Brompton World Championship 2009

Octombrie 30, 2009 at 1:54 pm 14 comentarii

Brompton World Championship 2009

Dacă tot s-a vorbit de Brompton, iată un filmuleţ haios de la Campionatul Mondial de Brompton, ajuns deja la a 4-a ediţie. Dacă Barcelona a dat startul în 2006, în ultimii doi ani competiţia s-a mutat în ţara producătoare a acestor mici minunăţii. Costumaţia este obligatorie: sacou, cămaşă şi cravată, pentru a sublinia faptul că Bromptonul este o bicicletă urbană. Se premiază cel mai rapid, dar şi cel mai frumos îmbrăcat participant!

Anunțuri

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , .

BrompTweedudine „B” de la bicicletă

14 comentarii Add your own

  • 1. Gica Contra  |  Octombrie 30, 2009 la 4:13 pm

    Ar trebui premiat si cel mai putin transpirat participant.
    Mai nou cred ca unul din factorii care descurajeaza mersul cu bicicleta in randul oamenilor obisnuiti este asimilarea cu ciclismul ca sport. Duceti-va pe Google Answers si cautati „bicycle”. Pe prima pagina gasiti intrebari in „Cycling” si „Diet & Fitness”. Sa nu va inchipuiti cumva ca „Cycling” intra cum ar fi putut fi normal la „Cars & Transportation”, intra la „Sports” 😦 . Bun, poate ca numai Yahoo greseste. Mergeti pe Softpedia. Subiectele legate de mersul cu bicicleta le gasiti in „Ciclism” care sta „la loc de cinste” langa… alte sporturi

    Răspunde
  • 2. ggl  |  Noiembrie 1, 2009 la 10:31 am

    Asta din cauza culturii americane polarizate care baga automat bicicletele la ‘sport’. Daca ar fi sa ne luam dupa acest criteriu ar insemna ca o mare parte dintre vietnamezi sau olandezi sunt ‘sportivi’ pentru ca folosesc zilnic bicicleta. Evident bicicleta intra la ‘diet and fitness’ la o populatie preponderent obeza care traieste intr-o tara cu o economie puternic dependenta de petrol. Cu campionatul Brompton probabil ca si asta se doreste – schimbarea acestei idei preconcepute.

    Răspunde
  • 3. Gica Contra  |  Noiembrie 1, 2009 la 5:46 pm

    Da, asa e. De la americani mai vin si casca si ideea ca mersul cu bicicleta e periculos. Nu stiu in ce masura campionatul Brompton reuseste sa schimbe ideea asta, mai degraba as zice ca o intareste, poate fara sa vrea.

    Răspunde
  • 4. ggl  |  Noiembrie 1, 2009 la 8:39 pm

    La americani (şi la noi) casca e buna. Pentru ca neexistand infrastructură şi nici respect pentru biciclişti, riscul să te trezesti cu o uşa deschisă în faţă sau pe capota cuiva e suficient de mare încăt să justifice casca. Şi englezii poartă cască din aceleaşi motive. Degeaba fac mişto olandezii. Dacă i-ai pune să umble cu bicicleta prin traficul haotic din Bucureşti ar opri probabil în primul bar ca să ia la bord ceva tărie să prindă curaj.

    Răspunde
  • 5. Gica Contra  |  Noiembrie 2, 2009 la 2:27 pm

    Pai daca riscul de accident e asa mare, atunci nici nu casca nu ti-e prea bine. Omul nu are doar cap, mai are si maini, picioare, coloana…deci daca riscul de accident e asa de mare incat e nevoie de casca, atunci mai bine nu mai mergi cu bicicleta, nu? Nu vreau sa raman paralizat dintr-un accident la coloana! Nu vreau sa stau doua luni in spital pe spate cu piciorul in gips!

    Dar in fine, sa nu ne oprim la casca. Ce se poate face ca simplul mers cu bicicleta sa nu mai fie privit automat ca sport? Se numeste sport alergatul dupa autobuz? Se numeste sport urcatul pe scari?

    Răspunde
  • 6. ggl  |  Noiembrie 3, 2009 la 11:59 pm

    > Pai daca riscul de accident e asa mare, atunci nici nu casca nu ti-e prea bine.

    N-am zis că e mare. Am zis că e suficient de ridicat ca să justifice casca. De exemplu dacă odată pe la 2-3 ani există perspectiva unui accident, merită să porţi cască. Asta depinde însă de mulţi factori, în special de viteza cu care te deplasezi. O persoană care circulă mai mult pe trotuar cu 10 km/h nu are nevoie de cască. Eu care merg cu 30-35 km/h cam în 40% din cazuri şi circul pe carosabil, am nevoie. Cu Bromptonul e mai greu să atingi asemenea viteze pe loc drept, însă în principiu dacă circuli pe carosabil e bine să porţi cască. Mă refer în special la situaţia din ţara noastră.

    > Ce se poate face ca simplul mers cu bicicleta sa nu mai fie privit automat ca sport?

    – Infrastructură urbană şi extraurbană pentru biciclete
    – Popularizarea bicicletei ca mijloc de transport pe distanţe scurte (<20 km)
    – Mersul pe bicicletă în haine normale

    Totusi, mersul pe bicicleta este sport într-o oarecare măsură – un lucru bun cred eu. La noi în ţară oamenii de la oraş devin din ce în ce mai sedentari şi supraproderali. Sportul este din ce în ce mai neglijat în şcoli din cauza lipsei de opţiuni şi a programei tîmpite (norme prea stricte). Situatia este agravata şi mai tare de cultura micului şi a berii la iarbă verde: cand vezi români la iarbă verde, de obicei îi vezi lâncezind la soare, mâncând sau cu berea în mână. Singurul sport pe care îl mai practică e fotbalul de weekend (= grăsani alergând după o minge). Pe vremea comuniştilor era mai ok în privinţa asta (îmi pare rău să zic asta dar e adevărat) parţial din cauză că atitudinea generală în privinţa sportului era mult mai serioasă (parţial din cauză că imaginea "omului nou" era asociată cu munca fizică şi cu sportul), parţial pentru că nu găseai mâncare iar cea pe care o găseai era raţionalizată (asta e rău). Oricum, bicicleta poate ameliora situaţia asta.

    Răspunde
  • 7. Gica Contra  |  Noiembrie 4, 2009 la 1:48 pm

    Infrastructura, desi e buna, nu e absolut necesara. Acum multi ani am fost la Arad. Nu era nici un fel de infrastructura dar orasul era plin de biciclisti.
    Cine sa faca popularizare? Mi se pare absolut imposibil, De exemplu de aici vizibilitatea e foarte redusa: numai 36709 hituri de asta vara
    In ce priveste mersul cu bicicleta in haine normale, convinge-l pe X care intamplator face sport – si asta nu e rau – sa lase tinuta sportiva (cu care din pacate se mandreste) atunci cand isi foloseste bicicleta pentru deplasari.
    Parerea mea e ca si casca da jos pe multi de pe bicicleta. Eu cel putin cand vad pe unul cu casca, mai ales daca in rest e imbracat obisnuit (altfel ma gandesc ca poate se foloseste de casca pentru aspect), imi pun serios problema daca nu cumva mergand cu bicicleta si riscul sa te alegi cu julituri sau sa-ti rupi un picior sau o mana (sau mai grav) e destul de ridicat.
    Apropo de viteza, atunci cand cand nu se pune problema efortului, cand mergi la vale pe drum bun, nu strici bicicleta daca mergi prea repede? Cat de repede se poate merge? Banuiesc ca tine la 50-60km/h.

    Răspunde
  • 8. Andreea  |  Noiembrie 4, 2009 la 1:51 pm

    chiar si 70 de km/h….

    Răspunde
  • 9. ggl  |  Noiembrie 4, 2009 la 2:45 pm

    Acum multi ani nu erau atatea masini. Si in Gherla e plin de biciclisti fara sa existe existe infrastructura, insa acolo traficul e acceptabil inca, iar bicicleta e un mijloc de transport foarte des folosit. In orasele aglomerate infrastructura pentru biciclete este absolut necesara dn cauza traficului mult mai aglomerat. Respectul pentru cel de langa e invers proportional cu traficul si direct proportional cu cantitatea de tabla de pe mijlocul de transport pe care acesta il foloseste. Oricat vrei tu sa sustii asta, casca descurajeaza mult mai putin utilizarea bicicletei decat ceilalti participanti la trafic (conducatorii auto). Majoritatea persoanelor care nu au curajul sa circule cu bicicleta prin Bucuresti invoca traficul infernal si lipsa de respect a soferilor pentru biciclisti si pietoni. De asta e necesara infrastructura corespunzatoare.

