NICIODATĂ NU E PREA TÂRZIU…

August 20, 2009 at 1:36 am 4 comentarii

By Cristina:

Vreau să vă împărtăşesc experienţa mea cu bicicleta. Şi poate vă voi convinge că într-adevăr mersul cu bicicleta e FANTASTIC.

Am învăţat să merg cu bicicleta la 44 de ani. Adică nu ştiam deloc, deloc. Soţul meu şi fiul nostru de 19 ani aveau biciclete şi mi-au cumpărat şi mie una. Era un Batavus. Pentru cine nu stie marca, e o bicicletă olandeză, de oraş, grea, cu roţi mari şi cauciucuri subţiri. A fost un chin să învăţ. Dar ceva mi-a deschis apetitul.

Pentru că în Bucureşti, atunci (era 2004) nu erau nici proiecte de piste de bicicletă, am mers la munte. Am făcut o excursie de coşmar de la Azuga la cabana Susai, unde pot zice că am împins bicicleta la deal şi am ţinut-o să nu o ia la vale cam 95% din drum. Deci s-a luat decizia să primesc un mountain bike. Zis şi făcut am primit un Magellan. Când am cumpărat-o, vânzătorul mi-a spus să o încerc şi i-am răspuns că nu ştiu să merg cu ea. Vă daţi seama care era stadiul !

Din acest moment nu am mai avut nici o scuză să nu pedalez. Şi nu îmi pare rău deloc. Mă simt formidabil pe bicicletă, am o senzaţie de libertate şi de forţă. De atunci am pedalat prin jurul Bucureştiului în satele de câmpie, am mers pe drumuri forestiere la munte, am făcut chiar un traseu aproape „sinucigaş” pentru mine la Obârşia Lotrului, am mers pe malul Mării Negre în zone sălbatice, am făcut sejururi de cicloturism în Austria, Olanda, Ungaria. Am văzut multe lucruri interesante, am făcut mişcare, mi-am întărit muşchii, articulaţiile, am respirat aer curat, mi-am depăşit limitele fizice ÎN CEL MAI PLĂCUT MOD.Balaton

Între timp mi-am luat o Kona cu frâne pe disc pe care o iubesc foarte mult.

De 5 ani am o pasiune. Târzie şi cu atât mai uimitoare. Chiar dacă vă înfioară traficul din oraş, maşinile agresive, poluarea, ca şi pe mine de altfel, ăsta nu e un motiv să nu încercaţi să pedalaţi în alte locuri. Dacă locuiţi în Bucureşti, plimbaţi-vă la început prin parcuri (Gloria, Izvor), luaţi-o pe pistele de bicicletă şi puteţi ajunge, puţin cam chinuit , e drept, în Herăstrău sau la Băneasa. Acolo în pădure sunt cărări netede. Sau puneţi bicicleta pe maşină şi mergeţi la Snagov sau la Comana. Sau mai departe la Moara Vlăsiei, Dridu sau Gurbăneşti. Sau la mare pe grindul Chituc de pildă. Şi la munte sunt zone plăcute şi uşoare, drumuri forestiere mai line şi nu prea stricate.

Autostrada

Sper că v-am convins că există multe moduri de vă bucura de bicicletă. Nu trebuie să faceţi de la început lucruri de mare performanţă. Începeţi cu un drum uşor, scurt, plăcut, cu paşi mici şi veţi vedea că merită efortul.

Vă urez mult succes şi o distracţie pe măsură!

Barsa lui Bucur

Entry filed under: Fete pe biciclete, Trasee de biciclete, cicloturism, ture. Tags: , .

Mărturii de biciclist Cu bicicleta prin Craiova

4 comentarii Add your own

  • 1. Gica Contra  |  August 20, 2009 la 2:18 am

    Eu am invatat practic sa merg pe bicicleta pe la 17 ani cand deja intelesesem teoretic ce ai de facut si anume sa cotesti usor dar prompt in partea in care te-ai inclinat un pic. Nu ma pot abtine sa ma laud ca, stiind teoretic, am reusit sa nu cad niciodata. Cu alte cuvinte mi-am demonstrat ca sacrificiul, investitia din acest punct de vedre poate sa nu fie prea mare.
    Sunt curios, desi nu mai am nevoie, cum inveti sa mergi cu bicicleta daca nu stii nimic teoretic, cat timp iti ia si cam de cate ori cazi.

    Răspunde
  • 2. Oana  |  August 26, 2009 la 10:16 pm

    Uau! Eu am învăţat să merg cu bicicleta la 26 de ani şi mereu am zis că, dacă n-aş fi învăţat atunci, n-aş mai fi învăţat niciodată căci, deh, „bătrîneţea” ne face fricoşi, inerţi şi prea puţin doritori de aventuri🙂 Dar se pare că m-am înşelat şi mă bucur pentru asta!

    Domnu’ Contra, permiteţi-mi să intervin şi io în discuţie căci am rîs copios la ideea că cineva poate învăţa „teoretic” cum stă treaba cu menţinerea echilibrului pe bicicletă :)))) Pe vremea cînd am învăţat eu, nu mi-au folosit deloc sfaturile privitorilor: pînă n-a făcut ceva „clic” în cerebel, Oana n-a putut pedala🙂

    Să-nţeleg că şi bicicliştii profesionişti care mai cad pe la Tour sau la Giro etc. stau prost la capitolul „teorie”? Sau să vă întreb cîţi kilometri aţi făcut pe bicicletă?😀

    Oana, biciclist de 3 ani, aprox. 6600 de km parcurşi şi 4 căzături, pe cît de uşoare, pe atît de inevitabile🙂

    P.S. Cum am învăţat eu: am găsit o pantă uşoară şi am folosit prima, a doua şi a treia oară bicicleta pe post de sanie, un picior pe o pedală, fundul sus şi tot înainte. Şi apoi, cu răbdare, am pus fundul pe şa şi, în final, am pedalat🙂

    Teoria nu prea m-a ajutat: pe drum neasfaltat, la vale, de exemplu, teoria spune că speed is our friend, la viteză mai mare, eşti mai în siguranţă la trecerea peste hopuri. Spune-i asta instinctului de conservare🙂 Hai că m-am lungit, da’ am fost şi eu in the mood să mă laud cu realizările proprii😀

    Răspunde
  • 3. Helmut  |  August 27, 2009 la 12:21 pm

    Dragilor, ganditi-va ca bicicleta a fost creata de un om matur si ca el probabil a si mers pe bicicleta, asta ca incurajare, deci se poate invata oricand.
    Incurajati si alte persoane care nu stiu sa mearga inca pe bicicleta

    Răspunde
  • 4. Gica Contra  |  August 31, 2009 la 4:14 pm

    Nu. Teoria nu ajunge dar ajuta mult la inceput pe unii care vad lucrurile ca mine pentru ca intelegi cum de se poate si asta da incredere, chiar mai multa decat ca ii vezi pe altii. Doar cu teoria inainte nu poti pentru ca gandesti prea incet oricat te-ai sili. Si la mine s-a produs acel „clic” dupa care am zis ca nu mai am nevoie de teorie pentru mine.
    Eu n-am avut curajul la vale ca am avut probele mari cu directia la inceput si daca nu reusesti sa te orientezi in jos…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 52 de urmăritori

Blog Stats

  • 444,543 hits

