Povestea 8-First love, first bike…

Aprilie 4, 2011 at 12:29 pm 4 comentarii

Povestire scrisă de Flaviu-Livian Ţuţuianu, pentru concursul Veloteca

Indiferent la ce vârstă apare, prima iubire nu se uită niciodată. Iubirea vine când ne aşteptăm mai puţin şi pleacă la fel…Dar dacă se întâmplă ca ea să sosească prima oară în adolescenţă, cu siguranţă te vei simţi cel mai fericit om de pe pământ, pentru că atunci ţi se pare că descoperi cea mai frumoasă parte a vieţii. Nu cred că voi fi contrazis dacă spun că doar iubirea ne umple viaţa de bucurie, de soare, de speranţă, de frumuseţe, de culoare…tocmai pentru că se întamplă pentru prima dată.

Ce legătură are prima dragoste cu bicicleta?! Pentru mine o să vedeţi că are!

De vreme ce te-ai îndrăgostit primul lucru pe care ţi-l doreşti este să petreci cât mai mult timp cu persoana iubită, nu? Dar ce te faci dacă trebuie să străbaţi tot oraşul şi încă ceva km, ca să ajungi în localitatea vecină, unde te aşteaptă ea! hmm..păi ce poate fi mai comod şi ieftin pentru mine un adolescent îndrăgostit, decât o bicicletă care să mă poarte pe drumul spre iubire…? Şi uite că după ce am făcut primul pas în dragoste, m-am trezit interesat şi de biciclete…Aşa am hotărât că e momentul să-mi cumpăr o bicicletă nouă, confortabilă, practică, modernă, care să nu semene a jucărie cum avusesem în copilărie. Zis şi făcut. Imediat am achiziţionat o First Bike drăguţă, argintie, care a devenit fidela mea însoţitoare, punctul de legătură dintre sufletele noastre, iar mersul pe roţi s-a transformat încet, încet din interes în pasiune.

…Povestea nostră de iubire a început într-o seară de toamnă şi a continuat în fiecare anotimp…iar bicicleta s-a arătat foarte prietenoasă să mă însoţească pe drumul meu, indiferent de timp şi vremea de afară. Nerebdător să ajung la ea, pe soare sau ploaie, pedalam de fiecare dată energic încât simţeam pulsul roţilor cum ţine ritmul cu emoţiile, frământările şi trăirile din inima mea. Aveam foare mare încredere în prietenia ei şi nu e de mirare că în scurt timp a devenit şi confidenta mea, cu care-mi împărţeam gândurile mele ascunse. Aşa reuşeam să mai topesc din clipelele ce-mi ardeau aşteptările…

E drept că bicicleta e foarte cochetă şi se descurcă bine, mai ales pe cărări de munte, însă nu cred că se va supăra pe mine dacă am să-i spun că pentru glezne o simt cam greoie şi mă voi gândi ca la început de primăvară să o schimb cu un model de oraş, rapid şi uşor, poate cu o Leader Primavera sau o Leader Fixed Speed cine ştie…oricum ar fi lider în viteză să fie.

Mi-a fost mereu aproape şi nu aş vrea să rămână supărată pe mine pentru această alegere, de aceea am să încerc să-i scriu şi câteva versuri prin care să-i dovedesc că nu am să uit niciodată că ea, First Bike, prima bicicletă a adolescenţei mele, m-a purtat spre cea mai frumoasă realitate…first love.

“Prima iubire…”

Mă trezesc mai târziu cu un ceas
Desluşind cadranul din ornic
Secundele văd cum se scurg pas cu pas…
Şi-alerg către tine pedalând cronologic
În sensul invers acelor de ceasornic.

Deşi eşti departe, în „satul lui Stan…”
Pe coama cu arbori ce sprijină cerul
Frumoaso, m-aştepţi sub un castan
În umbra de apă ce-ţi mângâie părul
Iar tremurul ei, în ochi îşi ascunde misterul.

Văd case şi pomi pe rând ce se-ndepărtează
Şi râul de-alungul pădurii cum se-ngustează
Obosit mă sprijin o clipă de mal…
Şi-mi las bicicleta pe fruntea de apă s-atârne de val
Mă uit către munte şi vreau să mă-ntrec cu norii-n aval…

Amorţit mă ridic şi continui pe roţi
Cu soarele-n faţă trec iute de porţi,
Cu fruntea-n sudoare, trec dealul cel mare…
Şi nu mai simt glezna chiar de mă doare…
Aş vrea să am aripi…mai am doar un pas!…(spun asta de-un ceas!)

Dar gândul că sunt atât de aproape de tine,
Mă face să nu mai aud scârţâitul din roţi
Nici vorbe pe drum rostite de toţi
Încremeniţi ca-n icoane la porţi…
Am ajuns în sfârşit în triunghiul de soare
Şă-ţi dăruiesc iubirea cea mare!

Şi-am încălecat pe-o şa şi v-am zis povestea mea!

Articolul de mai sus este înscris la secțiunea “Cea mai bună poveste despre o bicicletă de oraş

Entry filed under: Concurs Veloteca. Tags: , , .

I’m here…Tu unde eşti? Povestea 9-Prima doză e gratis!

4 comentarii Add your own

  • 1. avimelech24  |  Aprilie 5, 2011 la 1:36 pm

    E chiar „prima” povestire dar şi singura poezie emotionantă pe care am citit-o aici.
    Iti doresc să fii „first” si in acest concurs!
    Bafta!
    🙂

    Răspunde
  • 2. Levy  |  Aprilie 7, 2011 la 2:09 pm

    Impresionant, intr-adevar!
    Succes.

    Răspunde
  • 3. Kriss  |  Aprilie 7, 2011 la 2:11 pm

    Povestea ta poate fi povestea oricui de asta e cea mai frumoasa…ca si prima iubire.
    Felicitari si Bafta!

    Răspunde
  • 4. Dea  |  Aprilie 10, 2011 la 6:45 pm

    Esti foarte talentat,da!
    🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 54 de urmăritori

Blog Stats

  • 450,839 hits

