Impresiile unor ciclopromenade

Septembrie 14, 2009 at 12:34 am 5 comentarii

A fost şi ciclopromenada nocturnă şi ciclopromenada diurnă, cam ultimele din acest sezon spun organizatorii…Am tras concluzia că Bucureştiul e mai plin de biciclete ca oricând, se vede că bicicleta a avut anul acesta un impact foarte mare asupra populaţiei. Deşi am perturbat puţin traficul, să sperăm că am tras oarecum atenţia asupra şoferilor, că bicicliştii există! Cât şi asupra autorităţilor care ne tot amînă an de an cu pistele lor. Ca să circulăm avem nevoie de piste domnilor!pentru că în traficul bucureştean predomină spiritul de turmă şi fiecare aleargă pentru el, se vede doar pe el. Şi dacă autorităţile aveau nevoie de o dovadă şi credeau că Bucureştiul nu are nevoie de piste pentru că nu există ataţia biciclişti care să circule pe ele, acum iat-o! Avem nevoie de piste practicabile, nu de jumătăţi de pistă, suntem cred, singura ţară din lumea asta cu piste atât de mici, de ce? Pentru că legislaţia în vigoare nu prevede altele mai late.

Unii din noi au fost mai liniştiţi, alţii au mai apostrofat şoferii, simţindu-se foarte siguri pe ei pentru că erau într-o majoritate, iar şoferii-în imposibilitatea de a mai comenta ceva. Noroc că existau biciclişti civilizaţi care le tăiau din elan, amintind că toţi suntem oameni şi in fond e alegerea fiecăruia să se afle în şa sau într-o maşină. Au fost şi reacţii negative din partea şoferilor care ne-au înjurat, dar şi pozitive din partea celor care ne-au admirat şi întrebat ce e cu noi, unde mergem, cum de ne-am strâns într-un numar atât de mare. Mi-a placut că am cunoscut mulţi oameni şi am admirat multe biciclete, fie ele mtb, biciclete second olandeze, sau minunatele Electra. Se pare că mulţi copii nu dormeau la ora 12, unul din ei chiar m-a impresionat cu entuziasmul său – copilul:”tati, plecăm acasă?…tati: “Nu tati, nu plecăm, mai avem.” copilul: “Suuuuuper atunci. E cea mai frumoasă zi din viaţa mea!” Zâmbetul meu a rămas mult timp pe chipul meu de atunci. Mi-am amintit pentru moment de un altul. Mă plimbam într-o zi pe lângă Parcul Izvor, când am vazut un copil care mergea de mână cu parinţii lui pe banda de biciclişti şi la un moment dat a tras de ei certându-i: „pe aici merg doar bicicletele”. Sunt unii care au înţeles încă de mici că mersul pe bicicletă e mai sănatos şi mai distractiv. Cel mai mic dintre noi a fost plimbat într-un faeton, alături de un ursuleţ de pluş mai mare decât el, cred că a adormit până la finalul călătoriei legănat de mişcările line ale bicicletei.

Nu mi-a plăcut lipsa de organizare a celor de la Bikewalk. S-a mers total haotic şi ideea era să nu perturbăm traficul şi să mergem pe o singură bandă, să fim civilizaţi, să lăsăm şoferii în pace şi să ne vedem de plimbarea noastră frumoasă. Jos pălăria lui George Hari Popescu, care cu 4 oameni a ţinut în frâu sute de oameni Cu toate acestea, totul a fost minunat şi abia aştept următoarele plimbări.

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă, Evenimente, întâlniri, anunţuri. Tags: , , , .

Ciclopromenada nocturnă 3 Artistic bikewalk

5 comentarii Add your own

  • 1. Ariel  |  Septembrie 14, 2009 la 12:49 am

    True. Jos palaria.

    Răspunde
  • 2. George Hari Popescu  |  Septembrie 14, 2009 la 1:16 am

    Visez la un oraş unde nu va mai fi nevoie de nici o organizare pentru a ieşi cu bicicleta în grup. Eu m-am distrat azi la Bikewalk şi mi-a făcut plăcere să-mi reîntîlnesc prietenii poliţişti (şi cei de azi ştiau să citească).

    N-aş zice că a fost lipsă de organizare, ci o plimbare mai de plăcere decît a fost critical mass-ul din 11 septembrie noaptea.

    Răspunde
  • 3. Andreea  |  Septembrie 14, 2009 la 1:20 am

    Placere a fost oricum la ambele plimbari…si eu visam, cand am vazut atatia biciclisti la un loc, la un oras in care acestia sa fie zilnic pe strada si nu doar la niste plimbari organizate…

    Răspunde
  • 4. altauprieten  |  Septembrie 14, 2009 la 1:30 pm

    Da, e loc de un critical-mass lunar. Plus ca mai castiga lumae experienta si ( macar ! notiuni de ) civilizatie ! Una dupa alta : Thumbs Up ! pt comunitatea in devenire ( si in Bucuresti ) !

    Răspunde
  • 5. George Hari Popescu  |  Septembrie 14, 2009 la 7:07 pm

    Critical mass să fie, dar să nu supărăm autorităţile astea, că altfel plecăm pe picior greşit.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 450,907 hits