    Popularizare fac cei care folosesc bicicleta pentru deplasari prin oras. Cu cat sunt mai multi cu atat mai bine. Cea mai buna metoda de popularizare a bicicletei e s-o folosesti.

    Cand mergi cu bicicleta la lucru nu cred ca e foarte inteligent sa te imbraci ca si la Turul Frantei, pentru ca va trebui sa te schimbi oricum. La fel cand mergi sa te intalnesti in oras cu o fata – cum te-ai simti daca ea ar veni aranjata si imbracata frumos, iar tu te-ai prezenta la intalnire imbracat ca si la Turul Frantei? Iti pot da multe alte exemple. Daca folosesti bicicleta pentru deplasari in locuri in care se desfasoara activitati obisnuite (exclus cele sportive) e mai bine sa te imbraci in haine obisnuite. Daca mergi la Turul Frantei, la concurs, sau intr-o tura mai lunga cu bicicleta, atunci da, se justifica sa porti haine speciale pentru ciclism.

    Cu viteza depinde de bicicleta. Eu cu MTB-ul cel mai repede am mers cu 56 pe ceva deal in jos (pe asfalt) dar tremura de numa si a fost o sezatie destul de extrema. Pe drum de pamant cu peste 30 e cam problematic. Cu hibridul (bicicleta pe cadru de MTB/cross de 18″, cauciucuri pentru asfalt de 26×1.75 si furca rigida) cred ca pot prinde chiar si 60 (din cauza cauciucurilor mai subtiri si a geometriei) insa n-am ciclocomputer deci nu stiu. Cert este ca pe asfalt, loc drept merg mai repede si mai usor decat cu MTB-ul. Cu cursiera poti merge chiar mai repede de 70. Un Brompton sau Dahon pliabil cu roti de 20″ la 35 km/h cred ca tremura tot. Cu cat ai roti mai mari si mai subtirii poti merge mai repede – de aceea bicicletele pentru asfalt au in general roti mari cu cauciucuri de 28″ sau 29″ si balonaj mic. Pe loc drept viteza normala e a unei biciclete intre 15 si 30 km/h. Daca drumul e bun si nu faci accident, nu strici bicicleta.

    Răspunde
  • 10. Gica Contra  |  Noiembrie 4, 2009 la 8:42 pm

    M-am mai gandit si e posibil ca tocmai casca sa urce pe bicicleta pe multi fricosi. Nu vreau sa zic ca cei care poarta casca sunt fricosi, ci ca s-ar putea ca unii fricosi sa nu vrea sa mearga cu bicicleta fara casca si in acelasi timp nu vor sa poarte casca. Daca vor fi convinsi sa poarte casca, vor merge si cu bicicleta. Asa ca este posibil ca in viitorul apropiat, procentul biciclistilor cu casca sa creasca semnificativ. Apoi se va produce fenomenul „The Shift” (descoperit de aici)si cine nu va purta casca va fi considerat nebun, inconstient. Ma cam deranjeaza perspectiva asta si sper ca lucrurile sa nu evolueze asa. Nu vreau sa fiu obligat sa pun casca nici prin lege, nici prin presiuni sociale sau noi obiceiuri… pardon, „trend-uri”.

    Răspunde
  • 11. Gica Contra  |  Noiembrie 9, 2009 la 10:21 pm

    Cred ca deja ati observat noua reclama deosebita a unui operator de telefonie mobila. Vom vedea oare efectele secundare la primavara?

    Răspunde
    • 12. OanaVeloBello  |  Noiembrie 11, 2009 la 1:27 pm

      da, am vazut-o si eu, e foarte faina. au aparut din ce in ce mai multe reclame in care apare bicicleta…la banci, pastile digestive, servicii medicale. si au aparut concursuri la care se castiga biciclete. vreau sa le fac o lista…cine ma ajuta cu poze sau filmulete?

  • 13. Gica Contra  |  Noiembrie 11, 2009 la 5:44 pm

    Spre deosebire de actiunile de promovare pe net a mersului cu bicicleta, reclama operatorului de telefonie mobila are o vizibilitate foarte mare.

    Răspunde
  • 14. Gica Contra  |  Noiembrie 17, 2009 la 11:22 am

    Azi operatorul de telefonie mobila a afisat si reclama de sex opus. Am inteles cu aceasta ocazie ca si in mintea lor bicicleta este bagata la categoria „sport”, „fitness”.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,256 hits

%d blogeri au apreciat asta: