Verde pentru Biciclete-campanie vizibilă şi rezultate mari

Februarie 12, 2011 at 6:45 pm 5 comentarii

După părerea mea, Verde pentru Biciclete este cea mai vizibilă campanie de promovare a mersului cu bicicleta din România. Cei care se ocupă de acest proiect sunt aproape de public atât online cât şi offline şi au bine punctate ţintele pentru un an nou.

Statistici:

-“Verde pentru Biciclete” a organizat aproape lunar acţiuni destinate încurajării mersului pe bicicletă : 5 pedalări şi numărători ale biciclistilor din Timişoara, 8 ture cicliste bănăţene, campanii de educaţie rutieră în școli, 4 concursuri de ciclism prin Timişoara şi în complexul turistic Arsenal Park.

– i-a recompensat pe biciclişti cu un mic dejun biciclist şi au petrecut impreună sărbatorile de iarnă, cu bradul şi renii “Verde pentru Biciclete” în 2009 și în 2010.

-pe străzile din Timişoara se regăsesc peste 8500 de biciclişti cu număr „Verde pentru Biciclete”.

-40 de politişti comunitari se folosesc de bicicletele donate de către Fundaţia Bega.

peste 6000 de timişoreni au dat o semnătură pentru crearea de piste pentru biciclete în oraş şi îmbunătăţirea celor existente.

– în cadrul campaniei “Angajatori pe două roţi” au fost donate până acum peste 600 de biciclete angajaţilor unor companii locale şi naţionale.

– a inaugurat traseele nou marcate de la Pădurea Verde.

Despre Verde pentru Biciclete am stat de vorbă cu Romina Faur, coordonatoarea acestei campanii. Am scris despre acest lucru în Mbike, iar acum vă prezint mai în detaliu. Iată cum a inceput totul:

R.F.:    Campania “Verde pentru Biciclete” este prima iniţiativă oficială din Timişoara care încurajează adoptarea mersului pe bicicletă ca şi alternativă ecologică pentru deplasarea prin oraş. Campania noastră a debutat in octombrie 2008. Totul a început de la o idee, un vis al iniţiatorului Verde pentru Biciclete, domnul Emil Cristescu, un pasionat al mersului pe două roţi şi al sportului în general, din dorinţa de a face un lucru vizibil în comunitatea timişoreană. În acest sens, ne-am pus întrebarea : Mai există biciclişti în Timişoara? şi ne-am propus să îi numărăm într-un anume fel. Astfel a apărut ideea numerelor de biciclete, numere de înmatriculare neoficiale ale bicicletelor, pe modelul numerelor de înmatriculare pentru maşini. Prin existenţa şi purtarea acestora, bicicliştii simt că fac parte dintr-o comunitate mai mare, pot fi consideraţi parteneri egali în trafic. E interesant faptul că, mai ales în primele luni de campanie, când nu circulau prin Timişoara foarte multe biciclete cu număr, cei care aveau au început să se salute între ei, chiar dacă nu se cunoşteau.  În momentul de faţă, am ajuns la peste 8500 de numere de biciclist distribuite în mod gratuit susţinătorilor campaniei.

Evenimentele pe două roţi marca “Verde pentru Biciclete” au avut drept scop atragerea atenţiei asupra importanţei şi beneficiilor mersului pe bicicletă. Dorim ca bicicliştii să fie trataţi ca şi parteneri egali în trafic.

Velobello: Cui se adresează Verde pentru Biciclete?

R. F.: Ne adresăm cetăţenilor din Timişoara şi nu numai, indiferent de vârstă. Vrem să evidenţiem multitudinea de feluri în care poate fi privită o bicicletă: mijloc de deplasare ecologică şi economică prin oraş, în deplasările zilnice la muncă, la şcoală, la cumpărături, ca şi mijloc de distracţie şi recreere, ca şi modalitate de a face sport. Astfel au luat naştere diversele acţiuni pe care le-am desfăşurat: de la concursuri pentru copii şi tineri, la concursuri pentru toate categoriile de vârstă, la campanii de încurajare a mersului pe două roţi realizate în rândul companiilor (de exemplu, campania Angajatori pe două roţi), la acţiuni de recompensare a celor care merg pe bici, spre servicii (de exemplu, Micul Dejun Biciclist), la campanii de informare stradale şi în unităţi de învăţământ, cu privire la măsurile de siguranţă în trafic.

Velobello: Cât de des organizaţi plimbări în grup şi care sunt cele preferate de timişoreni?

R. F. : Verde pentru Biciclete organizează doua plimbări anuale prin Timişoara, în lunile aprilie şi octombrie, marşuri pe două roţi la care participă în jur de 1000 de oameni per eveniment. Acestea sunt cele preferate de timişoreni. De asemenea, noi organizăm în fiecare vară Ture Cicliste Bănăţene, plimbări de weekend în împrejurimile Timişoarei, la care participă cei care doresc să evadeze din oraş în mijlocul naturii.


Concursurile organizate de către noi atrag un număr mare de participanţi, fie că este vorba de concursuri cross-country (realizate la Pădurea Verde în Timişoara sau în complexul turistic Arsenal Park din Orăştie), fie concursuri de echipă, de Descoperire a Timisoarei.


Velobello: Cât de mult s-a dezvoltat comunitatea de biciclişti din Timişoara în 2010, faţă de 2009 şi cum o vezi crescând pe viitor?

R. F. :  Comunitatea Verde pentru Biciclete este într-o continuă creştere. Ne bucurăm să stăm de vorbă de fiecare dată cu noi biciclişti, care ne mărturisesc că au prins curaj să meargă prin oraş datorită nouă. E minunat să auzim că, datorită nouă, oamenii îşi schimbă mentalitatea. Mai mult, şoferii au un anumit respect pentru biciclişti în trafic, iar unii dintre ei ni se adresează în timpul marşurilor că data viitoare se vor afla şi ei printre noi.

Personal, consider că lucrurile încep să se mişte. Oamenii sunt încurajaţi de modificările la nivel de infrastructură pentru biciclişti si cu bucurie trebuie să afirm că apariţia unora dintre pistele de biciclete in Timişoara se datorează şi campaniei de strângere de semnături realizate de Verde pentru Biciclete. Apar noi piste pentru biciclete, se acordă o atenţie sporită parcărilor de biciclete, însă există loc de şi mai bine. Totuşi, la un moment dat, credem noi, se va diminua necesitatea creării de piste în ideea în care vom putea vorbi cu adevărat de o convieţuire urbană a tuturor participanţilor la trafic.


Velobello: Cum a luat naştere Verde Pentru Biciclete la Lugoj  şi cum se desfăşoară campania voastră acolo?

R. F.: VpB Lugoj a luat naştere din dorinţa unor biciclişti locali de a duce şi acolo campania de încurajare a mersului pe bicicletă. VpB Lugoj urmează oarecum linia de acţiune a VpB Timişoara, însă ei funcţionează ca şi organizaţie autonomăi. Ne-a bucurat entuziasmul manifestat de ei şi faptul că ne putem susţine reciproc. Planurile lor de viitor ţin de organizarea unor ture în preajma Lugojului şi de a realiza acţiuni pe bicicletă destinate diverselor categorii de lugojeni.

Velobello: Aveţi de gând să dezvoltaţi campania Verde Pentru Biciclete şi în alte oraşe?

R. F.: Momentan, Verde pentru Biciclete se concentrează pe Timişoara. Aşa cum am procedat şi cu Verde pentru Biciclete Lugoj, putem oferi un oarecare sprijin în ceea ce priveşte know-how-ul, însă, dacă vom avea solicitări de acest gen, vom vedea la momentul respectiv. Ne limităm, totuşi, la nivel de judeţ.

Velobello:  Ce site-uri bicicliste urmăreşti, pentru a afla ştiri, noutăţi, evenimente?

R. F.: În general, urmăresc activitatea pe Facebook,Twitter, bloguri personale ale unora dintre bicicliştii recunoscuţi la nivel naţional, precum GeoBateSaua, George Hari Popescu, Oana Soare, Radu Mititean etc. Într-o paranteză, sincer, mie îmi place şi VeloBello, pentru că e vorba de fete şi de o abordare chic a mersului pe doua roţi 🙂

Velobello: Cum priveşti evoluţia comunităţilor online de biciclişti?

R. F.: Munca mea presupune atât acţiuni pe online, cât şi în offline. Ma ajută să primesc informaţiile online şi să studiez şi activitatea celor din acelaşi domeniu de acţiune cu Verde pentru Biciclete. Consider că mediul online constituie un ajutor pentru promovarea ideii mersului pe două roţi şi e extraordinar că tot mai mulţi adepţi au găsit astfel modalitatea de a comunica între ei şi de a se susţine reciproc.

Emil Cristescu, iniţiatorul Verde pentru Biciclete

Mulţumim pentru interviu Rominei Faur şi pentru fotografii lui Graţian Bolog.

Anunțuri

Entry filed under: Advocacy. Tags: , , , , , , .

Velorutia Naţională şi prima bandă de biciclete pe carosabil, cu delimitare fizică, în premieră în România Când bicicleta nu doarme acasă

5 comentarii Add your own

  • 1. George Hari Popescu  |  Februarie 12, 2011 la 11:06 pm

    Păcat că nu e Timişoara capitala ţării, e cu adevărat un oraş european, comparativ cu cloaca în care locuim.

    Răspunde
  • 2. Gabriel.GMC  |  Februarie 13, 2011 la 1:33 am

    Bravo! Mai vreau articole cu informaţii din ţară. Poate se aude şi pe la primăriile noastre…
    >George>: hai să o schimbăm… sau să începem şi noi o campanie asemănătoare…

    Răspunde
  • 3. OanaVeloBello  |  Februarie 13, 2011 la 2:56 am

    in Timisoara e un primar care sprijina cu adevarat miscarea biciclista. pestele de la cap…se cunoaste

    Răspunde
  • 4. Radu  |  Februarie 22, 2011 la 12:52 pm

    salutare, eu sunt din Timisoara as vrea sa imi dau si eu cu parerea.

    Pot sa va spun ca am participat la primele 3 numaratori Verde pentru Biciclete din 2009 – numaratori in sensul ca se distribuiau numere si se organizau marsuri (de fapt un fel de parade velo).

    Primarul Timisoarei nu sprijina mersul pe bicicleta in adevaratul sens, de fapt si-a batut joc de noi cu piste pe trotuare vopsite, unele pline cu obstacole si unele de 40 cm latime laolalta cu pubelele – la fel ca in Bucuresti, cu obstacole si masini parcate pe ele. Iar Timisoara mai are mult sa fie un oras cu adevarat european… din pacate… desi eu iubesc orasul asta, nu inseamna sa nu ii vad lipsurile.. care sunt destule si nu le postez aici.

    Ceea ce fac cei de la VpB este laudabil si ii sustin prin prezenta, dar autoritatile locale mai au mult pana sa fie pro-velo cu adevarat.

    Vreau sa va spun ca urmaresc acest blog de un an jumatate deja si sunt convins ca Bate Saua a schimbat in Bucuresti in bine la fel ca si cei de la VpB in Timisoara, daca nu chiar mai mult.

    Numai bine si spor la pedalat 🙂

    Răspunde
  • […] campaniei într-un interviu pe care i l-am luat Rominei Faur- coordonatoarea VpB, pe site-ul Velobello.  Posted by SkirtBike at 11:30 am  Tagged with: Fete pe biciclete, skirtbike […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 448,738 hits

%d blogeri au apreciat asta: