Greva de la metrou văzută din şa

Noiembrie 17, 2009 at 7:01 pm 31 comentarii

Azi e haos în Bucureşti, e grevă la metrou. Dar eu sunt biciclistă, privesc din şa toată agitaţia: oameni nervoşi care merg pe jos, alţi oameni nervoşi care-şi lungesc gâturile în staţia de autobuz, dar ei nu ştiu ca mai au mult de aşteptat, maşini în mijlocul intersecţiei, şoferi claxonând. Cu toţii sunt stresaţi că întârzie, că lucrurile înaintează cu încetinitorul. Sunt atât de stresaţi încât un pieton mă ceartă că merg pe contrasens, pe banda de biciclete. Dar el nu ştie că nu există celălalt sens al pistei, însă a găsit pe cine să-şi verse frustrarea că lucrurile nu funcţionează cum trebuie în oraşul acesta.

Într-o staţie de autobuz stă o mare de oameni, zici că suntem pe vremea lui Ceauşescu, aşteaptă, nu ştiu până când, dar n-au altă soluţie. În final vine ceva, dar e plin, mai urcă unii, restul…aşteaptă sau îşi pierd răbdarea şi merg pe jos. Şi chiar dacă au de mers 5 km, tot e mai bine pe jos decât cu mijloacele de transport în comun.

Ce ziceţi de o bicicletă? Azi am făcut la fel de puţin ca în fiecare zi, fix 20 min şi chiar dacă aglomeraţia m-a făcut să fiu mai atentă în trafic, m-am simţit bine pedalând.

E un exerciţiu de libertate pe care îl fac conştient. Nu-i o nebunie, un lucru excentric sau că n-am bani de benzină, ci pentru că mi-e mai bine aşa. Câştig în fiecare zi mai puţini nervi şi mirosuri de oameni neîngrijiţi (ca să fiu politicoasă), am spaţiul meu în care respir în voie şi nu depind de nimeni să ajung din A în B. Ştiu cât îmi ia să ajung la destinaţie şi în zile ca cea de azi, m-aţi invidiat, cei pe lângă care am trecut pedalând încet, fredonând o melodie. Nu mă bucur că e grevă la metrou sau că autobuzele nu vin la timp, ci vreau să vă spun că eu am găsit o soluţie şi poate v-ar fi potrivită şi vouă !

Entry filed under: Bike to work. Tags: , , , .

Globecyclette, 27000 km, din Franţa până în Mongolia Pe fugă în Zürich

31 comentarii Add your own

  • 1. ggl  |  Noiembrie 17, 2009 la 8:18 pm

    In Paris e ceva normal sa faca greva angajatii de la transportul public. Nu numai metrou. Tot!

    Răspunde
  • 2. George Hari Popescu  |  Noiembrie 17, 2009 la 8:37 pm

    Eşti o curajoasă! Eu am mers cu autobuzul destul de bine după ora 16, era mai greu cu bicla şi un rucsac şi un proiector 🙂 Dar abia aşept o nouă grevă cînd o voi lua şi eu de coarne.

    Răspunde
  • 3. altauprieten  |  Noiembrie 17, 2009 la 8:39 pm

    @ggl Let’s trade ! Paris, Barcelona, sau mai aproape Budapesta … ar fi oricand mai „suportabil” decat Buc.
    @ veloBello: cand mai iesi cu bicla sa faci si Auto(tie)-poze : va fi mai interactiv asa si mai inviorant !

    Răspunde
  • 4. luura  |  Noiembrie 17, 2009 la 9:37 pm

    Si eu am fost azi mult mai fericita decat de obicei, trecand in propriul meu ritm pe langa siruri interminabile de masini. Parca azi DHS-ul meu amarat, care cloncane si scartaie din toate incheieturile a valorat de 10 ori mai mult decat am dat pe el 🙂
    Si cred ca tot azi cei pe langa care am trecut s-au gandit macar o clipa ca si-ar dori sa fie in locul meu.

    Răspunde
    • 5. OanaVeloBello  |  Noiembrie 18, 2009 la 12:26 pm

      in zile ca aceasta imi spun in gand….ce bine ca stiu sa pedalez si am o bicicleta!

  • 6. Andreea  |  Noiembrie 17, 2009 la 10:00 pm

    tu mereu canti pe bicicleta?

