Treci pe verde cu bicicleta roșie

Iulie 18, 2010 at 11:42 am 24 comentarii

Coca-Cola, în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti, Green Revolution şi Federaţia Romană de Ciclism şi-au continuat campania începută anul trecut, sprijinind creşterea numărului de biciclişti în Bucureşti. Obiectivul lor este încurajarea mersului pe bicicleta, pentru un stil de viaţă sănătos şi un oraş mai verde.

Primarul Sorin Oprescu, punctual faţă de anul trecut, a fost încântat că se află alături de alţi noi biciclişti, declarând că îi face plăcere să ia parte la astfel de evenimente care sprijină mersul pe două roţi. Pe de altă parte, a promis bicicliştilor că până la sfârşitul verii are de gând să monteze rastele de biciclete la toate instituţiile publice. Dacă ar rezolva şi problema hoţilor, ne-am bucura şi mai mult de prezenţa acestora.

Declaraţia domnului primar este încurajatoare : ” Dacă dorim ca Bucureştiul să fie un oraş în care nu doar să locuim ci şi să trăim, am lăsa măcar o dată pe săptămână maşina în parcare şi am merge cu bicicleta. Ca primar al acestui oraş am iniţiat şi voi iniţia în continuare proiecte prin care să creez o infrastructură modernă pentru cei care folosesc acest mijloc de transport. În viitorul apropiat, mersul pe bicicletă ar trebui să devină în Bucureşti o obişnuinţă. Dacă toţi vom înţelege acest lucru, Capitala va creşte cu adevărat Verde. ” , însă dacă ar trece la fapte, ar fi mult mai bine. Într-adevăr, domnul primar renunţă la maşină o dată pe an, de văzul lumii, la astfel de tururi organizate – anul trecut la prima ediţie a campaniei Coca-Cola şi anul acesta la deschiderea noilor centre Cicloteque.

Turul a fost scurt, în jurul Casei Poporului, noroc că avem o casă mare şi ne ia ceva timp să o înconjurăm. M-am bucurat că am văzut-o pe Amalia Enache pedalând alături de noi. Cum în România unii se simt bine să copieze vedetele, ar fi prea frumos să îi urmeze exemplul.

E chiar plăcut să pedalezi, să ai o viaţă activă şi sănătoasă, să te simţi bine în trafic când maşinile stau coloane în şir  pentru că nu mai au loc şi tu biciclistă frumoasă şi cochetă, te strecori printre ele. Unii mai comentează inutil din invidie şi plictiseală, dar nu-i lua în seamă. Îţi dai seama că ei stau acolo pe scaun şi nu pot  înainta un centimetru. În plus, marea diferenţă dintre voi este că tu te-ai mişcat şi ai căpătat o energie pozitivă – el, şoferul – a stat pe scaun în maşină, la birou tot la fel – conducând treptat spre o viaţă sedentară.

În Bucureşti chiar se simte efectul acestor evenimente încurajatoare şi creşterea numărului de centre de închiriere pentru că tot mai multe persoane au început să meargă cu bicicleta.  Ne mai lispsesc autorităţile, care promit că fac atâtea proiecte de infrastructură, că ne încurajează, că ne ajută, că vor face piste, că sunt bani alocaţi, dar nu se văd nicăieri. S-au învățat să promită, nu să facă ceva concret . „Pistele” de acum 3 ani s-au dezlipit, suntem de râsul Europei – noi nu avem piste, avem benzi lipite pe trotuare, găuri în asfalt şi borduri înalte. Dacă stăm cuminţi, le vor face tot la fel şi peste alţi 3 ani vor fi în acelaşi stadiu. Partea bună este că tot atunci vor mai fi alte 1200 de biciclete roșii Coca Cola și alți 1200 de bicicliști fericiți. 🙂

Pedalați cu spor!

Această prezentare necesită JavaScript.

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă, Evenimente, întâlniri, anunţuri. Tags: , , , , , , , , , , , .

Happy weekend! Cu bicicleta la metrou

24 comentarii Add your own

  • 1. Razvan Dumitru  |  Iulie 19, 2010 la 8:50 am

    De acord cu ceea ce ai scris. Intr-adevar „tot mai multe persoane au inceput să mearg cu bicicleta”, dar la Bicicleta rosie au fost maxim 250 de persoane, nicidecum 1200 sau 3500 sau alte cifre exagerate. Regretul meu este insa nu neimplicarea autoritatilor din statul nostru dambovitean, ci faptul ca noi NU SUNTEM AGREGATI coerent intr-o comunitate, inclusiv cu putere, de facto, juridic 😉

    Răspunde
    • 2. Andreea  |  Iulie 19, 2010 la 6:52 pm

      Razvan, citesti in diagonala…te-am prins! nu vorbeam ca au fost 1200 de biciclisti. Ma refeream la faptul ca peste 3 ani vor mai fi inca 1200 de biciclete Coca Cola in Bucuresti – 400/an x 3 🙂

  • 3. Sabina Cornovac  |  Iulie 19, 2010 la 11:33 am

    Am fost acolo, mi-am luat bicla castigata si am invatat sa merg pe ea:) Super happy!!!

    Răspunde
    • 4. Andreea  |  Iulie 19, 2010 la 6:58 pm

      hehe bravo 🙂 te asteptam la SkirtBike de acum 🙂

  • 5. Niji  |  Iulie 19, 2010 la 2:47 pm

    Bravo fetili! Nu au fost foarte mulți pentru că în week-end au mai fost alte evenimente mai pe la munte… concurs de alergare, maraton mtb, concurs de aventură!!
    Oricum e de apreciat evenimentul ”Bicicleta roșie”. Felicitări!

    Răspunde
    • 6. Andreea  |  Iulie 19, 2010 la 6:59 pm

      Da, intr-adevar…sunt de apreciat toti oamenii care dac ceva concret pentru a mari comunitatea de biciclisti.

  • 7. Gica Contra  |  Iulie 19, 2010 la 4:10 pm

    Apropo de titlu, nu ati observat ca biciclistii trec pe rosu mai rau ca pietonii?

    Răspunde
    • 8. Andreea  |  Iulie 19, 2010 la 7:02 pm

      Se strecoara si ei pe unde pot, ca de aia sunt biciclisti. Nu cred ca sunt oameni care trec pe rosu in intersectii mari, poate doar pe stradutele mici, unde daca te asiguri si nu vezi nicio masina, ai tot drumul inainte. Nu sprijin asta, dar e chiar absurd uneori sa astepti degeaba. Mai ales in weekend.

  • 9. Niji  |  Iulie 19, 2010 la 5:18 pm

    Depinde de bicicliști.

    Răspunde
  • 10. Andrei  |  Iulie 20, 2010 la 1:12 pm

    Biciclistii – Participanti la trafic, dar numai atunci cand vor ei. Intr-adevar absurd sa respecti culoarea rosie. Ce s-ar intampla daca tuturor ni s-ar parea absurd sa respectam limita de viteza pe o strada aparent pustie in weekend? „-Domnu’ politist, era liber si mi s-a parut absurd sa merg cu 50. -Ah da, inteleg. Nici o problema”

    „Se strecoara pentru ca pot, ca de aia sunt biciclisti”. Ametitor rationament. Si masina mea ajunge lejer la 150 la ora, sa ma dau cu 150 prin oras (ca de aia am 100 de cai)? Si pe trotuar incap uneori, sa ma urc si pe acolo?

    Stai linistita, si eu ma dau cu bicicleta (mai rar prin Bucuresti ca mie imi place viata) dar sincer am impresia ca obtii o satisfactie prea mare din faptul ca treci pe langa masinile prinse in trafic.

