Weekend biciclistic cu Alina Gorghiu

Iunie 22, 2010 at 12:27 pm 7 comentarii

Sâmbătă dimineaţa abia am reuşit să mă trezesc pentru a mă urni spre Parcul Izvor, unde Alina Gorghiu ne aştepta la marşul ” Burta Jos” – pentru cine avea burtă de dat. Cine nu, a mâncat, a pedalat…

Ne-am adunat cu toţii, biciclişti de toate vârstele, fotografi curioşi, presă, poliţie să ne bucurăm de plimbare şi să mediatizăm că mersul cu bicicleta nu strică nimănui.

N-aş putea spune că bicicleta e cel mai sănătos lucru posibil – inhalăm prea multe noxe în trafic, e adevărat, însă îmi oferă mai multe avantaje decât mersul pe jos. N-aş mai vrea să renunţ acum să merg cu bicicleta indiferent cât de nesănătos ar fi după unii sau cât de periculos. Atâta vreme cât îţi vezi de banda ta, respecţi regulile de circulaţie şi eşti civilizat în trafic, destul de rar te încurcă cineva. Exclud aici câteva aiuriste care vorbesc la telefon când ies din parcare şi evident, nu se asigură.

Tocmai de aceea când nu ai curaj să ieşi în trafic, e bine să vii la plimbările în grup. Pe mine m-a ajutat foarte mult. Asta zicea şi Oana bucuroasă :  ”Oaaaau ce bine e să mergi cu bicicleta pe stradă!!! E prima dată când ies…” Sunt sigură că nu mai e mult timp şi trotuarele pline de maşini, de gropi şi de crengi, vor fi lăsate în urmă.

Foto: Dinu Lazăr

Pentru cine nu credea că voi ajunge cu Dahoniţa mea până la Mogoşoaia, iată că am pedalat relaxată, fără să îmi fac griji că 30 de km vor fi interminabili. La un moment dat mă gândeam să renunţ să fac tot traseul, căci nu mă încadram în timp cu ce mai aveam de făcut în ziua respectivă. Îmi propusesem să pictez câteva biciclete, plus că aveam să mă pregătesc pentru balul de absolvire. Pe drum însă m-am răzgândit pentru că se pedala destul de repede – cam 20km/h şi era relaxant, mi-am întâlnit prietenii biciclişti şi am stat de vorbă tot  traseul.

Cea mai poluată zonă de când mă plimb eu prin Bucureşti mi s-a părut Bucureştii Noi. Groaznic! E haos, şoferii se ghidează după legea junglei, liniile de tramvai nu s-au recondiţionat de ani de zile, lipseşte verdeaţa şi un mare nor de praf îţi ”ghidează” calea.

Noroc ca destinaţia noastră a fost superbă, am luat o gură de aer curat să mă refac şi m-am întors. Nu-mi pare rău 🙂 Felicitări Alina! Mai vrem plimbări aşa revigorante 🙂

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă, Evenimente, întâlniri, anunţuri, Trasee de biciclete, cicloturism, ture. Tags: , , , , , , , , , .

Descoperă Ciclotozaurul pe două roţi alături de Cicloteque Copenhagen day one – my trip, my first impression

7 comentarii Add your own

  • 1. Oana  |  Iunie 22, 2010 la 1:10 pm

    Asa e…a fost o plimbare revigoranta, chiar daca a fost mai lunga decat altele. Cu un pateu la inceput se asigura energia :). Cat despre mersul pe strada, sper ca disciplina biciclistilor sa fie suficienta pentru siguranta lor.

    Răspunde
  • 2. dan  |  Iunie 23, 2010 la 11:09 am

    Ba eu chair prefer turele mai lungi, cele din oras, gen Bikewalk/Ciclopromenada/Skirtbike mi se par prea scurte, trec prea repede 🙂
    Tare imi pare rau ca a trebuit sa plec din oras weekendul trecut 😦

    Răspunde
    • 3. Andreea  |  Iunie 23, 2010 la 11:18 am

      Sunt scurte pentru ca nu avem autorizatie pentru ture mai lungi. Daca vom face fara autorizatie, probabil vor fi mai lungi. Discutiile de la primarie sunt interminabile. Am fost de 3 ori in audiente, cu Geo BateSaua, care are totusi experienta de atatia ani. Incercam pe cat posibil sa le facem mai lungi data viitoare 🙂

  • 4. dan  |  Iunie 23, 2010 la 5:01 pm

    @ Andreea
    Stiu ca voi va zbateti mult pt autorizatii pt turele noastre prin oras si eu personal va multumesc pt tot ce faceti.

    Cred insa ca ar fi foarte util sa-l trimitem pe Oprescu si pe cei cu putere de decizie din PMB la Velo-city Global 2010 – Copenhagen, ca sa vada si ei cum se traieste civilizat, sa mai scoata capul din cutie. Poate asa vor intelege ca incurajand ciclismul urban, toata lumea are de castigat, iar atunci noi, masa de biciclisti si voi, cei care va luptati pt autorizatii, nu vom mai fi priviti ca niste ciudati care se milogesc/umilesc pt a cere ceva ce in alte parti este de la sine inteles, pentru normalitate.

    Răspunde
  • 5. Gica Contra  |  Iunie 23, 2010 la 5:34 pm

    Lozinca „burtajos” mi se pare cam nepotrivita. E bine, e foarte bine, e sanatos sa faci sport si asta nu trebuie descurajat. Insa nu e bine sa asociem prea tare bicicleta cu sportul. Si ca sa fie mai clar: faci automobilism daca mergi la serviciu cu masina? :)) Da, faci daca esti un pic nebun si din pacate sunt unii dar asta e alta problema.
    Cred ca trebuie subliniat ca se poate merge cu bicicleta fara sa faci sport daca vrei. Pe drum drept e de 5 ori mai usor sa mergi cu bicicleta decat pe jos asa ca cine merge 8 statii cu tramvaiul si 2 pe jos, iese tot acolo daca merge 10 statii cu bicicleta.

    Si in legatura cu burta, am vazut destui burtosi cu bicicleta dar trebuie sa te uiti cu atentie ca tinand mainile pe ghidon, burta se ascunde destul de bine. De aceea par biciclistii mai putin burtosi

    Răspunde
  • 6. Imagini – Burta Jos ! III « BIKEPRESS  |  Iunie 25, 2010 la 4:26 am

    […] Le bleu c’est chic ! Oana Velobello […]

    Răspunde
  • 7. ggl  |  Iunie 26, 2010 la 10:52 am

    Dinu Lazar a dat burta jos? 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,676 hits

