de organizare, totusi fa-ti temele mai bine, si intreaba cu ce pierderi s-a lasat skirt-ul. Nu stii – las-o! Iti zic eu: Aici e Romania. Bunele intentii seamana cu dumneata… )

    Daca totusi exista o latura persuasiva la Ciclofest, ar putea fi aceea de a arata ca SI in randul biciclistilor exista niste repere “uber” date de pasiunea unora care vad si altceva in treaba asta decat “o alternativa ” la nu stiu ce! Pt ca ei deja se adreseaza celor ca ei, nu vor sa convinga vreun sofer sa ia bicla. Asa am obosit de chestia asta… Lafel ca si de “ubercoolimea” si “hipstereala” din capu’ “mainstream”-ului, na! Vorbesti de oameni normali? Cauta-te! Pesemne ca matale abia ai descoperit bicicleta si esti in faza militanta. Eu ma dau (pe fix, sic ! ) de cand ma stiu si mi-a placut sa ma gasesc printre altii ca mine, sa joc polo cu ei, sa vad filme cu ei, sa ne cunoastem, sa vorbim “normal”. Oameni care pedaleaza cum respira, fac peste 2-3000 km lunar, au colectii de biciclete si cadre de toate felurile, le ‘interpreteaza’ creativ, le dau viata, le folosesc. Nu, nu doar le “re-vopsesc”. Ingustimea nu-ti face cinste, Herr maro..
    Cu parere de bine, ALT martor.
    Ciclofestul a fost facut din scurt, clar. Asta tot din pasiune, cred. Data viitoare va fi mai impanat. Dar aspectul ‘underground’ e la locul lui, nu-mi fac griji. Iar faptul ca scriitura post-ului reclama neasemanarea cu Bristol-ul… in fine, invit sa comparam intai popoarele! Seamana Voltaj cu Massive Attack ? :))) Bristol ! auzi, BRISTOL ! Foarte recomfortant sa vezi chiar bikerii “comunitatii” dand primii cu piatra! Poate incercati totusi niste normalitate cum cere nenea de mai sus, si luati parte plina a cupei. Ma gandesc ca, fie editie zero, beta, sau unu, pentru PRIMUL event de genul asta n-ar fi rau. Multi copii ‘in vitro’ cresc ca brazii daca nu-i inhibi. Daca vii grabit ca ai si alte party-uri de bifat, n-ai cum sa vezi in performance-ul sculptorului decat “ca nu era gata” , cand ideea era ‘work in progress”…
    PS: Iar referitor la cel ” care ar mai lasa din cand in cand masina in parcare dar nu stie cum sa ajunga din punctul A in punctul B. Da-i o fixa, ca-l convingi sigur.” – ei bine, te-ai mira Herr Kaki… Am schimbat deja weltanschauung-ul a 6 soferi fix cu FIXA ! O rata buna, as zice, avand in vedere ca am facut vreo 30 de fixe pana acum… :)) rad si eu, dar rad mai cu pofta, ca spre deosebire de matale eu stiu ce spun. Si militez si eu, dar mie imi si iese!

    Răspunde
    • 4. Andreea  |  iunie 6, 2011 la 10:01 am

      Doru, nu compar doua popoare sau felul in care s-a organizat, ci ideea de (ciclo)FEST si bucurie care se vede in imagini la ei si la noi nu.

      Nu contest ca totul era work in progress, doar ca eu mi-am imaginat alt fel un festival al bicicletelor, ceva mai dinamic, mai artistic si e normal sa-mi spun parerea. Este incomparabila asocierea cu alte tari, nici nu vroiam sa petrecem ca ei, puteam s-o facem in felul nostru….vroiam sa fie cu bucurie, pentru ca am plecat cu ea de acasa spre festival, pentru ca iubesc bicicletele la fel ca tine, apreciez organizarea unor evenimente cu teme biciclistice pentru ca le-am trait pe pielea mea si stiu ca e dificil sa te invarti intr-o tara ca Romania. Dar am gasit un atelier intunecat, trist, nicidecum oameni noi. Ati fost voi, aceeasi prieteni, care va bucurati de biciclete in fiecare zi. Cat am stat acolo, au fost oameni in trecere care s-au uitat, au bifat si au plecat. Daca s-ar fi simtit bine, ar fi ramas cu siguranta…Un festival al bicicletelor ar trebui sa te atraga, parerea mea…

      Nu inteleg de ce vorbesti despre intimitati, ati vrut un festival al bicicletelor facut pentru voi sau era deschis tuturor iubitorilor de biciclete?

