Bate șaua să priceapă Metrorex

Martie 26, 2010 at 2:25 pm 2 comentarii

Cum vă spuneam mai devreme, Metrorex a inițiat o dezbatere publică pentru a afla părerea cetățenilor despre amplasarea suporturilor de bicicletă în unele stații și chiar în vagoanele de metrou.

Propunerea Metrorex se potrivește foarte bine cu profilul extrem de aglomerat al capitalei și dacă ar face lucrurile cum trebuie, inițiativa ar avea un succes enorm. Un început timid a făcut CFR-ul, cu o dezbatere similară, când probabil li s-a umplut și lor căsuța de mail cu aprecieri și păreri pozitive.

Rezultatul a fost apariția suporturilor de biciclete în unele trenuri pe ruta București-Brașov. Însă pe timp de vară sunt supra-aglomerate, se leagă biciclete una peste alta. Ceea ce înseamnă că au amenajat spațiul fără o analiză prealabilă a numărului de călători ce își transportă bicicletele cu trenul. Ca și treaba cu pistele pe trotuare…să nu zicem că n-avem, nu pentru a convinge cât mai mulți oameni să folosească bicicleta.

Asociația BateŞaua a trimis o scrisoare deschisă către Metrorex, în care a venit cu propuneri și idei constructive, atrăgând atenția asupra dezavantajelor unei implementări « de ochii lumii ». Totodată, oferă autorităților în mod deschis ajutorul în demararea acestui proiect și îi asigură, dacă mai era cazul, că toată comunitatea de bicicliști apreciază și susține inițiativa lor.

Iată câteva idei susținute de BateŞaua :

  • Transportul intermodal este unul dintre elementele esențiale de planificare strategică a transportului urban, în toate marile aglomerări metropolitane
  • Trebuie întâi asigurate condiții de siguranță și confort și apoi convinși cetățenii să folosească noul sistem de transport urban
  • Metrorex și autoritățile locale să încurajeze cetățenii să folosească bicicleta la metrou, prin campanii de educație și promovare
  • Parcările publice de biciclete  să fie păzite, accesibile, luminate și vizibile
  • Spațiile interioare din vagoane să fie corespunzător amenajate pentru transportul în siguranță a bicicletelor
  • Accesul cu bicicleta DOAR în weekend NU este o soluție, deoarece bicicleta trebuie utilizată ca mjloc alternativ de deplasare în oraș, zilnic
  • Introducerea unui orar adecvat, care să evite orele de vârf, va fi confortabilă atât pentru bicicliști cât și pentru călători
  • Informarea să fie facută în locurile publice, în stațiile de Metrou, dat fiind faptul că nu toți călătorii au acces la Internet
Anunțuri

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , , , , .

De vorbă cu Mikael Martie biciclistic

2 comentarii Add your own

  • 1. Andreea  |  Martie 26, 2010 la 2:39 pm

    Foarte bune ideile lui Geo!

    Răspunde
  • 2. ed  |  Martie 27, 2010 la 10:11 am

    muuult mai important este sa pistonam cfr-ul; cine e biciclist adevarat, nu are nevoie de gigirex …

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 451,638 hits

%d blogeri au apreciat asta: