Gazelle test ride

iulie 18, 2011 at 4:43 pm 10 comentarii

Săptămâna trecută am încălecat pe-o Gazellă și-am plimbat-o cât am putut de mult. Adică vreo 6-7 ore în continuu, prin 3 parcuri, străduțe liniștite, bulevarde blocate, piste și trotuare. Mi-am luat o pălărie la mine ca să rezist razelor ucigătoare și m-am bucurat de vântul care-mi sufla în păr, dând la pedale. Prima și cea mai frumoasă impresie pe care o am despre ea, este că bicicleta Gazelle te înalță, oferindu-ți mai multă vizibilitate și o imagine de ansamblu foarte bună.

Am luat-o dintr-o curte înverzită și liniștită, cu aer olandez, unde-și așteptau stăpânii și alte surate de-ale ei. Fără îndoială, Gazelle Toer Populair era prințesa lor și mă bucur că am avut ocazia să mă simt olandeză pentru o zi alături de ea.

Despre brand

Iute și grațioasă, asemenea unei gazele, bicicleta Gazelle este una dintre cele mai potrivite biciclete de oraș. De origine olandeză, Gazelle este o regină duplicată până în prezent de peste 13 milioane de ori. Regină, pentru că în 1992, cu ocazia centenarului, Gazelle a primit din partea Prințesei Margriet distincția de “companie regală”. Istoria Gazelle începe în 1892, cand Willem Kölling și Rudolf Arentsen au vândut primele trei biciclete sub numele Arentsen and Kölling, din 1902 botezându-le Gazelle. În primii 62 de ani au vândut 1 milion de biciclete, iar 12 ani mai târziu, în 1966, au ajuns la 2 milioane. De atunci, bicicletele Gazelle au început să fie din ce în ce mai populare, și vânzările au început să crească, bucurând în jur de 400.000 de posesori pe an.

De fiecare dată când un olandez învață pedalatul, bicicletele produse în Dieren sunt la datorie. Toer Populair a fost de-a lungul timpului sursa de inspirație pentru generații întregi de biciclete din întreaga Olandă. Dacă vrei un Mercedes Benz pe două roți, Toer Populair este de fapt, ceea ce cauți.

Datorită formei absolut minunate, bicicleta atrage foarte multe priviri. La un moment dat m-am simțit ca-ntr-o reclamă: oamenii pe lângă care treceam, se opreau din activitățile lor și întorceau capul după mine. Chiar și șoferii au fost atrași, făcându-mi loc în trafic sau oferindu-mi prioritate. Am tot auzit exclamații de genul: “Uite-o Gazelle!”  asta denotă popularitatea brandului, dar și frumusețea bicicletei.

Specificaţii tehnice:

Cadrul bicicletei – din oțel, este unul de tip “loop”, curbat și elegant, poziționat la 70 de grade, oferindu-ți posibilitatea să treci ușor cu piciorul peste el și este numai bun pentru o îmbrăcăminte feminină.

Datorită geometriei cadrului, poziția dreaptă în șa este foarte confortabilă.

Privind cu atenție, am observat finisajele perfecte și o sudură foarte fină a cadrului, la trecerea de la o țeavă la alta.

Schimbătorul este Sram, cu 7 viteze integrate în butucul roţii din spate și este perfectă pentru deplasările în oraș. Sincer, m-am lăsat dusă de val și am omis să mă uit la acest aspect, simțindu-mă confortabil la viteza a 4-a. Noroc de Sorin, care a avut grijă să mă completeze.

Bicicleta vine echipată cu o șa Brooks B67. Fiind din piele naturală, la început mi-a creat puțin disconfort până m-am obișnuit cu ea. Proprietara unei Gazelle se va bucura de o astfel de șa, delicată și rezistentă, care se va înmuia și va căpăta formele posesoarei, fiind foarte confortabilă în timp. Ea se poate regla, însă nu știu să vă spun dacă se manevrează ușor, deoarece era potrivită pentru mine când am intrat în posesia bicicletei.