      Criticile sunt constructive, intotdeauna e loc de mai bine si e normal sa existe minusuri ca viitoarele editii sa fie din ce in ce mai bune.

      Doru, eu nu ironizez toate persoanele care imi spun ca SkirtBike e o “supradoza de penibil”, ca suntem niste “gaste colorate” sau “curci plouate”…Nu e cazul sa fii caustic sau sa ma tratezi cu ghilimele. Fiecare are dreptul la opinie, unora le place, altora nu.

      Si va rog nu va mai jigniti la mine pe blog, puteti s-o faceti in particular. Multumesc.

  • 5. Iulian Cirje  |  iunie 6, 2011 la 11:43 am

    Ce bine ca cineva scrie si critic la adresa acestui eveniment, ca pe Portocala mecanica totul e lapte si miere. Eu cred ca a fost un eveniment de familie, nicidecum un festival. Sumbru in hala aia, parca era priveghi! Eu stiu un singur lucru: venisem sa vad filmele sambata si nici vorba de asa ceva. Cat despre bike polo, am plecat tot bou, ca n-am invatat regulile si nici nu era vreo fisa informativa. Ma bucur insa ca organizatorii au avut ocazia sa se cunoasca mai bine, ca numai ei au fost acolo.

    Răspunde
  • 6. sorina  |  iunie 6, 2011 la 1:41 pm

    draga Iulian, poftim pe portocala, oferim niste lapte si miere. lasa veninul deoparte.

    Răspunde
    • 7. Iulian cirje  |  iunie 6, 2011 la 3:47 pm

      Lasa asta, zi mai bine de ce n-ati respectat programul.

  • 8. Codrut  |  iunie 6, 2011 la 2:08 pm

    Salutari,
    Mi-e mi-a placut. Din lipsa de sincronizare cu evenimentul nu am reusit sa ma dau putin cu tall-bike-ul. Am ratat prima ocazie si apoi nu am mai gasit-o pe acolo. Motivul nr.1 pentru care am participat au fost bicicletele expuse. Cateva dintre ele chiar mi-au atras serios atentia. Super Mondia mi s-a parut de exceptie. Bravo Doru@Perpetuum.

    Răspunde
  • 9. sorina  |  iunie 6, 2011 la 2:15 pm

    Salut Codrut. Ne gasesti pe Tall Bike weekend-ul viitor, la Street Delivery. O sa poti sa o incerci atunci :)

    Răspunde
  • 10. Ramona Agran  |  iunie 6, 2011 la 3:49 pm

    Si eu voiam sa vad filmele.Am fost la ciclofest in ziua a doua dupa ce-am vazut clipul ala la bicla,ro. dar n-au fost filme… me sad… Exista un merit totusi al acestui eveniment, ca festival n-a fost deloc: a fost primul. Dar atat.

    Răspunde
  • 11. sorina  |  iunie 6, 2011 la 6:05 pm

    inca nu reusesc sa cuprind bine cu mintea motivele pentru care in cadrul unei comunitati atat de mici, careia i se acorda atat de putina importanta din exterior, apar discutii de genul asta.

    ne pare rau pentru problemele aparute in program, ne cerem scuze pentru ele si nu putem decat sa speram ca vor fi din ce in ce mai rare.

    Răspunde
  • 12. Andreea  |  iunie 6, 2011 la 10:32 pm

    Dragi Portocale, nu v-am desfiintat evenimentul, ba chiar apreciez toata munca voastra si efortul de a realiza ceva unic si frumos, in ciuda joburilor voastre solicitante. Faptul ca nu mi-a lasat o impresie atat de grozava si am adus completari pentru un Festival al Bicicletei la care visez in Romania, inseamna ca e loc si de mai bine. Daca vreti, ne implicam in organizare data viitoare. Un Ciclofest de 3 zile nu se poate face in 3 oameni. Hai sa punem timpul, ideile, energia si pasiunea noastra pentru bicicleta si sa facem un adevarat Festival al Bicicletei pentru toti iubitorii de biciclete…iubitori de MTB-uri, de concursuri sportive, de cicloturism, de fixe, de biciclete clasice de oras, de pliabile, de biciclete inventate, iubitori de arta cu biciclete, in toate formele ei – cinematografica, teatrala etc. Cu totii ne simtim bine cand pedalam in oras sau in afara lui.

    Poate ca nu e vina voastra ca nu ati reusit sa convingeti oamenii sa trimita proiecte pentru festival, sa vina si sa se simta bine alaturi de voi, sa plece cu noutati acasa, tocmai pentru ca a fost prea din scurt si din punctul meu de vedere, mai aveati nevoie de timp pentru a aduce bucurie in jurul bicicletelor. A fost mai mult event decat fest, caci festivalul, ca oricare altul, implica multime, chiar daca unii considera ca e mult mai cool in intimitate. Faptul ca unii nu ne-am facut temele si suntem mai repetenti ca altii, denota faptul ca nu ne-ati pregatit bine pentru primul Festival de Biciclete din Romania.

    Intr-o comunitate atat de mica a biciclistilor, formata din alte comunitati mai mici dictate de tipul de bicicleta pe care il poseda fiecare persoana, exista loc si de aprecieri si de critici. In loc sa unim aceste comunitati intr-un Festival al Bicicletelor, al tuturor, ne discutam si comparam unii altora evenimentele. Unii mai cu superioritate ca altii.

    Răspunde
    • 13. Doru  |  iunie 6, 2011 la 11:44 pm

      Hei, scrisul denaturaza umpic intentiile, stiti cu totii f bine. De jigniri nu cred ca a fost vorba. Doar ca asa suntem unii, mai critici, poate pt ca ..gandim? :)) Chiar si “cazul maro” merita privit cu transigenta…
      Insa Andreea, nu pot sa nu remarc ca tu ai nimerit la ciclofest sambata si doar atunci. Cand puteai sa prinzi filmele, dar a aparut o problema de sunet. Cu o zi inainte erau o multime de oameni care abia asteptau sa se intample fest-ul asta, si au venit. Faptul ca a plouat teribil nu i-a oprit sa vina in continuare. Daca sambata nu s-au putut proiecta filmele, s-au pus duminica si a fost totul ok.
      Daca as fi malitios te-as intreba de ce nu ai venit in prima zi, daca iubesti asa bicicleta..? Dar nu sunt, si te-am inteles intr-un fel:
      E foarte clar ca se putea organiza mai bine, si nu ma indoiesc ca data viitoare asa va fi. Tot ce iti cere o astfel de manifestare e sa vii deschis, nu cu ceea ce te astepti de regula de la ‘lumea bici’… Eu unul gasesc ca exista deja destule manifestari legate de comunitatea bikerilor si intre care Ciclofest-ul chiar a adus ceva total nou! Modest deocamdata, dar NOU. Intimitate, work-in-progress, si … cum am zis, clubbing, “cillism”- termenul imi apartine :)) , discutii, nu neaparat ceva care sa se intample. Nu vad acolo competitii de mtb, cicloturism, etc, pt ca asta deja avem. Eu de ex sunt pasionat de ciclismul-distanta, minimal, ultralight, de sosea, pe fix. (adica sunt singur…) Cum m-as regasi intre 300 de participanti pe bikle de downhill, 500 dirt bikes, 100 cu pliabile, si 1500 de cursieristi ultra-accesorizati si inca 2000 de bmx-eri emo? :)))

      Ei, iti zic ca aici mi-am gasit partenerii de discutii. Si ei m-au gasit pe mine, o sa dam ture impreuna.
      Nu tin sa trag concluzii, doar nu vreau sa fie interpretata o pasiune nebuna, febrila, drept frectie. Ciclofestul II o sa fie mai bun daca nu ne grabim sa-l judecam pe asta asa aspru si mai ales fara un contact semnificativ cu el.
      Numai de bine!

  • 14. codrutb  |  iunie 8, 2011 la 4:29 pm

    Doru, rogu-te da-mi pe e-mail o adresa mai personala sa mai sharuim niscaiva bike-porn din cand.

    codrutb la gmail.com

    Răspunde
  • 15. STREET DELIVERY biciclistic « Velobello  |  iunie 9, 2011 la 11:29 am

    [...] Si, pentru ca pedalatul face pofta de mancare, standul nostru va reuni şi Funky Salad , blogul nostru adresat pofticiosilor de salate. Ne-am gândit la un meniu tuturor celor veniţi pe două roţi la Street Delivery, cu participarea extraordinara a master chef Iulia Simtion. “ La capătul străzii Verona, printre ultimii, dar nu cei din urmă, vă așteaptă Portocala Mecanică cu cireașa de pe tort – VACA CICLISTĂ,  creată de Cătălin Oancea la Ciclofest. [...]

    Răspunde
  • 16. hemp  |  iunie 14, 2011 la 2:33 am

    Cosmin Popan este de gasit la Portocala Mecanica dar si peste tot in oras unde se intampla ceva cu biciclete. Pentru ca si cand doarme tot la biciclete se gandeste dar mai ales pentru ca astazi incepe festivalul Ciclofest organizat chiar de el si prietenii lui iata-ne.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 396,017 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