    Răspunde
    • 7. OanaVeloBello  |  Noiembrie 18, 2009 la 12:27 pm

      da. unii canta in ploaie, altii sub dus sau in masina…eu cant pe bicicleta 😉

  • 8. Veronica  |  Noiembrie 17, 2009 la 10:59 pm

    Bravo floricico! Foarte frumoasa povestea zilei. Tot asa! 🙂

    Răspunde
  • 9. Simona  |  Noiembrie 17, 2009 la 11:18 pm

    O alta biciclista iti impartaseste simtamintele… Greva din transportul public a avut si partile ei pozitive. Cred ca abia astazi a fost adevarata Zi a Mobilitatii, de nevoie mai mult… De data asta insa, a fost randul celor care merg pe jos. Cine stie, poate doar asa se stranesc noi pasiuni, se mai deschid niste ochi, urechi…si minti.

    Răspunde
    • 10. OanaVeloBello  |  Noiembrie 18, 2009 la 12:29 pm

      n-am vazut niciodata atat de multi oameni mergand pe jos si sa nu fie vreo manifestatie, meeting sau revolutie.

  • 11. solomongaby  |  Noiembrie 17, 2009 la 11:39 pm

    cred ca greva asta a facut mai multi oameni sa se gandeasca la bicicleta decat toate pliantele lui Geo pentru bicicleta de servici :))

    Răspunde
  • 12. George Hari Popescu  |  Noiembrie 17, 2009 la 11:42 pm

    Păi uite, acum trebuia să dăm oamenilor pliante. Putem să le dăm şi mîine, va fi o nouă zi pietonală.

    Răspunde
  • 13. Cristi  |  Noiembrie 18, 2009 la 11:09 am

    pentru mine in fiecare zi e greva la metrou 🙂 ce e ala? parca era o chestie galbena care merge pe sub pamant? mai este galben? 🙂
    iar, ieri, in parcarea de biciclete de la serviciu erau 9 bicle (de obicei pe vremea asta sunt 3 ) iar restul de 6 …..parca erau scoase de la naftalina ! si nici nu le-am mai vazut niciodata pana ieri 🙂
    io propun sa intre in greva si RATB-ul, taximetristii si ca sa fie tacamul complet sa faca greva si benzinarii 🙂

    Răspunde
    • 14. OanaVeloBello  |  Noiembrie 18, 2009 la 12:30 pm

      interesanta propunere Cristi, incep sa cred ca numai fortati, oamenii se gandesc si la alte solutii.

    • 15. Andreea  |  Noiembrie 18, 2009 la 2:17 pm

      Din pacate nu fac greva in acelasi timp…dar iarna pe zapada mergi tot cu bicicleta? culoarea metrourilor s-a schimbat de ceva ani…si acum 2 ani a nins de nu se mai vedeau nici masinile. pe strada nu s-a mai putut circula…sau intrebarea „mai e galben?” e un mod ironic de a sublinia faptul ca fie ploaie, fie vant tot cu bicicleta mergi…

    • 16. Gica Contra  |  Noiembrie 18, 2009 la 4:47 pm

      Bine, dar vara cred ca veneau mai multi cu bicicleta. E curios ca printre biciclistii de context nu s-a numarat nici unul dintre cei care veneau vara?

  • 17. George Hari Popescu  |  Noiembrie 18, 2009 la 11:17 am

    Şi la Leu ar pune studenţii biclele în rastel, numai că e mereu ocupat de maşini parcate. Maşinile studenţilor şi profesorilor, evident.

    Răspunde
    • 18. ggl  |  Noiembrie 23, 2009 la 1:00 am

      Şi mai zice luema cp studenţii n-au bani. N-au pe naiba. Aici numai cu Audi A4 si BMW se dau.

  • 19. Gica Contra  |  Noiembrie 18, 2009 la 11:37 am

    Eu am numarat bicicletele ieri si azi. Ieri, un biciclist la 7-8 minute. Azi, unul la 6-7 minute cu toate ca vremea e mai rea decat ieri. Daca cresterea de ieri pana azi e nesemnificativa si poate sa fie eroare de masura, numarul de biciclisti a ramas neasteptat de scazut. Colegul nostru biciclist sezonier nu a venit ieri cu bicicleta. Se pare ca totusi numarul de biciclisti in Bucuresti s-a triplat. Acum depinde din ce parte privim: o crestere spectaculoasa de 200% sau la un oras de 2000000 de locuitori au fost inregistrati doar 2000 de biciclisti in plus

    Pica bine zilele astea reclama aia de internet pe mobil,o stiti cu totii 🙂

    Răspunde
  • 20. George Hari Popescu  |  Noiembrie 18, 2009 la 12:29 pm

    Tot de la un cîntat pe bicicletă mi-a venit şi mie ideea Ciclopromenadei nocturne.

    Răspunde
    • 21. Andreea  |  Noiembrie 18, 2009 la 1:48 pm

      Poate ar trebui sa dam chiar un concert al biciclistilor :))

  • 22. ihriel  |  Noiembrie 18, 2009 la 1:16 pm

    Azi, in jur de 10 nu prea erau biciclisti de drum dinspre Militari spre Eroilor. Chiar ma intrebam ce s-o fi intamplat de sunt asa putini…in timp ce ma sardealeam in RATB. Cred ca e doar o intamplare…

    Răspunde
    • 23. Andreea  |  Noiembrie 18, 2009 la 1:47 pm

      Nu e o intamplare! dar biciclistii se trezesc intotdeauna mai tarziu cand stiu ca ajung mai repede la servici si nu trebuie sa stea in trafic 😛

    • 24. Gica Contra  |  Noiembrie 18, 2009 la 6:05 pm

      Nu cred ca e o intamplare. Biciclisti sunt inca putini. Dar daca asa o greva ar avea loc primavara spre vara, ar dura un pic mai mult si s-ar organiza prompt campanie cu fluturasi si inchirieri gratuite de biciclete la unele statii de metrou, poate ca biciclistii s-ar inmulti.

  • 25. bikepress  |  Noiembrie 18, 2009 la 1:30 pm

    \m/ Bravooo ! Si daca te mai intreaba de sanatate vreun pieton abramburit, raspunde-i ca n-are voie sa circule sau sa stationeze pe pista, indiferent de sens si ca sensul este important doar ca sa nu se rataceasca sau ciocneasca biciclistii.

    Răspunde
    • 26. ggl  |  Noiembrie 23, 2009 la 1:05 am

      Eu l-am pocnit pe unul odată cu cornul bicicletei in fund. Alternativa era sa intr-un intr-un copac. Se plimba dezinvolt cu prietena de mana pe banda de biciclete. Am tot claxonat dar nimic.

  • 27. Cristi  |  Noiembrie 18, 2009 la 3:55 pm

    @andreea : era un mod ironic .
    @OanaVeloBello din pacate doar fortati ! si eventual cu „biciul” (exemplu pistele de biciclete)
    din pacate la noi, nici magazinele de biciclete nu sunt „pregatite” pentru iarna. am cautat cauciucuri de iarna pentru bicicleta si nu am gasit decat in „afara”. daca aveti idee unde gasesc in Ro dati un semn. ms

    Răspunde
  • 28. Gica Contra  |  Noiembrie 18, 2009 la 8:24 pm

    Gata. Greva de la metrou a fost declarata ilegala si metroul isi reia circulatia. De maine mergem iar cu metroul. Calatorie placuta…

    Răspunde
  • 29. Ionut  |  Noiembrie 19, 2009 la 9:15 am

    Daca nu scria in presa de greva de la metrou, eu habar nu aveam ca este. Ca in fiecare zi am mers la lucru cu bicla. cand afara ploua si trebuie sa iau metroul este o tragedie, nu mai suport aglomeratia din mijloacele in comun, cand ma gandesc ca vine iarna si veau nu vreau va trebui sa merg cu metroul ma intristez, dar poate voi merge pe jos…
    Intradevar magazinele de biciclete au intrat in hibernare cu aprovizionarea, nu am gasit in Bucuresti aripi de bicla.

    Răspunde
    • 30. bikepress  |  Noiembrie 19, 2009 la 5:29 pm

      Ionut, vezi la bike-shop.ro, am trecut pe la ei ieri.

  • 31. Ionut  |  Noiembrie 19, 2009 la 5:35 pm

    Multumesc de informatie, dar intre timp mi-am cumparat de la Radauti.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 451,638 hits

