Un Pegas medicinal…

Iulie 11, 2009 at 8:09 pm Lasă un comentariu

By: Andreea

Acum câţiva ani m-am trezit cu o bicicletã neobișnuitã chiar in propria casã. Nu era nici o bicicletã de oraș, nici o bicicletã medicinalã clasicã. O invenţie ingenioasã aș putea spune: un Pegas medicinal. Nu o mai putea salva altfel de rugina care o uzase de tot. Deși nu avea prea mulţi ani în spate, dar faptul cã a fost uitatã în boxã de când a aparut mașina în familie, prin ’94, a îmbãtrânit-o mai repede. Mã gândesc nostalgic la ea, a fost prima bicicletã cu care am intrat în contact, eram micã, mai micã decât o roatã și eram foarte încântatã de sunetul claxonului. A fost cumpãratã în ’87, în amintirea mea, când m-am nãscut. Am cerut în zadar sã ne plimbãm cu ea, și eu și sor’mea, dar nu ne-a dat-o tata; la început, pentru cã nici nu ajungeam la pedale, iar apoi cã nu avea rãbdare sã ne înveţe sã o stãpânim. Era roșie ca focul și strãlucea în lumina soarelui, ne fãcea cu ochiul, suspinam, dãdeam târcoale în jurul ei, dar nimic…tata o considarase un pericol pentru noi. Azi l-am luat deoparte sã-mi povesteascã cum și-a transformat el Pegas-ul într-o bicicletã medicinalã:

“Din vechea bicicletã, am eliminat roata din faţã și am aplicat un trepied de inox pe care l-am îmbrãcat cu un manșon de la mãștile de gaze. Din spate, am scos janta și spiţele și am aplicat pe butucul rãmas o placã de oţel-carbon, cu diametrul de 180 cm și grosimea de 30 cm, cu rolul de a-i micșora viteza și de a asigura o frecare mai mare. Apoi i-am atașat un trepied, și am avut grija sã pãstrez totuși, aliniamentul fostei biciclete. Pentru reglaj, i-am luat sistemul de frânare de pe faţã și l-am pus pe spate și în locul tampoanelor de cauciuc am aplicat alte tampoane cu barã de feritã, rezistente la frecare si temperaturã. Acestea sunt reglate, prin fostul sistem de frânare, de o manetã, cu ajutorul cãreia se strânge sau se elibereazã frâna, îngreunând astfel, frecarea, dupã cum dorești. Sistemul de frânare este același ca la bicicleta veche, numai cã acum tampoanele apasã pe disc, și atunci apãsau pe jantã. I-am atașat și un vitezometru, care îmi aratã viteza și kilometrii parcurși. Este un pic cam zgomotoasã pentru apartament, dar foarte utilã pentru a face mișcare, iar efortul fizic al celui care pedaleazã este la fel ca la orice bicicletã. Acesta este Pegas-ul pe care l-am transformat eu intr-o bicicletã de apartament.”

P1200064P1200059

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , .

Bicicleta este folositã in proporție de 1% ca mijloc de transport back from bikewalk

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,623 hits

