Biciclete pentru toți

Iulie 2, 2010 at 2:56 pm 5 comentarii

În Africa, bicicletele sunt folosite în scopuri utilitare – să cari apa, să faci comerț, ca mijloc de transport – pentru unii, singurul mijloc. Ei nu se întreabă cu ce să asorteze bicicleta sau dacă rochița e bună sau nu pentru pedalat…astea sunt preocupările lumii moderne…acolo, la ei, bicicleta înseamnă libertate de mișcare la propriu, cal de povară și un lucru necesar.

Multe fundații din Europa și US au înțeles care sunt nevoile oamenilor de acolo și cât de mult valorează o bicicletă care în Amsterdam sau Copenhaga stă aruncată pe stradă. În unele zone din Africa, o bicicletă poate salva vieți și cu siguranță îmbunătățește traiul unei familii.

Baisikeli este una din firmele care a ales să-și doneze o parte din profituri unui program de transfer al bicicletelor uzate/abandonate/dăruite de proprietarii lor locuitorilor din Arusha, Tanzania sau Sierra Leone. Baisikeli este centrul de închirieri care a dat biciclete tururor participanților la conferința Velo City din Copenhaga si vă recomand să închiriați de la ei, dacă ajungeți pe-acolo. Când am intrat în garajul lor, m-am simțit ca Făt Frumos alegându-și mârțoaga, care după un reglaj din partea unui meseriaș (la propriu!) a devenit un cal alb, strălucitor, ce m-a purtat timp de 5 zile pe străzile cu piste albastre ale orașului.

Anunțuri

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , .

SpRider-im cu stil Bicicleta zburătoare

5 comentarii Add your own

  • 1. cristi  |  Iulie 2, 2010 la 3:51 pm

    „Ei nu se întreabă cu ce să asorteze bicicleta sau dacă rochița e bună sau nu pentru pedalat…astea sunt preocupările lumii moderne…” sper ca la conferinta asta din cph „lumea moderna” a avut si preocupari mai serioase 🙂

    http://www.bbc.co.uk/worldservice/documentaries/2009/01/090114_bicyclediaries_progone.shtml
    o serie de 3 documentare f tari facute de bbc acum aproape 2 ani … cu focus pe bicicleta in paris, kampala si new delhi

    Răspunde
  • 2. OanaVeloBello  |  Iulie 2, 2010 la 4:14 pm

    Cristi, o sa le ascult, multumesc :). Legatura dintre rochite si biciclete nu e neaparat o preocupare „neserioasa”, ci e un mod de promovare a bicicletei care a fost bine gandit, dupa parerea mea. Sigur, nu poti aborda bicicleta in acest fel in tari care au probleme mult mai stringente, ca saracia, nivel scazut de trai, asistenta sociala etc. De asta trebuie sa urmaresti si sa asculti oamenii carora vrei sa te adresezi. O sa mai scriu despre CPH, pentru ca a fost foarte interesant.

    Răspunde
  • 5. Bogdan Antohe  |  Iulie 5, 2010 la 10:42 am

    Şi la noi, în multe zone, bicicleta reprezintă un mijloc necesar (şi unicul) de deplasare şi transport. E suficient să trecem prin mediul rural sau prin oraşele mai sărace pt a înţelege asta.

    Vedeţi pe bicla.ro un material despre bicicliştii din Băicoi. http://bicla.ro/2010/07/foto-biciclete-si-biciclisti-de-baicoi/

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 451,638 hits

%d blogeri au apreciat asta: