Iarna fără bicicletă

Ianuarie 24, 2011 at 1:24 am 7 comentarii

Nu știu cum se descurcă alții, dar mie mi s-a făcut dor de bicicleta mea, îi simt lipsa şi mă uit lung la uşa boxei după care ştiu că stă la fel de tristă ca şi mine.

Nu am mai mers cu ea de anul trecut, din decembrie, când am făcut-o pe Moș Crăciun și am cumpărat cadourile alergând cu bicicleta dintr-o parte într-alta a orașului. În ajun de Crăciun depășeam cu mândrie și satisfacție coloana de mașini care încerca să iasă din capitală, iar eu trebuia neapărat sa iau ceva (o pereche de mănuşi) din Decathlon. Mi se umple inima de bucurie când bicicletuța mea de oraș e mai vitează decât toate cutiile de metal, încolonate nervos pe străzi.

Mă descurc greu fără bicicletă, nu-s obișnuită să am bilet de autobuz la mine, mai mereu merg pe jos până la stația cu ghișeu de bilete, deși am citit că mi-aș putea face un portofel electronic. La metrou știam stațiile pe dinafară, la ce oră e ultimul metrou dintr-o anume stație și care ieșire e mai aproape de destinația mea. După 3 ani de mers aproape zilnic cu bicicleta la serviciu mi-am pierdut din skill-uri. Nu-i nimic, mă adaptez, devin pieton.

De ce nu-mi place să merg iarna pe bicicletă:
  • pistele nu sunt curățate de zăpadă
  • pe marginea carosabilului se adună zăpada murdară și dacă se încălzește puțin, apar niște bălți imense de culoare și consistență periculoasă pentru ținuta mea
  • iernile în București sunt murdare; dacă nu ninge, e o mâzgă negricioasă și alunecoasă pe carosabil
  • bicicleta mea de oraș nu are cauciucuri de iarnă, abs și esp
  • cum nu-mi plac hainele windproof, waterproof, mudproof etc., ba mă îmbrac prea gros, ba prea subțire…n-o nimeresc niciodată
  • am principiul că, dacă un lucru nu-mi face plăcere, nu-l fac doar de ochii lumii. Așa că renunț să ies cu bicicleta atunci când e foarte frig sau bate vântul puternic și știu că pedalatul va fi mai mult un efort decât o bucurie

OK, cu frigul mai negociez – 2 rânduri de ciorapi, bluză polar pe sub palton, căciulă şi mănuşi groase şi un ceai cald la destinaţie. Dar cu zăpada murdară şi pistele necurăţate cum fac?! Mai bine ar cheltui autorităţile 11.000 de Euro, cât costă 1 (unu!) semafor pentru biciclişti să creeze condiţii decente de pedalat prin oraş. În multe ţări, infrastructura ciclistă are prioritate când vine vorba de deszăpezire, dar urbea mioritică e mai specială şi-mi testează credinţa de biciclistă adevărată.

Totuși, am văzut iarna aceasta bicicliști, bine echipați si semanlizați, mergând cu atenție pe stradă și salutându-se ușor între ei, parcă schimbând admirația reciprocă pentru faptul că au ales bicicleta în acea zi. Hip, hip URA pentru cei care nu se sperie (ca mine) de 10 cm de zăpadă!

Voi cum vă descurcaţi iarna, cu/fără bicicletă?

Entry filed under: Cafeneaua biciclistă. Tags: , , .

Bicycle-the greatest invention ever Dacă nu-mi iau bicicleta, parcă ies în papuci din casă

7 comentarii Add your own

  • 1. vdaro  |  Ianuarie 24, 2011 la 10:03 am

    Felicitari pentru articol Andreea. Si mie imi e la fel de dor de zilele in care imi luam un tricou pe mine si plecam la drum cu bicicleta… Pana acum, de cand a inceput iarna mi-am lasat bicla sa se odihneasca intr-un loc cat mai departe de umezeala si astept cu nerabdare sa vina vremea sa o scot de la hibernare. Motivul pentru care e greu s-o iau de coarne pe vremea asta sunt aceleasi cu cele expuse de tine… O saptamana frumoasa iti doresc!

    Răspunde
  • 2. Andreea  |  Ianuarie 24, 2011 la 3:41 pm

    Articolul e scris de Oana 🙂 Chiar azi m-am uitat la bicicletuta mea ca s-a pus praful pe ea. Nu merg cu bicicleta din aceleasi motive expuse de tine. Nu mi-e de frig, ci de mizerie si disconfort. Chiar daca o iubesc, sta acolo la caldurica pana la primavara.

    Răspunde
  • 3. rachetarosie  |  Ianuarie 24, 2011 la 4:12 pm

    Eu inca merg cu bicicleta cand nu e zapada asternuta. Bicicleta mea de oras chiar nu suporta zapada. In rest, am noroc ca stau aproape de serviciu, iar un drum de la Unirii la Romana se strabate usor pe strazile laturalnice.

    Răspunde
  • 4. mihai(amator)  |  Ianuarie 25, 2011 la 2:29 am

    se intampla pe 9 ianuarie,caci de atunci nu am mai iesit nici eu pe bicicleta
    http://www.click.ro/actualitate/bucures … 90078.html

    Răspunde
  • 5. mihai(amator)  |  Ianuarie 25, 2011 la 2:31 am

    nu stiu de ce nu functioneaza 😦

    mai incerc inca odata:
    http://www.click.ro/actualitate/bucures … 90078.html

    Răspunde
  • 6. Me  |  Ianuarie 25, 2011 la 2:35 pm

    fericitilor! 😦 voi aveti bicicleta, eu una inca nu am :((
    DAAAR!! o fur mereu pe cea a fratelui meu >:) si mie imi este un teribil de dor de ea si de mersul relaxant sau mai fortzos prin paduri 😛 abia astept primavara 😀

    Răspunde
  • 7. OanaVeloBello  |  Ianuarie 25, 2011 la 3:01 pm

    Oana, sunt multe reduceri acum si daca iti place o bicicleta anume, cred ca poti negocia putin pretul, in favoarea ta. In curand comerciantii vor trebui sa-si umple rafturile cu noutatile lui 2011, iar modelele de anul trecut ii cam incurca. Si mai ales poti negocia daca bicicleta a stat un sezon intreg in vitrina sau a fost la probe si are niste mici zgarieturi, care nu-ti afecteaza deloc fericirea sau performantele 😉 Go buy a bike!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,623 hits

