Pegas nu mai are aripi

Iulie 10, 2009 at 5:08 pm 4 comentarii

By Diana:

(sursa foto: portocalamecanica.ro)


Credeam că bicicletele Pegas nu se mai fabrică de mult. Însă de curând am aflat că mai există de vânzare, nou-nouţe. Am început o căutare şi am ajuns la siteul producătorului din Zărneşti, SC Tohan SA. Astfel am aflat că sunt pe lichidare de stoc, producţia fiind oprită doar de câţiva ani (în 2005).


M-am înscris pe lista de aşteptare, în speranţa că voi mai prinde şi eu una. Apoi, vorbind cu Oana (VeloBello) despre toate acestea, a început să se înfiripe o idee: lobby pentru renaşterea bicicletelor Pegas. Cum ar fi să începem o campanie, să facem suficientă zarvă încât să determinăm pe cineva să ne bage în seamă? Şi producţia de Pegas să fie reluată?


Deja vizualizam cum am coopta biciclişti din toate colţurile ţării, prin intermediul reţelelor sociale şi al reprezentanţilor societăţii civile. Însă trebuia să ştim că mai există speranţă. Să nu încercăm să agităm apele degeaba. Aşa că am mai sunat o dată la Zărneşti. Din păcate, răspunsul a fost unul sumbru: pentru Pegas nu se mai poate face nimic. Utilajele pentru linia de biciclete nu mai există, iar angajaţii care lucrau în acest sector s-au pensionat în mare parte. De asemenea, mi s-a spus că ideea noastră e bună bună, dar vine cu 14 ani întârziere. Aşadar Pegas îşi dă ultima suflare.


E păcat! E păcat, pentru că moare mai mult decât o linie de producţie. Moare un simbol cu care noi, românii, ne mândream; dispare o marcă a calităţii şi o sursă de amintiri de nepreţuit pentru mulţi.


Şi e trist că tocmai noi, românii, am lăsat să se întâmple acest lucru. Cum? Prin indiferenţă. Optând pentru „prost, dar ieftin”. Zicând „Pegas… bună bicicletă!” şi rămânând cu vorbele. Suntem indiferenţi la valorile pe care le avem. Nu ştim să ne vindem.


Câte valori româneşti am pierdut până acum, fără să ne dăm seama? Şi câte mai urmează să pierdem?


PS: SC TOHAN are plăcerea să vă ofere (încă) următoarele produse:
  • Bicicleta P 1412 MINI la pretul de 60,00 lei /buc.;
  • Bicicleta P 4420 BMX (CROS) la preţul de 100,00 lei /buc.
  • Ergociclu PP4 cu ceas la preţul de 180,00 lei /buc.
  • Trusa de scule bicicleta la preţul de 8,30 lei /buc.
  • Clopoţel la preţul de 3,35 lei /buc.
Preţurile nu conţin TVA.
Tel: 0268.220.854 (Serv. Marketing-Vânzări), 0732.950.181
Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: .

probă de bicicletă de copii Mr. Bean pe bicicletă

4 comentarii Add your own

  • 1. bicicleteolandeze  |  Iunie 22, 2010 la 12:27 pm

    draga, fabrica de biciclete de la zarnesti/tohan a fost adusa in stare falimentara de toti directorii de dupa 90, pentru vinzarea ei la bucata. nici daca s-ar vrea nu s-ar mai putea face nimic, fabrica este golita de echipamente si inchiriata – sectiile care mai erau inca in picioare – unor firme mai mult sau mai putin italiene.
    cind v-ati dorit sa intram in ue ati semnat pentru asta: UE insemna: Romania piata de consum pentru produsele UE. imi pare rau ca sint atit de dura, dar asta e realitatea: industria noastra, buna, rea, cum era, trebuia pusa la pamint inainte sa intram. stii tu, globalizare and stuff.

    Răspunde
  • 2. ana  |  Iunie 23, 2010 la 11:15 am

    Inca un capitol la care am ramas codasi fata de fratii nostri cu cefe late, bulgarii, care se plimba tantosi pe drag-uri in timp ce ai nostri compatrioti se taraie pe dhs-uri’n’sh*t, marca rabla absoluta (sunt atat de multi prin orasele de provincie care, nu stiu cum fac, dar merg pe niste biciclete nene…pe janta, scartaie de ne unse ce-s, le flutura tablele ce vroiau candva sa reprezinte aparatorile…).

    Răspunde
  • 3. cristian 73  |  August 25, 2010 la 5:20 pm

    Imi este dor de pegas, chiar azi am aflat de la un vecin ca a luat anul trecut in primavara un pegas camping.Imi venea sa il omor nu alta,si am sunat azi la Zarnesti……eseec!!.astept un e-mail cu toate componentele ptr a face una ,ptr. ca amicul a spus ca imi cedeaza un „sasiu bun”.Asa ca sper sa devin fericit posesor al unui camping ..aaaaa si am uitat sa v-a spun ca am pe balcon un pegas modern(cu sa lunga)salvat de la moarte din caruta unor tigani care il duceau la fier vechi…si unde mai pui ca era si intr-o stare f buna..!

    Răspunde
  • 4. OanaVeloBello  |  August 30, 2010 la 3:50 pm

    Cristian, esti norocos! Pegas-ul a devenit o bicicleta de colectie si mare pacat ca nu se mai fabrica sau brand-ul n-a fost reinventat.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,657 hits

