Idei de vacanță – partea I

August 4, 2010 at 2:51 am 2 comentarii

Am revenit  pe blog, după o foarte lungă pauză, între timp mi-am dat şi eu licenţa şi m-am reîntors  la pedalat.  M-am uitat zilnic să văd dacă a mai scris cineva vreo poveste, dar în zadar…Cred că de cealaltă parte a monitorului și Oana aștepta același lucru 😀

Nici până azi nu am apucat să vă vorbesc despre frumoasa mea vacanţă  de anul trecut, despre cum e să pedalezi prin alte ţări şi cât de mult iubesc  şi apreciază oamenii bicicletele. Încă nu e prea târziu, poate vă fac poftă într-un fel şi cine nu şi-a plănuit încă vacanţa, se poate inspira din ce am să povestesc eu aici.

Am plecat anul trecut prin august în Alpii Elveţieni, dar până acolo am poposit intr-o mulţime de locuri frumoase. Pe autostradă am întâlnit foarte mulți turişti care plecau la drumeţii cu bicicleta în spinare.

München

Pentru început ne-am oprit în Munchen, un oraş foarte adaptat bicicliştilor. Nemţii se confruntă şi ei într-o mică măsură cu aceeaşi problemă a olandezilor sau a danezilor – lipsa locurilor de parcare. Am înţeles că majoritatea parcurg drumuri foarte lungi până la servici sau la şcoală şi preferă să deţină  câte două biciclete – una cu care merg de acasă până în staţia de metrou şi alta cu care merg de la cealaltă staţie până la destinaţie. Din această cauză, staţiile sunt pline de biciclete şi locurile de parcare limitate.

Unii dintre ei aleg să meargă cu bicicleta în metrou, fiecare tren are din loc în loc vagoane special amenajate pentru biciclişti şi pentru a nu stânjeni călătorii, nu au voie să urce mai mult de 2 biciclete într-un vagon.  Nu pun foarte mult accent pe marcă sau design, au biciclete simple, vechi, dar care sunt foarte utile la transportul lor zilnic.

Dacă nu aveţi o bicicletă, puteţi închiria una. Au un sistem foarte interesant, despre care am mai vorbit aici.

Principala atracție a orașului este  Piața Maria (Marienplatz) cu cele două primării-veche și nouă. Primăria nouă găzduiește un ceas cu figurine, care își deschide porțile spre încântarea turiștilor, de două ori pe zi – la ora 11.00 și la ora 17.00. Timp de jumătate de oră, ceasul cântă, figurinele dansează, se luptă, reprezentând câteva scene medievale.

Cine are dispoziție pentru o plimbare mai specială, poate închiria din fața primăriei vechi o taxi-bicicletă, numită de localnici „rikscha„; prețul unei astfel de plăceri vă poate costa până la 150 de euro/zi, cu tot cu însoțitor (adică șofer).

Regensburg


Din Munchen, am luat trenul şi am făcut o scurtă vizită în Regensburg, un superb oraş medieval la malul Dunării.  Se află doar la o oră și jumătate distanță de Munchen și trenurile circulă din oră în oră. Veți avea surpriza să găsiți multe vagoane de biciclete, căci ruta este preferată atât de nemți, cât și de turiști pentru o plimbare de-a lungul Dunării.

Vă recomand să nu plecaţi de aici fără să fi încercat cârnăciorii şi berea nefiltrată, o specialitate a casei, de care vă veţi îndrăgosti cu siguranţă.

Terasa respectă rețeta tradițională de sute de ani și nicăieri nu veți găsi un alt loc cu cârnăciori mai buni ca aceștia. Zidul din spatele terasei are și el povestea lui – are câteva însemnări ce reprezintă nivelul cel mai ridicat al Dunării de la existența acestuia până în zilele noastre. Nu vei găsi niciodată loc, așa că nu-ți lăsa răbdarea acasă 🙂

Am întâlnit o mulţime de localnici pe biciclete, dar şi cicloturişti de toate vârstele. Regensburg e un oraș viu! Multitudinea de flori, clădirile medievale, zumzetul Dunării, bicicliștii multicolori, mirosul de cârnăciori îi dau un farmec aparte.

Mai mult decât atât, bicicleta este folosită aici şi de decor, fie ca siglă a unui anticariat, fie pe post de anunţ al meniului zilei la intrarea în restaurante.

Ce e de văzut aici: ~Domul Sfântul Petru – început în 1275 și finalizat complet în 1869.

Lângă catedrală, puteți arunca o privire într-una din cele mai vechi farmacii din Germania – Adler Apotheke, fondată în 1610, care mai păstrează și azi părți de mobilier intacte.

~Podul de piatră – construit între 1135-1146, care face trecerea peste Dunăre.

~Oamenii și locurile, culorile și aerul medieval

Pe curând!

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , , , , .

Cu bicicleta la metrou Idei de vacanță-partea a II-a

2 comentarii Add your own

  • 1. felicia  |  August 4, 2010 la 3:01 pm

    Foarte interesant…

    Răspunde
    • 2. Andreea  |  August 4, 2010 la 4:35 pm

      Felicia, ce site dragut ai 🙂 Frumoase povesti…

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 448,738 hits