Are protecție de fustă și de lanț, un detaliu mult căutat de majoritatea biciclistelor.

Ghidonul este curbat și are o manevrabilitate ușoară în trafic.

Frâna din față  este integrată în butuc, iar cealaltă poate fi acționată cu ajutorul pedalelor. Mie personal nu-mi place, pentru că mereu pornesc mai ușor cu piciorul drept și dacă nu sunt atentă să îmi fixez din timp pedala, ezit destul de mult la semafor, îngreunându-mi plecarea.

Pentru alții, poate fi foarte plăcut, pentru că le aduc aminte de bicicletele din copilărie, care aveau frânele concepute pe acest sistem.

Accesorii incluse: cricul, care mi s-a părut destul de inestetic în comparație cu designul deosebit al bicicletei, dar totuși foarte stabil și o apărătoare prelungită a roții din față, pe care personal aș da-o jos. Știu că este foarte utilă când plouă, dar infrastructura Bucureștiului nu-mi oferă confort să pedalez pe vreme ploioasă, prin urmare n-aș avea nevoie de ea. Avantajul cricului este manavrabilitatea ușoară, spre deosebire de cel de la bicicletele Nirve.

Sistemul de iluminare este prevăzut cu dinam frontal, acționat din butuc și un stop în spate.

Bicicleta Gazelle poate fi accesorizată cu un coș din nuiele, sau o geantă frumoasă de piele, atașată pe portbagajul din spate. Faceți abstracție de coșulețul meu total nepotrivit, care mi-a fost pus din grabă/ nerăbdare.

Claxonul este captivant, DING DONG-ul n-are cum să nu atragă atenția asupra ta în trafic.

Gazelle este o bicicletă cu un design deosebit și creată cu multă atenție la detalii.

Pentru siguranța biciclistelor, posedă un sistem antifurt poziționat pe roata posterioară, des întâlnit la bicicletele olandeze. Roata poate fi blocată rapid cu ajutorul unei cheițe și este un sistem util dacă intri într-un magazin mic. Eu mă înțeleg de minune cu el la bicicleta mea Rih. E adevărat că nu poți să te deplasezi prea departe de bicicletă, dar pentru moment poate intimida hoții.

Bicicleta Gazelle a fost testată de 3 persoane, toate posesoare de alte biciclete. De mine:

De Oana, care deși avea interdicție de la medic, îi ardeau tălpile să o încerce câteva minute. A fost impresionată de toate gazelele care se regăseau pe bicicletă, dar și de poziția confortabilă.

De Mădălina, care a zis că diferența dintre bicicleta ei și o Gazelle e ca diferența dintre o Dacie și-un Mercedes.

Dezavantaje  

 -are cam multe kg, abia am reușit să o urc trei trepte;
– mărimea o face greu de urcat pe scări sau în lift, dar dacă ai un garaj/boxă o poţi ţine în siguranţă, greutatea ei nu va mai fi o problemă
– prețul: 3399 ron, destul de ridicat pentru posibilitățile românilor.

Nu mi-au plăcut pedalele, cricul, apărătoarea prelungită, frâna de pedală.

Concluzia: Gazelle Toer Populair se prezintă foarte bine pentru o bicicletă de oraș, are un look captivant care va atrage toate privirile asupra ta, este iute în trafic, dar se poate adapta la viteza melcului când vrei să admiri florile din parc.

Testul a fost posibil cu ajutorul magazinului BICICLOP și poate fi găsit  în strada Povernei, nr. 25. La capitolul customer service, băieții mai au ceva de lucrat, dar făcând abstracție de acest lucru, veți găsi în curtea lor multe minunății de biciclete olandeze, colorate și înflorate pe toate gusturile.

Aștept și părerile voastre despre bicicletele Gazelle. Să aveți o săptămână excelentă!

About these ads

Entry filed under: Bike review, Fete pe biciclete. Tags: , , , .

Zâmbet de biciclistă Trei zile cu bicicleta prin București

10 comentarii Add your own

  • 1. valeria  |  iulie 19, 2011 la 8:14 am

    concluzia ?

    Răspunde
    • 2. Andreea  |  iulie 19, 2011 la 3:30 pm

      am scris mai sus:

      “Concluzia: Gazelle Toer Populair se prezintă foarte bine pentru o bicicletă de oraș, are un look captivant care va atrage toate privirile asupra ta, este iute în trafic, dar se poate adapta la viteza melcului când vrei să admiri florile din parc.”

  • 3. Table  |  iulie 20, 2011 la 11:00 pm

    Frumoasa bicicleta ! Sunt invidios :( Dar totusi ma bucur sa vad ca sunt oameni care se mai plimba pe bicicleta si uita de viata cotidiana si de toata harababura asta din jurul nostru

    Răspunde
  • 4. Trei zile cu bicicleta prin București « Velobello  |  iulie 23, 2011 la 1:13 pm

    [...] Pe la 12 am mers la Biciclop să iau o Gazelle în teste și mă bucur că am avut ocazia să pedalez pe o astfel de bicicletă (bike review aici). [...]

    Răspunde
  • 5. ice  |  iulie 23, 2011 la 10:46 pm

    Interesant review-ul dintr-un punct de vedere “feminin”, dar cred ca te-ai lasat prea dusa de val cu bicicleta asta.
    Pare bine lucrata, finisata si la pretul ala era si cazul, totusi mult exagerat daca iei in calcul greutatea si dotarile biclei.
    Ghidonul mi se pare absolut infernal, nu stiu cat de comod este dar cu siguranta nu sugereaza agilitatea despre care scrii.. iar greutatea mare nu fac din aceasta Gazelle o bicla iute si rapida, ba din contra.

    Răspunde
    • 6. ggl  |  august 15, 2011 la 12:09 am

      Infernal? Asa e ghidonul la bicicletele de oras, ca sa stai drept pe ele. Si da, poate fi grea si totodata rapida. E ceva mai greu de pus in miscare si de oprit, aia e tot. Nu prea simti, decat la deal, pentru ca-i pe roti. In Bucuresti nu aveti prea multe dealuri, in Olanda nici atat. Daca Ioana se descurca prin Cluj cu ea (imi imaginez ca nu locuieste in Zorilor), atunci nu vad de ce nu s-ar descurca cineva intr-un oras plat, mai ales ca bicicleta are si viteze. Nu-s facute sa le urci pe scari si nici la etaj cu liftul. Daca aia vrei, iti iei o pliabila. Cred ca de aia is si asa populare pliabilele in Bucuresti. Si pentru ca poti sa le iei pe metrou sau pe RATB.

  • 7. Ioana  |  iulie 25, 2011 la 3:00 pm

    Am si eu o Gazella de toata frumusetea. Am cumparat-o de la baietii de la Biciclop, desi sunt din Cuj-Napoca. Nu ma despart de ea nicio clipa, strazile Clujului o cunosc deja. Este o bicicleta perfecta de oras.

    Răspunde
  • 8. ionut  |  august 28, 2011 la 11:19 pm

    am si eu o gazella FLIRT cu butuc pe spate cu trei viteze si mi s-au spart coroanele de la pinion , ma poate ajuta cineva cu informatii de unde gasesc si eu piese….Multumesc!!!

    Răspunde
  • 9. Andreea  |  august 29, 2011 la 12:25 pm

    Salut Ionut, incearca sa vorbesti cu cei de la magazinul Ciclop. Poate te ajuta cumva. Au multe Gazelle…

    Răspunde
  • 10. Mircea  |  octombrie 12, 2012 la 8:32 pm

    e f frumoasa bicicleta, felicitari! am trecut deja de doua ori pe la biciclop sa admir si sa testez una, iar articolul tau m-a convins sa-mi comand una. : )

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Join 51 other followers

Blog Stats

  • 408,405 hits

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 51 other followers

%d bloggers like this: