Doamna şi vagabonzii

Martie 28, 2011 at 12:30 am 14 comentarii

Actualizat

Prima mea ieşire din primăvara asta a început şi s-a terminat  prost. Am vrut să ies mai demult, dar aveam roţile desumflate şi nu am găsit pe nimeni în cartier care să pună bicicleta pe picioare. Când în sfarşit mi-am luat pompa mea, să vezi păţanie…nu am ştiut s-o folosesc. Am dat la pompă degeaba; n-a vrut şi pace. Am sunat un prieten, am primit indicaţii, nimic. Roţile mele tot nu se umflau. După câteva minute de încercări, am chemat „întăritoare”. Culmea e că nici întarioarele nu au reuşit să facă ceva cu această năstruşnică, ce se crede pompă specială de biciclete. A fost nevoie să aducă una adevărată.

Acum nu ştiu cine-a fost de vină. Ori Dahoniţa mea leneşă aştepta invitaţie specială, ori s-o fi răzbunat din gelozie că mi-am luat altă bicicletă. Într-un final am ieşit la promenadă, să ne facem cumpărăturile împreună-biluţe din lemn, peştişori, ceramică şi alte lucruşoare pentru Chichiridiche.

La întoarcere, altă păţanie – auzeam eu din depărtare că mă latră nişte vagabonzi, dar am zis că nu m-ajung. Dintr-o dată m-am trezit cu haita în spate. De spaimă, am vrut să mă opresc şi să aşez bicicleta între mine şi câini, dar manevra nu mi-a ieşit şi m-am trezit pe asfalt. Niciodată nu mi-a fost frică de câini, coboram de pe bicicletă şi mergeam pe lângă ea, dacă nu se potoleau din lătrat. Vorbeam cu câinii, să le arăt că nu sunt un duşman şi se domoleau. Dar de data asta m-am panicat. Erau mult prea mulţi şi parcă-i şi vedeam muşcându-mă de picioare. Eu m-am ales cu nişte zgaibe în palme, iar Dahoniţa a trăncănit  până acasă.

Acum ne-am reîmprietenit şi ne însoţim una pe alta în treburile zilnice.  Chiar dacă am avut aceste păţanii, eu sunt fericită că m-am apucat iar de biciclit.

Spor la pedalt şi vouă! Drumuri bune şi vreme caldă!

Sfaturi- Cum să ne apărăm de câinii vagabonzi?

Dai cu piciorul în ei. Îi loveşti brusc şi tare, luându-i prin surprindere. E o soluţie pe care o practică unul din prietenii mei. Câinii se sperie, ba chiar fug şi te lasă în pace. Eu  n-am sânge în mine să lovesc un câine şi nici nu aş avea rapiditatea asta. S-ar putea să mă dezechilibrez de pe bicicletă. Dar dacă voi puteţi…

Foloseşti un spray paralizant cu piper. Unii spun că ar fi o soluţie bună, în schimb alţii susţin că s-ar putea să nu nimereşti ţinta şi câinii pot deveni mai agresivi când o să vadă că-i ataci.

Te dai jos de pe bicicletă şi mergi pe lângă ea. Această metodă o practic şi eu. Câinii nu vor renunţa să latre la tine, dar cel puţin ai siguranţa că nu vor ataca. Nu te vor mai simţi un duşman.

Te opreşti şi rămâi pe loc. Dacă simţi că sunt prea agresivi şi nici pe lângă bicicletă nu poţi să mergi, te opreşti. Astfel ei vor simţi că eşti slabă în faţa lor şi nu ai tendinţa să ataci. Când se liniştesc, poţi porni în drumul tău.

Îi loveşti cu bâta, umbrela sau orice ai la îndemână. Ar fi o soluţie. Eu n-am încercat, dar să fim serioşi, nu am să umblu cu toate astea după mine. Când pornesc cu bicicleta de-acasă nu mă gândesc niciodată că o să fiu atacată de câini. I-am putut evita de atâtea ori şi nu toţi atacă, sunt mulţi care se sperie de bicicletă.

Le dai de mâncare. Sunt sigură că această soluţie îi vor îmblânzi imediat, ba chiar vor avea tendinta să te apere.

Fereşte-te de vagabonzi. Dacă ai posibilitatea să îi vezi, ai putea să îi ocoleşti. Astfel poţi evita o întâlnire neplăcută.

Mai multe sfaturi ne oferă cei de la Spiţe Colorate:

Nu te lupta cu câinii. Înţelege-i!

Cum să te aperi de câinii agresivi

Aştept sfaturile voastre. Voi cum vă apăraţi de câinii vagabonzi?

Anunțuri

Entry filed under: Fete pe biciclete, Poveşti din şa, Tips and tricks. Tags: , , , , .

Earth Hour în imagini Bike Picnic cu portocalele mecanice

14 comentarii Add your own

  • 1. dan  |  Martie 28, 2011 la 10:36 am

    Si eu am inceput sezonul, de vreo 2 saptamani. imi pare rau sa aud de patania ta si ca ai scapat relativ bine….si eu am patit-o anu’ trecut cu cainii cam la fel. Eu cred ca nu se mai poate continua asa…ce ziceti de niste marsuri de protest, de pichetare a institutillor locale gen primarie/prefectura in care sa cerem explicit eliminarea haitelor de maidanezi din oras (orice metoda, numai sa dispara). Cred ca ar fi in interesul nostru direct si cu efect imediat in sporirea numarului de biciclisti in strada…ar fi ca o reactie in lant…eu personal cunosc f multi potentiali biciclisti, mai ales bicicliste, care nu folosesc bicla zi de zi DIN CAUZA MAIDANEZILOR, nu din cauza traficului sau a poluarii sau a mai stiu eu ce. E teama de a merge inconjurat/a de haita de caini care oricand te pot musca de picioare. In orasele cu adevarat europene si cu adevarat pro-velo, pe care si voi le stiti bine, nu exista picior de maidanez. Nu exista. Asa simplu. Numai la noi, majoritatea (ignoranta, blazata si proasta la urma urmei) se lasa dominata de o minoritate guraliva, agresiva si bineinteles fara solutii. Eu, ca un simplu biciclist, am propus, voi doua impreuna cu Geo si cu ceilalti aveti capitalul de imagine si capacitatea de a atrage masele. Ce multi am fost sambata la Earth Hour, cand toti sustinatorii bicicletei au chemat oamenii la un proiect comun … la ceva similar ma gandesc. Powers united!!! Ar fi o mare realizare sa ne unim sa ne cerem dreptul la siguranta.

    Răspunde
  • 2. bianca  |  Martie 28, 2011 la 11:29 am

    Imi pare rau pentru patania aceasta, pana si un caine te poate speria, mai ales o haita, in care prind curaj unii de la altii. Dan,desi uneori problema cainilor este o problema, `eliminarea haitelor` ce anume presupune? In ultima vreme au avut loc tot felul de proteste impotriva eutanasierii maidanezilor, la schimb cu sterilizarea obligatorie a tuturor cainilor fara pedigree( inclusiv a celor din curtile oamenilor). Nici una dintre propuneri nu e rezonabila, din punctul meu de vedere. Pe de alta parte, iubitorii de caini( de orice rasa) nu pot sa si-i imparta intre ei si sa-i ingrijeasca, pentru ca sunt prea multi, E o situatie complicata, si probabil ca o rezolvare convenabila a ei nu o sa gasim prea curand. Dar sa fim totusi atenti cand propunem marsuri, proteste, si alte manifestatii, ma refer si la solutiile pe care le propunem prin actiunile noastre.
    Cand ma ataca pe mine cainii, daca nu tine `discursul`, fac cativa pasi pe langa bicicleta. Daca nici asta nu functioneaza, stau nemiscata un pic, unii se plictisesc apoi sa ma urmareasca. Daca nici asta nu functioneaza, atunci incerc sa folosesc drept scut ghiozdanul, e mai usor de manuit. Desi e rudimentar ( si ar fi trist ca si copiii mei sa aiba aceleasi metode de evitare), e eficient inca. Acum, nu toate pataniile sunt incadrabile intr-o categorie dintre acestea.

    Spor la pedalat si o primavara frumoasa!

    Răspunde
    • 3. dan  |  Martie 28, 2011 la 1:02 pm

      Bianca, ai scris mult dar n-ai spus nimic. Ca sa concluzionez eu in locul tau, solutia ta e ca mai bine sa n-avem nicio solutie.
      De ce sa fim atenti cand propunem astfel de marsuri? De ce…. tot in lumea a 3-a vrei sa ramanem…
      Ca sa iti raspund : eliminarea hiatelor presupune ….eliminarea lor de pe strazi, prin orice metode: eutanasiere, adoptie, strangerea lor in adaposturi, exportarea lor, transformarea lor in manusi, genti sau pentru consumul chinezilor, deci orice. Te rog, nu iar placa cu sterilizarea. Sau poate preferi otravirea lor, asa cum fac ai mei vecini de scara si din cauza carora urla cainii de durere cate o noapte intreaga pana ii gasim morti dimineata – personal nici eu nu agreez solutia asta, dar oamenii deja o practica, au copii si se tem pt siguranta lor. Daca as avea si eu, poate m-as alatura lor.
      Asadar, e trist (cum spui tu), dar totusi sa-ti inveti copiii sa manuiasca bine ghiozdanul. Le va fi de folos…

  • 4. Andreea  |  Martie 28, 2011 la 12:29 pm

    Dan, ştiu că sunt o problemă, dar nu e soluţie bună să-i eutanasiem. Sunt sigură că dacă se va încerca asta, deşi vom crede că nu mai există pe străzi, în 3 ani îi vom avea la loc, poate chiar mai mulţi decât acum. Cu această problemă s-au confruntat şi alte oraşe din lume şi nu s-a rezolvat aşa. Dacă i-am castra pe toţi obligatoriu, ei nu s-ar mai înmulţi şi treptat s-ar putea micşora numărul acestora.

    Nu putem face un protest împotriva câinilor, nu putem fi pro eutanasiere. Eu nu sunt. Gândeşte-te că sunt mulţi biciclişti care nu sunt de acord cu asta sau pe care nu-i interesează. Câinii nu sunt un motiv să nu pedalezi. În acest moment ne confruntăm cu probleme mult mai importante. N-avem infrastructură, avem prea multe maşini, n-avem cultura bicicletei, n-avem curaj să pedalăm… Pentru asta ar trebui să milităm cu adevărat, pentru infrastructură şi în niciun caz pentru puţinii oameni care nu ies să se plimbe cu bicicleta din cauza vagabonzilor.

    Spor la pedalt Bianca şi cât mai puţine întâlniri cu vagabonzii puşi pe lătrat în faţa bicicletei!

    Răspunde
  • 5. dan  |  Martie 28, 2011 la 1:23 pm

    Andreea, majoritatea biciclistilor nu isi doresc caini pe strada. Pune un sondaj pe site macar asa, sa vedem rezultatele. Asta ca nu-i intereseaza nu e adevarat, ci din contra, este un motiv foarte serios sa nu pedaleze: eu lucrez intr-o firma cu 400 de angajati in sediul principal si ma tot intreaba colegi/colege despre faptul ca ma vad zilnic cu bicla la munca si imi spun ca ar veni si ei cu bicicleta, dar nu vin din cauza cainilor, prefera masina, chiar daca stau la cativa km. Eu fac 11+11 dus intors – ei pentru 2-3-4 km scot masina. Nu zic sa facem un mars in care sa cerem neaparat eutanasierea lor, ci macar sa punem presiune pe autoritati sa faca CEVA…. te asigur ca prezenta haitelor pe strazi este o PROBLEMA cel putin la fel de importanta ca si lipsa infrastructurii si care transforma biciclistii in soferi.

    Răspunde
  • 6. bianca  |  Martie 28, 2011 la 2:33 pm

    Dan, voi face un rezumat la comentariul meu, din care sper sa reiasa clar ce am vrut sa spun( si, eventual, nu ce nu am intentionat):
    1) cand ceri ceva trebuie sa propui metode prin care sa-ti fie dat lucrul respectiv. Doar am atras atentia ca eutanasierea , sau, pentru ca termenul nu e chiar cel adecvat, micsorarea numarului cainilor prin omorarea lor, nu e rezonabila. La fel ca sterilizarea obligatorie a cainilor aflati pe proprietate PRIVATA. Daca tu protestezi fata de numarul mare de caini din oras, trebuie sa fii atent la ce urmari are actiunea ta. Ma refer aici la idea de consecinte pe termen lung. De aici ca trebuie sa fim atenti( si responsabili) cand facem ceva. Asa, ca sa nu ne punem apoi mainile-n cap.
    2) Pozitie deductibila din 1), nu sunt de acord cu omorarea cainilor, prin nicio metoda. Doar ca aceste doua populare si deja plictisitoare metode de a rezolva problema sunt cam singurele pe care le iau in considerare autoritatile care ar trebui sa fie implicate. Dar pentru unii nu conteaza care-s metodele, am inteles, insa nu si de ce toata poliloghia cu otrava si mustrarea mea pentru lipsa de sensibilitate.
    3) Nu vreau sa alimentez aici o mare cearta pe tema cainilor vagabonzi, Totusi, cine vrea sa mearga cu bicicleta, va merge cu bicicleta, printre caini, prin ger, prin ploaie, si tot asa .

    Răspunde
    • 7. dan  |  Martie 28, 2011 la 3:10 pm

      Nu cred ca mai are rost sa continuam discutia – eu te suspectez ca esti catel: te invarti in jurul cozii, dar solutia tot nu ai dat-o, nimic nu este „rezonabil” , doar daca totul ramane pe loc.
      Ce fel de urmari crezi ca si-ar propune o astfel de actiune, de ce e atata filozofie la tine, cand totul e limpede: disparitia cainilor de pe strazi. Care crezi ca ar fi consecintele pe termen lung: un oras civilizat si mai curat. De ce sa ne punem mainile in cap mai apoi ?!? …
      Din partea mea, eu oricum n-o sa mai raman mult in Bucuresti, dar simtul civic imi spune sa nu stau deoparte, desi as putea spune: stii, oricum plec, nu ma mai intereseaza…. Eu vreau sa merg cu bicicleta, merg in prezent si voi continua sa merg cu bicicleta, insa asta va fi intr-un frumos oras european si la propriu si la figurat.

  • 8. DL  |  Martie 29, 2011 la 11:12 am

    Eu am folosit cu mare succes spray-uile cu piper, sunt o solutie cu rezultat formidabil; am golit pana acum vreo 4 spray-uri de cate 150g si pot spune ca rezultatul e fulminant, cainii sunt foarte sensibili si o iau la goana de parca au vazut pe dracu`. Niciodata nu am vazut, in peste 10 cazuri de atac, sa ii intarite spray-ul.
    Daca e vant, imi dau pe picioare si pe bicla cu spray si atunci nu se apopie sa muste, ceea ce tot e ceva. Recomand cu mare caldura.

    Răspunde
    • 9. Andreea  |  Martie 30, 2011 la 12:15 am

      Multumim pentru sfaturi, domnule Lazar. Intr-o zi voi incerca si eu.

  • 10. Anonim  |  Martie 30, 2011 la 5:01 am

    Nu e treaba mea sa dau sfaturi privind cainii vagabonzi din orase, eu stau la tara, dar nu inteleg ce frustrari aveti in privinta eutanasierii lor! Mancati fara nici o remuscare carne de porc, de vita sau mai ales de pui! Nu va ganditi la puii, porcii etc, care sunt omorati in masa ca sa puteti voi sa va bucurati de un picnic la iarba verde etc in schimb sunteti marcati daca se pune problema exterminarii unor potai periculoase, purtatoare de tot felul de boli, nefolositoare etc! Cainii nu sunt o specie pe cale de disparitie! uitati-va pe linkurile urmatoare si apoi ganditi-va cand bagati carne in gura ca un animal nevinovat a fost omorat fara mila pentru asta! http://www.youtube.com/watch?v=DB4f0NoU3sg

    Răspunde
  • 11. sebi  |  Aprilie 1, 2011 la 1:45 pm

    Andreea, eu nu aleg in general niciuna din variantele prezentate, de fapt eu nu prea fac ceva deosebit pentru a scapa de caini. Pur si simplu pedalez normal, poate mai rapid (asta pentru ca imi place sa ma intrec cu ei) pentru ca un caine isi pazeste doar „zona”, deci nu te va urmari mult timp. Stii tu, cea mai sanatoasa arma e fuga :).
    Recunosc ca am mai tresarit uneori cand mi-a sarit unul dupa o masina, dar asa sunt eu, usor de speriat.
    Sfatul meu este sa pedalezi mai repede, sa iesi din zona lui de aparat, daca poti face asta, daca nu, alege varianta sa te opresti si sa mergi linistit pe jos. Nu lovi, nu da cu batu’ nu-l intarata! asta e clar 🙂

    Răspunde
  • 12. Andreea  |  Aprilie 1, 2011 la 3:22 pm

    Sebi, sincer cainii despre care eu povestesc erau foarte departe de mine si am incercat sa fug cat am putut de tare, am crezut ca scap de ei. Si am finalizat printr-o cazatura zdravana care i-a speriat si m-au lasat in pace. Deci fuga nu e o solutie! Recomandarea chiar a medicului veterinar este sa te opresti si sa vorbesti cu ei sau daca ti-e frica sa mergi o perioada la pas, pe langa bicicleta, pana parasesti „zona lor”.

    Nu am avut probleme cu cainii multa vreme. Pana intr-o zi cand eram intr-un palton rosu si am atras multa atentie. Efectiv m-au inconjurat si nu mai stiam daca sa inaintez sau nu. Eram in zona Garii de Nord. M-au salvat niste oameni, altfel nu stiu ce solutie as fi adoptat.

    De obicei nu ma ataca cainii, dar mi se intampla rareori. De asta am povestit aici, ca e bine sa fii atent si la acest aspect, totusi periculos.

    Răspunde
  • 13. Seascarf  |  Aprilie 1, 2011 la 8:16 pm

    Si eu am fugit de caine. E groaznic. Am tras o sperietura, am fugit pe bicicleta cat am putut de repede pana s-a rupt pedala si mai departe. Cainele fugea dupa mine, si fugea repede! Am crezut ca nu scap dar nu m-a prins. A doua zi, pe lumina, am venit sa caut piesele dar nu le-am mai gasit pe toate.
    Fugitul de caine pe bicicleta mai are dezavantajul ca nu te mai asiguri si risti un accident dar atunci pe moment numai la asta nu ma gandeam.

    Răspunde
    • 14. IoBagu"  |  Noiembrie 6, 2011 la 12:03 am

      Te salut. Am fost … asaltat de caine(i) : citadini eu fiind per pedes x per role x per bicla. La munte tre’ sa faci fata cainilor de turma (mici de strunit tuma e oi) darsi celor mari ciobanesti mioritici x carpatini si nu este deloc simplu chiar pentru cineva rutinat fiindca sunt doar partial dresati.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 452,542 hits

%d blogeri au apreciat asta: