Povestea pistelor de biciclete merge mai departe

aprilie 9, 2012 at 11:47 pm 5 comentarii

Suntem amăgiți an de an cu pistele de biciclete de pe trotuare absolut ineficiente și cu toate acestea, ne luptăm să schimbăm mentalitatea românilor – fie cu promenade cicliste, fie cu marșuri autorizate, reportaje și proiecte. Noi toți, bicicliști din online si offline am scos din casă pe două roți corporatiștii, biciclistele chic, am atârnat portocale în copaci la Springfix– picnic cu biciclete, am făcut primul festival dedicat bicicletelor, am ieșit în stradă în număr impresionat de mare la Bikewalk-uri și Ciclopromenade nocturne, am făcut turul București-Constanța de câțiva ani încoace, ne-am plimbat cu același scop, sub diferite nume – drumul bicicletei, joia bicicletei, am avut mereu ca motiv BICICLETA pentru a ieși în aer liber și pentru a ne simți bine. Toate acestea, pentru o viață sănătoasă și pentru a ne câștiga respectul în trafic.

Povestea pistelor de biciclete este veche, lupta din trafic a fost dusă la Primărie încă de prin 2007, de către Asociația Bate Șaua Să Priceapă Iapa. Anul trecut, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România sau pe scurt – OPTAR, a dus povestea mai departe. Ne-am trezit cu un domn primar pus în fața faptului împlinit, care se mândrește cu cei 174 de km de piste ineficiente pe care le are Bucureștiul și mai nou, găsește „rezolvarea” acestora în piste subterane. Nici el și mulți ca el nu au înțeles că nu despre asta este mersul cu bicicleta. Bicicleta înseamnă aer, liberate de mișcare, natură, să simți mirosul florilor, să pedalezi și să comunici cu ce e în jurul tău, fără a fi îngrădit de garduri care să îți separe pista de biciclete de linia de metrou și mai ales, să fii supus umidității și curentului. Eu cred ca autoritățile ar trebui să se gândească mai bine cum să realizeze niște piste sigure, în aer liber, decât să consume energie și să asigure ventilația în subteran pentru funcționarea viitoarelor piste.

La început de aprilie s-a înființat Comunitatea Bicicliștilor din București pentru că numai împreună putem schimba viața bicicliștilor din București.

„Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti militează pentru dezvoltarea unor politici şi a unei infrastructuri care să încurajeze mobilitatea urbană prin aplicarea normelor europene în domeniu în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii.”

Bravo OPTAR! Velobello vă susține!

Entry filed under: Advocacy. Tags: , , , , .

Marșul bicicliștilor Pedalarea de primăvară la Timișoara

5 comentarii Add your own

  • 1. solomongaby  |  aprilie 10, 2012 la 5:39 pm

    Felicitari tuturor care militeaza pentru piste functionale de bicicleta.

    PS: pistele subterane au fost o farsa de 1 aprilie 😉

    Răspunde
    • 2. Andreea  |  aprilie 10, 2012 la 8:30 pm

      Atunci mă bucur! Era prea trist să fie adevărat…

    • 3. D_Jay  |  mai 17, 2012 la 3:36 pm

      De ce Andreea, e departe de masini, de ochii curiosilor, e liniste… Efrumos in tunel!

  • 4. petstudio  |  mai 1, 2012 la 9:37 am

    Sincer, pistele de bicicleta nu ar merge in romania chiar daca ar fi corecte. Pietonii nu ar merge pe ele, iar bicilistii ar scanda ca de ce merg. Mie in germania mi-a placut ideea lor. Exista un trotuar , il impartim in 2 parti, jumatate pietoni, jumatate biciclisti. La trecerile fara semafor, biciclistii au prioritate, eu am zis ca daca ma duc ca si sofer, calc 2- 3 biclisti din gresala, Ei merg pe trotuar cu viteza lor maxima de croaziera, iar trecerea o trec cu aceeasi viteza fara sa se uite in stanga sau din dreapta,deoarece legea tine cu ei.

    La noi nu exista mentalitate, e mai mult fiecare pt el. Din pacate nu sunt asa optimist in legatura cu pistele de bicicleta, ( ba ca vor fi pe trotuar ba pe strada) va dura mult pana va exista civilizatie ( Acum 3 ani ziceam ca in 30 de ani va fi mai bine, ca vom scapa de cei din regimul comunist, dar dupa ce am vazut cati au picat la bac …. :)) Dumnezeu cu mila 🙂

    Răspunde
  • 5. Cristian  |  mai 19, 2012 la 8:31 am

    Partidul Verde a avut si are proiecte pentru piste sigure. Din pacate nu sunt sustinuti. Da, cu mentalitatile vechi, comuniste va fi foarte greu sa progresam. Singura solutie o reprezinta implicarea directa a voastra, a celor tineri in politica. Cu cat veniti mai multi si mai repede cu atat mai mult se va scurta timpul pana vom ajunge la o societate normala. Din orice zona ati fi, Partidul Verde are portile deschise in permanenta pentru voi. Cu bine

    Răspunde

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te celorlalți 54 de abonați.

Blog Stats

  • 483.593 hits