MBike de noiembrie – Velorașe

Noiembrie 25, 2010 at 2:42 am Lasă un comentariu

A apărut numărul din noiembrie al revistei MBike în care găsești articole interesante despre biciclete, fashion și cum să pedalezi în sezonul rece. Noi am scris despre Velorașe, adica despre orașele care pedalează.

Dezbatem sistemul de bike-sharing din România, care, deși se află la început, este foarte apreciat de către cei care folosesc bicicleta ca hobby sau ca activitate recreativă.

Vorbim despre sisteme inteligente de închirieri biciclete cu modalități automate de plată, parcări securizate, centre răspândite la maxim 400 m unul de altul și ne inspirăm din modelele de succes Velib – Paris și Bicing – Barcelona.

Noi ne lăudăm cu Cicloteque, IVelo și StudentOBike, sisteme de bike-sharing similare cu ce s-a implementat în orașele europene acum muulți ani. Ele prezintă riscuri datorită costurilor ridicate cu întreținerea și repararea bicicletelor, ceea ce face ca acest model să nu fie scalabil la un oraș de mărimea Bucureștiului.

Provocările viitoare ale politicienilor și autorităților locale sunt legate de menținerea și îmbunătățirea sistemelor de bike-sharing.  În plus, integrarea lor în sistemele de transport public este vitală. Bicicletele închiriate nu sunt doar un „alt proiect de biciclete”, ci trebuie să facă parte dintr-o strategie pe termen lung a fiecărui oraș.

Ca să îți faci o idee…

PARIS

  • în 2007, JCDecaux (companie publicitară) înființează Velib – 1451 de stații, cam 300m distanță între ele și 20.600 de biciclete.
  • înregistrările se fac online
  • plata se face prin card
  • o bicicletă cântărește 22 kg și este destinată unui trafic de  18 000 km/an
  • 40 milioane de călătorii în primii 2 ani
  • între 50.000 și 150.000 de călătorii pe zi, depinde de sezon
  • un centru mobil de reparații cu 10 mecanici – o barjă circulă pe Sena și oprește în 12 puncte

BARCELONA

  • Bicing, inaugurat în martie 2007, de către o companie aparținând municipalității
  • astăzi – 6000 de biciclete și 400 de centre, distribuite la aprox. 400m distanță
  • finanțat de abonamentele utilizatorilor și taxele de parcare din sistemul public
  • pe baza de card magnetic, primele 30 min sunt gratuite, apoi 0.5 E pe fiecare jumătate de oră (e gratuit dacă din 30 în 30 min. schimbi bicicleta)
  • o bicicletă e inchiriată de 8 ori pe zi
  • până acum s-au însumat peste 8 milioane de km pe bicicletă

BUCUREȘTI


Anunțuri

Entry filed under: Advocacy. Tags: , , , , , , .

Hai să mergem cu bicicleta! Ieri am pedalat

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,623 hits

%d blogeri au apreciat asta: