Cu bicicleta prin ploaie

Iunie 26, 2009 at 1:34 am 6 comentarii

Ieri m-a prins ploaia de seară, pe nepregătite, pentru că n-am citit prognoza şi am plecat de-acasă ca o floricică; adică fustă, sandale, bicicleta, poşetă. Atat :). Dar nu-mi pare rau, că a fost o ploaie caldă, de vară şi  mi-a adus doar bucurie şi nişte haine ude. Am trecut prin toate bălţile şi am cantat Singing in the Rain pană acasă. Insă nu-i întotdeauna cea mai bună soluţie.

George ne-a dat cateva sfaturi de mare ajutor:

Eu nu zic că nu se poate merge cu bicicleta şi pe ploaie, dar nu sunt adeptul biclei cînd toarnă. Dacă ar fi mici episoade foarte rapide, mai zic, dar vremea e capricioasă zilele astea. AccuWeather spune că va ploua în fiecare zi pînă la sfîrşitul lunii. Cîteva sfaturi pentru cei care vor să meargă pe ploaie cu bicicleta:

  • Dă cu o substanţă care favorizează alunecarea angrenajului şi respinge apa, înainte de a pleca.
  • Măcar o geacă tot e necesară, dacă nu chiar o pelerină care să acopere şi picioarele. Nu costă mult.
  • Atenţie la frînele în V pe timp umed, pentru că se udă saboţii şi alunecă pe jantă uşor. Deci trebuie mers cu viteză mică.
  • Protejează-ţi bagajul cu pungi de plastic şi leagă-le bine în spate, dacă ai portbabaj.
  • Atenţie la gurile de canal acoperite de apă, de pe marginea drumului. Dacă e trafic mare şi nu poţi lua o distanţă suficientă de bordură, mergi încet.
  • Nu împroşca pietonii cu apă! E suficient că fac acest lucru şoferii.
  • Ia-ţi schimburi. Nu doar pentru că te vei uda, ci şi pentru că poţi răci cînd ajungi la destinaţie. Datorită mişcării, generezi căldură, iar afară e răcoare.
  • Şterge bicla cînd ajungi la adăpost, nu lăsa noroiul să se întărească, mai ales pe angrenaj, frîne etc.
  • Ţine luminile aprinse dacă e vizibilitatea scăzută din cauza stropilor, a ceţii, a aburului din canale etc. şi foloseşte claxonul ca să fii sigur că ceea ce vezi în faţă nu e o creangă de copac ci un om.
Rain or shine: In Shanghai, people ride bicycles at all times and in all types of weather.

Rain or shine: In Shanghai, people ride bicycles at all times and in all types of weather.

O să adaug eu că:

  • mi-ar fi fost de mare folos nişte apărători pentru ambele roţi
  • umbrela nu m-a ajutat deloc, m-am dezechilibrat şi în final a rupt-o vantul

Ce ar mai fi?

Entry filed under: Tips and tricks. Tags: , , .

MMM feedback Moda frânelor pe disc de la Hope(UK)

6 comentarii Add your own

  • 1. Mircea  |  Iunie 26, 2009 la 11:35 am

    Eu am aparatori si o impermeabila pentru ploaie, dar tot nu m-au ferit de urmatoarele:
    1. Masinile care merg in fata sau te depasesc arunca inevitabil in urma cu apa+noroi de pe jos, deci, gura inchisa si preferabil o pereche de ochelari.
    2. Cand treceti prin balti treceti incet. Daca ati intrat totusi cu viteza ridicati picoarele de pe pedale pentru ca stropeste in lateral si in sus peste incaltaminte (chiar daca ai aparatori).

    Răspunde
    • 2. OanaVeloBello  |  Iunie 26, 2009 la 12:11 pm

      Multumim Mircea! Din tot ce s-a zis despre ploaie, ma intreb daca nu-i mai bine sa ma opresc la un suc, o bere, un ceai fierbinte si sa astept sa treaca.

  • 3. Diana  |  Iunie 26, 2009 la 4:14 pm

    In privinta franelor nu se poate face nimic sa nu mai scartzaie asa tare cand sunt ude? :-<

    Răspunde
  • 4. OanaVeloBello  |  Iunie 30, 2009 la 4:00 pm

    de la Mihai I. am primit sfatul sa incetinim si sa fim foarte atenti cand trecem peste sinele de tramvai, pentru ca sunt alunecoase si pot duce usor la accidente

    Răspunde
  • 5. filotas  |  Iunie 24, 2010 la 10:29 am

    eu am iesit ieri pe ploaie si mi-am luat doua cazaturi: una pe sinele de tramvai (noroc ca nu era trafic), si alta in parc pe lespezi de granit…si asta pentru ca aveam cauciucurile prea umflate pentru aceasta vreme; asa ca sfat: dezumflati usor cauciucurile pe ploaie astfel incat desi veti pierde din viteza o sa castigati la aderenta; de asemenea, nu e indicat circularea pe suprafete umede si alunecoase cu viteza foarte mica pentru ca atunci se produce alunecarea….viteza trebuie sa fie medie si pedalarea constanta

    Răspunde
  • 6. savu  |  Aprilie 7, 2014 la 12:56 pm

    multumim Mircea,
    sfaturi de gradinita….
    ceva de genul …e mai bine sa fie bine decat sa fie rau…
    …pe timpul ploi sau al carosabilului ud iti recomand cauciucuri dedicate, model.. tip…etc
    …pe timpul ploi sau al carosabilului ud iti recomand sa aplici solutii de protectie pt lant, pinioane, etc, etc….tip/model…etc
    sa.sa.sa.
    haidipa pa,
    e de bine, mergi la guvernare…ai chemare

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,154 hits

