Pledare pentru pedalare

Iunie 1, 2010 at 12:56 am 3 comentarii

Mi-a plăcut foarte mult un articol al lui Răzvan Mureșan, publicat în BusinessMagazin. Bine documentat, atinge multe puncte importante pentru dezvoltarea mersului pe bicicletă în orașe, ca alternativă de transport urban.
E clar că suntem abia la început în dezvoltarea unei culturi a bicicletei, însă sunt semne că românii se prind repede că pedalatul are niște avantaje pe care nu i le poate da nici un alt mijloc de transport. Și cum orașul devine neîncăpător, românul inventiv caută soluții.
Ia spuneți, cu ce vă duceți mâine la școală/serviciu sau unde aveți nevoie?! Se anunță grevă în capitală! Vive la velorution!
  • Capitala are circa 70 de kilometri de piste dispuse pe trotuar, în timp ce Timișoara are un traseu special pentru bicicliști pe culoare unice în lungime de 15 kilometri.
  • când nu sunt piste suficiente pentru bicicliști, siguranța pe două roți este o mare problemă
  • bugetul din acest an al Administrației Fondului pentru Mediu prevede credite de angajament de 24,25 milioane de lei pentru subvenționarea proiectelor de piste pentru bicicliști.
  • emisiile de gaze cu efect de seră au crescut cu 28% în perioada 1990-2007, potrivit unui raport al Agenției Europene de Mediu.
  • Cicloteque, în 2009 s-au închiriat de trei ori mai multe biciclete decât în 2008 – Anamaria Bogdan, managerul de comunicare al Asociației MaiMultVerde

  • in 2009, s-au raportat 656 de accidente rutiere grave în care au fost implicate biciclete. În aceste accidente, 166 de persoane au murit și alte peste 350 au fost rănite, iar în aproape trei sferturi dintre cazuri, vina le-a aparținut bicicliștilor (Ministerului Administrației și Internelor)  (nu am putut verifica aceasta informatie din alte surse, decat articolul citat)
  • schimbarea de direcție fără asigurare și slaba educație rutieră a bicicliștilor, coroborată cu neacordarea priorității din partea șoferilor sunt cauzele prinicpale ale accidentelor
  • Bicicliști vor fi tot mai mulți. În fiecare lună se deschid magazine noi, iar vorbind cu cei care vând biciclete, ei ne spun că, de la an la an, au vândut dublu”, spune Tereza Vâlcan, general manager revista MBike
  • numărul de biciclete vândute efectiv în 2009, acesta variază între 250.000, dacă le socotim doar pe cele pentru adulți, și 500.000, incluzându-le și pe cele pentru copii
  • „Deși nu se poate compară cu țările din Vest, România are întregul potențial, teoretic și practic, pentru a atinge nivelul unei piețe occidentale” afirmă Dennis Tsoukalas, general manager al Rom-Eurotrade

Voi cum vedeți viitorul bicicletei? Suntem sortiți să ne plimbăm ca nebunii printre mașini, frumoase curajoase și viteji pe 2 roți? Sau avem vreo șansă de civilizare a orășenilor care folosesc mașina pe post de statut social la vedere.

Anunțuri

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , , .

Bikewalk printre prieteni Velobello SkirtBike în MBIKE

3 comentarii Add your own

  • 1. prichiluna  |  Iunie 1, 2010 la 10:57 am

    Eu as miza pe o convietuire pasnica a soferilor si biciclistilor, bazata pe respect reciproc in trafic.

    Răspunde
    • 2. ihriel  |  Iunie 1, 2010 la 1:43 pm

      Daca ar fi mai multe piste nu ar mai exista necesitatea de a merge pe strada, facand slalom printre masini.
      Din pacate pana si pistele existente devin impracticabile uneori din diverse motive. Totusi, cu timpul, cred ca lumea va invata ca pista pentru biciclete este doar pentru biciclete, nu loc de parcat pentru masini sau de promenada pentru pietoni.
      Dar asta nu cred ca vom obtine cu un comportament agresiv, mentalitatea romaneasca se schimba oricum greu, trebuie sa fim rabdatori dar si perseverenti…cu cat vor aparea mai multe biciclete in trafic cu atat se va obisnui mai mult lumea cu noi 🙂

  • 3. Gica Contra  |  Iunie 4, 2010 la 10:13 am

    166 au murit intr-un an? Unde? Presupun ca numai in Romania. Nu se poate sa fie adevarat! Asta inseamna un biciclist la cateva zile. Poate a scapat un 6 in plus, ia verificati ca e pacat. Eu am auzit de numai 3 accidente anul trecut din care in unul din ele biciclistul a fost accidentat ca pieton. Si s-a discutat mult. Daca erau mai multe, atunci cele doua accidente de care am auzit ar fi trebuit sa nu fie atat de discutate, ci tratate ca ceva obisnuit.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,623 hits

%d blogeri au apreciat asta: