Povestea 5-Bicicleta, cea mai bună invenţie

Martie 14, 2011 at 11:25 pm Lasă un comentariu

Povestire scrisă de Radu Cristescu, pentru concursul Veloteca

Povestea mea despre biciclete începe  la vârsta de 6 ani, atunci am învăţat tainele mersului pe bicicletă. Bineînteles, ca orice alt copil, am plecat cu dreptul (ţinut de şa de maică’mea) şi am ajuns în primul boschet, neştiind să folosesc frâna. Nu am folosit niciodată acele roţi ajutătoare, era suficientă ambiţie la mijloc să nu fiu ca şi ceilalţi copii. A fost prima şi singura cădere de care am avut parte până acum.

Apoi în anul 1992, am avut ”onoarea” de a vizita o lună oraşul german Augsburg, acolo mi s-a deschis apetitul pentru mersul pe bicicletă, o lună am făcut turul oraşului zilnic pe o semicursieră cam bătrână, dar foarte ”€œactivă”. La întoarcerea în ţară, gândul rămăsese tot la plăcerea pe care ţi-o oferă pedalatul zilnic, aşa că mi-am stresat părinţii, i-am convins, obligat, să îmi facă cadou o bicicletă. Până la urmă am primit ce-mi doream: o semicursieră la mâna a 2-a, adusă tot din Germania. Şi de atunci au început turele prin cartier, parcuri şi cam pe unde apucam prin Bucureşti. Tot atunci a apărut şi prima frână de picior pentru bicicletă (invenţie proprie). După o perioadă, cablurile de la frâne au cedat, nefiind un iniţiat în depanarea bicicletelor (doar am demontat-o de câteva ori) am încercat toate modalităţile de a pune frână.

Până la urmă a apărut ideea:
–      se ia o pereche de adidaşi Rosprint (pe atunci erau cei mai solizi adidaşi, made in România)
–      se plasează piciorul drept la roata din spate, direct pe cauciuc, talpa adidasului acţionând ca un sabot.
Care este principala problemă: cauciucul se toceşte foarte repede, iar  adidaşii trebuie schimbaţi cam o dată pe lună. Povestea a mers până în momentul în care cauciucul s-a tocit şi a apărut camera prin cauciuc, dar au fost 2 veri minunate.

Din păcate sau mai bine zis din fericire, ”€œdrogul” mersului pe bicicletă a revenit abia vara trecută când m-am hotărât să-mi achiziţionez un MTB, în prima fază pentru ture în oraş şi întrebuinţare zilnică acasă-serviciu şi poate pe viitor câteva ture montane. De acest ultim aspect depinde capacitatea mea de motivare şi convingere a logodnicei mele că bicicleta nu e vreun balaur cu 7 capete şi că trebuie să înveţe să meargă pe una. Din punctul meu de vedere este necesar să transmit mai departe acest ”dar” de care am avut eu parte la 6 ani şi prima persoană care sigur va învăţa să meargă pe bicicletă va fi viitoarea mea soţie, apoi copiii mei şi de ce nu, poate nepoţii.

Ce înseamnă pentru mine bicicleta în acest moment? Un mijloc de deplasare comod, ieftin, sănătos. O metodă sau mai bine zis o obligaţie de a mă lăsa de fumat. Voi încerca pe cât posibil să mă deplasez zilnic 20 km dus întors prin minunatul Bucureşti de acasă până la serviciu.

De ce particip la acest concurs? Pentru a câştiga una din bicicletele puse la bătaie, nu pentru mine, ci pentru logodnica mea care trebuie să înveţe cât mai repede să meargă pe bicicletă pentru a descoperi bucuriile pe care ţi le poate aduce cea mai bună invenţie din istorie: BICICLETA.

Articolul de mai sus este înscris la secțiunea “Cea mai bună poveste scrisă de de o fată/pentru o fată

sursa foto: balancebiketrainer.com

 

Entry filed under: Concurs Veloteca. Tags: , , .

Povestea 4- Calea Progresului Povestea 6-Lanţul slăbiciunii

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 53 de urmăritori

Blog Stats

  • 453,654 hits

