Globecyclette, 27000 km, din Franţa până în Mongolia

Noiembrie 16, 2009 at 5:22 pm 9 comentarii

Articol preluat de Caty din Ouest France:

Între 2005 şi 2008, Béatrice Maine a pedalat neobosit de la Bécherel, din departamentul francez Ille-et-Vilaine până la Ulan Bator, în Mongolia. Trei ani de drum, 27.000 de km traversând 20 de ţări. Şi toate acestea pe o bicicletă. Nouă la începutul călătoriei. Cu şaua şi mânerele roase până la fibră la întoarcere.

Beatrice Maine(sursa foto: Ouest-France/DR)

E greu să îţi imaginezi că această femeie micuţă şi fragilă a traversat deşertul Gobi pentru a ajunge în capitala Mongoliei, Ulan Bator. Sau că în Pakistan, la Islamabad, a campat la 200 de metri de Moscheea Roşie în momentul în care armata îi ataca pe islamiştii radicali baricadaţi în interiorul acesteia.

DSCN1238(sursa foto: passagevoyage)

Naivă? Inconştientă? Poate. Cert e că, spune ea, dacă eşti prea conştient de riscuri, nu poţi începe o asemenea călătorie. Nu de puţine ori am preferat să nu ştiu anumite lucruri care m-ar fi speriat. Am preferat să merg pe drumul meu cu un echilibru ciudat de încredere în mine însămi şi aruncat orbeşte cu capul înainte.

“Am întâlnit oameni fascinanţi şi generoşi care sufereau sub jugul taliban. Mi-au spus să nu mă îndepărtez de ruta care trece prin sate şi să nu merg în timpul nopţii. Am avut faţa acoperită, am respectat cu stricteţe codul vestimentar, comportamental şi comunicaţional din fiecare ţară prin care am trecut. În anumite locuri, de exemplu, nu este permis să priveşti un barbat în ochi şi m-am conformat, ştiind că siguranţa mea depindea de asta.”

DSCN1147(sursa foto: passagevoyage)

Atunci când nu a fost vorba de război, proba de foc a fost climatul, care a pus-o la grea încercare. Fragila Beatrice nu e deloc o atletă. Înainte de pleca din Lhassa şi-a făcut nişte apărători de degete şi şosete din piele de oaie. Slabă protecţie! La -25 de grade noaptea în cort şi -10 în timpul zilei, a slăbit 10 kg pe drumurile din Tibet înainte de a se prăbuşi epuizată de pe bicicletă într-un sat chinez.

După 5 zile sub perfuzii şi tratament cu antibiotice pentru a scăpa de pneumonie şi încă 5 de repaos, s-a suit din nou pe bicicletă. De data asta însă, a ales să se opreasca chiar şi luni întregi din drum pentru a se reface.

Pentru a îşi îndeplini visul, Beatrice şi-a dat demisia de la locul de muncă, punând la bătaie un buget iniţial de 3000 euro, suplimentat apoi lunar de încă 300. Singurele sale bagaje au fost un cort, o pernă, câteva haine călduroase, o ţinută pentru pedalat şi una pentru dormit, articole de bucătărie, o trusă de farmacie, un kit de ustensile pentru reparaţii la bicicletă, hărţi, cecuri de călătorie şi cărţi.

DSCN1223(sursa foto: passagevoyage)

« Voiam să găsesc mijloacele de a avea viaţa pe care mi-o doresc. Călătoria pe 2 roţi îţi permite să mergi în ritmul tău şi asta m-a ajutat să îmi regăsesc o stare interioară de bine şi să mă simt în largul meu aproape peste tot unde am ajuns. Puteam foarte bine să revin acasă după 3 săptămani sau să rămân într-un loc anume până la sfârşitul vieţii », mărturiseşte ea.

DSCN1040(sursa foto: passagevoyage)

La revenirea la Évron, anul trecut, a scris o piesă de teatru, care constituie un dialog interior în care bicicleta îi e partener de scenă.

În afară de acestă piesă de teatru, Béatrice a încercat să facă cunoscute unui număr cât mai mare de oameni cultura şi civilizaţia ţărilor prin care a trecut în periplul ei pe bicicletă: un spectacol de poveşti şi legende din Asia, ateliere tematice despre savoarea bucătăriei fiecărei ţări parcurse, expoziţii de fotografie, precum şi conferinţe pe teme cicliste.

Ea a reunit toate acestea sub denumirea de « Globecyclette », o acţiune pe care doreşte să o promoveze în toată Franţa.

Entry filed under: Fete pe biciclete, Trasee de biciclete, cicloturism, ture. Tags: , , , , , .

In memoriam Gheorghe Dinică Greva de la metrou văzută din şa

9 comentarii Add your own

  • 1. Simona  |  Noiembrie 17, 2009 la 2:47 am

    M-a lasat pe ganduri … Globecyclette… Admirabil! Asta da, aventura! Libertatea mult visata…

    Răspunde
  • 2. Cristi  |  Noiembrie 17, 2009 la 5:24 pm

    oau !!! exceptional !!!

    Răspunde
  • 3. ggl  |  Noiembrie 17, 2009 la 8:20 pm

    A mai fost si un roman, Mihai Barbu in Mongolia, tot pe doua roti, da motorizat. Vedeti povestile. Is foarte faine.
    http://www.mongolia.ro

    Răspunde
    • 4. OanaVeloBello  |  Noiembrie 18, 2009 la 12:24 pm

      da, stiu site-ul, foarte frumoasa ideea, povestile, monetizarea, pozele, tot.

  • 5. lupul cel rau  |  Noiembrie 19, 2009 la 11:26 pm

    vai vai vai, ce frumos ce frumos ce frumos, wow wow wow
    e mare lucru sa pedalezi cat e ziua de lunga?
    ce te retine sa faci asta?
    da stiu
    1. banii
    2. curajul

    cum curajul e dat de bani, a doua varianta pica.
    vrei sa faci asa ceva?
    bine strange bani sau cauta un sponsor, da-ti demisia de unde lucrezi si da-i bataie.
    dar lasa, oricum unii scriu istorie, altii o citesc

    Răspunde
    • 6. OanaVeloBello  |  Noiembrie 20, 2009 la 2:37 pm

      banii dau tupeul, nu curajul. da, e mare lucru sa pedalezi cat e ziua de lunga. e mare lucru sa renunti la confortul unei case calduroase, tastatura unui calculator, viata sociala si prieteni. daca ar fi asa usor ar face-o toata lumea.

  • 7. lupul cel rau  |  Noiembrie 20, 2009 la 11:54 pm

    pistruiato, nu vrei sa bem o cafea cu whisky impreuna si apoi sa ne alergam cu bicicletele pe stradute?

    Răspunde
    • 8. OanaVeloBello  |  Noiembrie 22, 2009 la 7:22 pm

      iti multumesc de invitatie, din pacate nu am adresa ta de mail, ca sa-ti pot raspunde.

  • 9. Jicu  |  Noiembrie 21, 2009 la 11:16 pm

    sa mai facut o expeditie in Mongolia.. doi tipi din Cluj parca, nu-mi mai amintesc..imi pare ca erau de la Maros Bike

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,623 hits

