Povestea 9-Prima doză e gratis!

Aprilie 4, 2011 at 12:44 pm 5 comentarii

Povestire scrisă de Bădescu Cristina-Daniela, pentru concursul Veloteca

Așa s-a întâmplat și în cazul meu cu Ella. Da, Ella este bicicleta care mă duce și mă aduce în fiecare zi spre și de la serviciu și se lasă pedalată printre străduțele orașului și aleile parcurilor.

Se întâmpla prin aprilie 2010, primăvară fiind, când olandezele au vizitat pentru prima oară Bucureștii noștrii. El a ales-o după caracteristicile tehnice, frâne pe tamburi, schimbător cu 3 viteze integrate în butucul spate, ax pedalier cu rulmenți, eu am ales-o cu inima. Dragoste la prima vedere, cum le place unora să spună.

Începutul a fost timid, pedalam cam doi kilometri dus-întors, locul unde îmi petreceam majoritatea timpului fiind aproape de unde stau. Cu timpul, distanțele s-au mărit și bicicleta a devenit una cu mine. Eram atât de fericită cu Ella, încât cred că acel seniment ar fi motivat orice persoană să pedaleze oricând, inclusiv pe ploaie. Vorba-ceea: „nu există vreme urâtă, ci doar haine nepotrivite”.

Ceva se schimbase în viața mea la acea vreme. Mă trezeam plină de viață, fericită că pot pedala bicicleta.

Curând cumpărăturile lunare aveau să capete alt sens. Ella a primit cadou un coș fixat pe ghidon și din când în când era de acord să mai care pe portbagaj și câte un ghiozdan sau diferite cadouri pentru prieteni. Dacă ai întreba-o, ți-ar răspunde că o face în semn de recunoștință🙂.

Ceea ce mi s-a părut amuzant, mai ales Ellei, care venea din capitala bicicletelor, au fost privirile ciudate ale șoferilor și pietonilor aruncate spre noi atunci când ne vedeau împreună. Ținuta smart-casual, cum ne place să spunem în vremurile noastre, sau “tocuri și fustă” e totuși ceva neobișnuit pentru Bucureștii aceștia. Îmi vine în minte ceea ce spuneau unii colegi de munca: „Nu pot să cred că ai venit așa pe bicicletă!!”🙂

Probabil mulți s-au gândit că bucuria și încântarea de a merge pe bicicletă mă fac să par un copil, însă copiii se plictisesc repede de jucăria lor. Pentru mine, bicicleta nu este un mijloc de reducere a timpului petrecut în mijlocul de transport în comun sau în traficul haotic al capitalei. Bicicleta este un mod de relaxare, de detensionare în momentul în care pleci spre serviciu și o bucurie de a o revedea atunci când pleci înapoi spre casă.

Am întampinat multe zile în care aș fi fost nevoită să abandonez bicicleta, însă am amânat cât mai mult momentul. Nici ploaia, nici burnița de început de iarna, nici pana făcută pe o vreme ploioasă, nici vânătăile făcute de pe șold cărând-o 4 etaje în fiecare zi sau noroiul din Pipera nu m-au împiedicat să îmi continui drumul alături de ea.

Starea pe care o ai când te afli pe bicicletă este greu de pus în cuvinte. Tot ce știu este o trăire care  îmi înseninează ziua, îmi alungă starea de amorțeală sau grijile. Se pare că eu și Ella facem o echipă bună! Acest drog a mai făcut o victimă. Și recunosc, te duce pe culmi inimaginabile și ți-e acolo alături. Și da, te face să te simți mai bine!

Bicicleală frumoasă tuturor și rămâneți multă vreme pe șa!

Articolul de mai sus este înscris la secțiunea “Cea mai bună poveste despre o bicicletă de oraş

Entry filed under: Bike to work, Concurs Veloteca, Fete pe biciclete, Poveşti din şa. Tags: , , , , .

Povestea 8-First love, first bike… Povestea 10-Omul care salva copaci…pe bicicletă

5 comentarii Add your own

  • 1. Andreea  |  Aprilie 4, 2011 la 12:52 pm

    Minunata povestire….am citit-o de nu stiu cate ori! Ce sentiment placut…

    Răspunde
    • 2. Razvan  |  Aprilie 21, 2011 la 8:27 pm

      Intr-adevar, o citesc aproape in fiecare zi🙂

      E uimitor cum o bicicleta poate schimba starea de spirit a unei persoane. Prima doza e gratis si se pare ca face minuni🙂

  • 3. Pillowman  |  Aprilie 4, 2011 la 2:38 pm

    Cand iesim si noi cu bicicletele ?🙂

    Răspunde
  • 4. Doi ani de Velobello « Velobello  |  Aprilie 12, 2011 la 5:10 pm

    […] minunate, din ce în ce mai cochete şi mai prezente pe străzile Bucureştiului. Vă mulţumim că ne inspiraţi zi de […]

    Răspunde
  • 5. cristina  |  Mai 9, 2011 la 5:50 pm

    :o)

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te altor 52 de urmăritori

Blog Stats

  • 444,543 hits