    Răspunde
    • 11. Andreea  |  Iulie 20, 2010 la 3:15 pm

      DA… eu nu compar masina ta cu care poti sa mergi si cu peste 200 km/h daca vrei. Bicicleta mea poate ajunge maxim la 22 km/h. ”Ametitor rationament”…eu daca pun frana, ma opresc in jumatate de metru. Tu cu masina ta, cine stie.

      Eu daca dau peste un pieton, pot cel mult sa il invinetesc, in schimb tu poti cel mult sa il omori. Tu te urci cu masina pe trotuare, ca iti permiti…doar n-ai loc de parcare in alta parte. Sa nu imi spui ca nu te-ai urcat niciodata, ca nu te cred 😛

      Nu trec pe rosu imprudent, nu sunt inconstienta. Sunt inconstienta poate ca nu port casca si ma expun pericolelor din trafic. Eu imi vad de drumul meu, nu as fi imprudenta sa tai calea unor masini, ei se cred mai vitezomani sau pur si simplu nu se mai uita in oglinzile retrovizoare.

      Bine ca ai 100 de cai ! bucura-te de ei. Eu ma bucur de saua mea 🙂

      Si mie imi place viata. De asta merg cu bicicleta 🙂

  • 12. Andrei  |  Iulie 20, 2010 la 4:19 pm

    Nu prea ai inteles ce am vrut sa zic si nici nu stii cu cine stai de vorba. Automat daca conduc o masina trebuie sa fiu si nesimtit si sa blochez trotuare si piste de bicicleta? Daca vrei sa o dam in stereotipuri, as zice ca tu nu porti casca pentru ca deranjeaza coafura si e greu de asortat cu fustitza. Asa e?

    Eu te intrebam cum ar fi daca si eu mi-as permite lucruri doar pentru ca mi se pare mie ca le pot face in siguranta.

    Exemplele tale sunt slabe. Si tu poti da jos cu bicicleta un copil si el sa dea cu capul de bordura. Cat priveste interactiunea cu masinile, tu esti un pieton (din punct de vedere al consecintelor unui impact) care se misca mult mai repede decat un pieton normal si ale carui intentii sunt greu de ghicit. Stiind ca esti vulnerabila, de ce ai vrea sa maresti riscul incalcand niste reguli de bun simt? Daca se intampla ceva scuza „Nu l-am vazut” nu are nici un efect asupra oaselor rupte.

    Concluzia e live and let live. Mersul cu bicicleta e o alegere asa cum e si cu masina. Nu e corect sau gresit. Bravo tie ca poti merge la serviciu pe bicicleta – eu nu pot (desi mi-as dori) din mai multe motive. Lasa intoleranta la o parte si nu te mai bucura ca stau oamenii in coloana.

    Cat despre mine…ma bucur atat de caluti cat si de saua mea – unii ma duc in locuri in care cealalta nu poate si invers.

    Răspunde
    • 13. Andreea  |  Iulie 20, 2010 la 4:47 pm

      Nu te-am facut nesimtit, nici macar intolerant…fiecare alege, intr-adevar. Unii din pacate nu au cum sa aleaga, poate din motive medicale sau altele… Nu condamn pe nimeni. Nu generalizam situatia, doar ca se intampla uneori sa mai incalcam regulile. Regula pe care eu o incalc, sa trec pe rosu pe o straduta absolut goala, nu mi se pare absolut grava. Nu cred ca toti biciclistii trec pe rosu, asa cum se afirma mai sus, precum nici ca toti soferii urca pe trotuare…

      Am inteles ce ai vrut sa spui, e adevarat ca nu neaparat ce poti face e si alegerea potrivita. Dar chiar nu poti sa compari situatia…sau cel putin eu nu pot.

      Nu ma bucur de oamenii care stau in coloana, imi pare rau de ei si ca nu avem o infrastructura adecvata. Ma bucur doar de alegerea mea.

      Nu port casca pentru ca inca nu am avut ocazia sa imi cumpar una. Vara as purta mai mult palarie. Mi-ar fi foarte cald cu casca pe cap.

  • 14. Gica Contra  |  Iulie 20, 2010 la 10:05 pm

    Mai, mai… Eu am ce am cu regulile de circulatie, nu cu trecutul pe rosu cu bicicleta. Adica ar trebui ca prin lege biciclistilor sa le fie permis sa traverseze pe rosu trecerile de pietoni, se intelege ca acordand prioritate pietonilor. Apropo, peste mine a dat un biciclist pe trecerea de pietoni si m-a lovit un pic. Ei si? Trece.
    Mi se pare chiar un element de siguranta sa avansezi dincolo de trecerea de pietoni ca sa te vada bine soferii care fac la dreapta sau sa traversezi strada paralel cu trecerea de pietoni, prin fata masinilor ca sa faci la stanga decat sa te incadrezi din mers pe banda corespunzatoare taind calea tuturor.
    Cu bicicleta mie mi-e frica de politisti, nu de masini sa trec pe rosu. Dar recunosc ca mi-e rusine sa stau la stop degeaba ca fraierii. Rezultatul? Mai bine nu merg cu bicicleta ca sa nu se puna problema. Si nu-i pacat?

    Răspunde
    • 15. ggl  |  Iulie 21, 2010 la 8:15 am

      Ce rationament 🙂

  • 16. Andrei  |  Iulie 21, 2010 la 12:39 am

    De lecturat, cum merg lucrurile in Seattle, Washington. ca sa nu fie discutii despre mentalitatea de aici.
    http://questionland.com/questions/2050-a-124-running-a-red-light-ticket-on-my-bike

    Spicuiesc: „…riders like you lessen the overall credibility of riders everywhere. Worse, you think you are on a mission to save us all from injustice that isn’t injustice at all. lt’s the fucking law, and when it comes to traffic law, it’s directly related to keeping your ass alive. […] That cop was doing his job, and if your life isn’t important to you, others’ should be.”

    In NY era sa fiu lovit si eu de cateva ori de biciclisti care treceau pe rosu. O persoana de langa mine a fost lovita si tot biciclistul era cu gura mare in loc sa-si ceara scuze.

    Gica: Ma bucur ca tu consideri acceptabil sa fii lovit de vehicule cand ai prioritate. Ah da si statul la stop e pentru fraieri, am retinut.

    Sunt curios, are cineva de aici carnet ca sa vada lumea si din spatele volanului? Sa stie ce inseamna sa-i apara in fata noaptea o bicicleta vintage fara lumini sau macar catadioptri pentru ca nu e cool sa ai asa ceva?

    Cat despre casca, Andreea, faci cum stii…dar sa stii ca se poate cu rochita si casca. Nu se asorteaza, e drept, dar se poate.

    Răspunde
    • 17. Andreea  |  August 4, 2010 la 4:32 pm

      Nu ma mai ironiza atat cu casca aia! Ma ataci si ma insulti subtil…Nu e o fita ca nu port casca. Nu am avut ocazia sa imi cumpar una, am mai mentionat. E problema si alegerea mea daca port casca sau nu, nu e nevoie sa imi purtati voi de grija.

      Normal ca sunt pro casca, e mult mai safe. Dar ma cataloghezi gresit din cate vad. Nu ma cunosti!

    • 18. Andrei  |  August 12, 2010 la 2:12 pm

      Poi, nu te ironizez, dar asta e mesajul pe care il transmite blogul tau: E mai important sa fii chic decat safe.

    • 19. Andreea  |  August 20, 2010 la 12:00 pm

      Pai atunci nu ai inteles. Ideea pe care vrem sa o transmitem este ca poti fi chic si pe bicicleta (referitor la doamnele bine imbracate care nu si-ar sifona tinuta pe o bicicleta). Nu e musai mai important asta. Daca ai citi mai multe articole, ne-ai intelege preocuparile…

  • 20. OanaVeloBello  |  Iulie 23, 2010 la 3:31 pm

    Eu nu trec pe rosu din principiu si apoi pentru ca nu ma grabesc nicaieri. Nu zic ca nu mi s-a intamplat niciodata, dar au fost cazuri exceptionale. De exemplu, trec zilnic pe Iuliu Maniu si la Leu e strada care da in Grozavesti. Acum e inchisa din cauza lucrarilor cu podul. In mod normal masinile opresc la semafor, insa eu trec mai departe, dupa ce ma asigur ca nu e vreun ratacit pe-acolo.
    Nu incurajez trecutul pe rosu si ma gandesc ca soferul de langa mine ma vede ca nu respect regulile, posibil ca si el sa ma respecte mai putin in trafic. Capatam un renume de necivilizati si apoi ne plangem de ce nu ne dau prioritate.

    Răspunde
  • 21. felicia  |  August 4, 2010 la 3:52 pm

    Cine nu are casca nu este ciclist… este piti sau smecher in trafic pe bicicleta!
    Casca este idispensabila oriunde ai fi, la munte sau in oras. Asta daca tineti la capul vostru.

    Casca este ca centura de siguranta la o masina.

    Si faza cu caldura si casca e aberanta… pe bicla tot timpul este curent …. hihi!

    Răspunde
  • 22. Gica Contra  |  August 5, 2010 la 8:09 pm

    Eu am vazut trecand pe rosu si biciclisti cu casca.

    Mie mi se pare mai „smecher” cine e cu casca. Casca e mai mult o moda, „hai sa facem si noi ca americanii ca poate o sa o si ducem ca ei”.

    Mi-a povestit un coleg care a fost in Anglia ca a vazut o biciclista in fusta, cu pantofi cu toc si … cu casca. Oare ar fi povestit despre ea daca nu avea casca?

    Da, e foarte prost sa-ti apara biciclete „fantoma” in noapte. Dar apar si ziua, mai des pe contrasens decat pe rosu (le zic „englezi”). Mi se pare mult mai grav sa-ti apara un bicicist pe contrasens de dupa o curba si sa nu poti sa iei stanga ca tocmai atunci te depaseste unul. Dar ce sa fac? Sa strig la el „Bai englezule, vezi ca nu esti acasa!”? Dar si mersul pe contrasens e ca trecutul pe rosu. Se poate sa se poata dar se poate si sa nu se poata. Daca mergi cu bicicleta pe contrasens si ai vizibilitate, daca vine ceva te dai la o parte si gata. E drept ca am vazut biciclisti nesimtiti pe contrasens care stiu bine ca nu-i calci ca ii vezi de la o posta si isi permit sa nu se dea la o parte.

    Răspunde
    • 23. Niji  |  August 5, 2010 la 9:45 pm

      Cum sînt tot felul de șoferi, așa sînt și bicicliștii. Cu toții trebuie să fim atenți. Eu port cască, nu pentru că e la ”modă” cum spune cineva aici, ci pentru că nu pot să merg fără cască. O fi obișnuința… nu știu. Nu trec pe roșu, mă consider un alt ”vehicol” și respect regulile de circulație. Nu m-aș simți bine să merg pe contrasens niciun metru (e spooky). Și ce e cel mai important semnalizez, las cunoscută intenția mea de a depăși, schimba banda, în același timp verific cu privirea dacă mă lasă sau nu șoferul să trec. Nu am avut incidente majore… am dat și peste șoferi care mai uită să se asigure, dar deaceea EU trebuie să fiu prevăzătoare și foarte atentă.
      Cam astea sînt regulile mele pentru mersul cu bicicleta prin București.

  • 24. Vlad  |  Septembrie 2, 2010 la 10:53 am

    Felicitari Andreea pentru acest blog frumos! Intr-adevar mersul pe bicicleta este extraordinar de fain si cu cat suntem mai multi cei care ne deplasam in acest mod cu atat vom fi mai puternici in relatia cu autoritatile. La cat mai multe postari interesante si felicitari inca o data!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 448,738 hits

