Vizită în Olanda. Câmpuri pline de lalele. Ziua Reginei

mai 18, 2011 at 11:29 pm 13 comentarii

 Pe Daniela am întâlnit-o anul trecut la SkirtBike. Ţin minte că m-am uitat lung după ea, căci semăna perfect cu o persoană din oraşul meu natal. N-am îndrăznit să întreb cine e, dar m-am bucurat să o văd zâmbind de încantare, deşi afară turna cu găleata. Acum am dezvăluit misterul – nu e persoana din copilărie, e o biciclistă pasionată din Bucureşti, participă la competiţii ciclistice ca Prima Evadare, Surmont Marathon Azuga, Tuşnad Marathon, îi place să cânte la chitară şi să călătorească peste tot. Dacă se poate să intervină şi o bicicletă în programul ei, atunci devine o călătorie perfectă. De data asta a fost în Olanda şi a surprins acolo cele mai frumoase momente -€“ câmpuri pline de lalele, petrecerea de ziua Reginei, un adevărat festin la olandezi şi multe multe biciclete. Eu am salivat după fotografiile ei, ca după prăjiturile de la Capşa…

M-am întors săptămâna trecută din ţara bicicletelor, a lalelelor şi cum mai vrem noi să o denumim. Am stat 2 săptămâni pentru a fi de Paşte acolo şi de Ziua Reginei de asemenea.

Principalul motiv a fost să-mi vizitez sora geamănă care este voluntar acolo 🙂  Astfel, ea mi-a făcut rost de o bicicletă de la un prieten, una de oraş sau chiar una pliabilă pe care am putut să o „iau sub braţ” şi să mă plimb cu ea.  Pentru că îmi place să explorez şi să fiu spontană, nu mi-am făcut niciun plan prestabilit şi am zis că o să mă orientez de pe o zi pe alta vis-a-vis de ce o să vizitez.

Strict cu bicicleta am fost în:
– Culemborg (un orăşel dragut de pe lângă Utrecht)


– Utrecht


– Amsterdam
– Am luat parte la un eveniment în care am pedalat pe lânga lanurile de lalale situate între Laden si Haga


– Den Helder (cel mai nordic oraş de la ei) si apoi am fost să pedalez pe insula Texel

 
 Vorbind despre ultimele puncte de mai sus, mi s-a părut minunat să merg singură cu bicicleta pe insulă, unde diversitatea îşi spunea cuvântul: am găsit şi plaje pustii, dune de nisip, zone în care erau oi şi capre la păscut, precum şi sate liniştite sau un orăşel destul de turistic.

Pedalând pe lângă lanurile de lalalele a fost iar superb, deoarece culorile aprinse ale miilor de lalele te atrăgeau spre ele şi te răsfăţau cu frumuseţea peisajului.

Fiind pentru prima dată în Olanda, şi pe o vreme minunată…zici că era vară, am rămas impresionată de pistele de bicicletă pe care poţi merge chiar şi în afara oraşelor, oamenii sunt civilizaţi şi dezinhibaţi din punctul de vedere al mersului pe bicicletă. M-am gândit foarte mult la ceea ce un amic olandez mi-a spus „olandezii, înainte să meargă la şcoală învaţă să meargă pe bicicletă, deoarece altfel nu au cum să ajungă la şcoală”…şi tot reflectând mi-am dat seama că atitudinea lor degajată, fizicul lor de invidiat, sunt câştigate şi din cauză că merg pe bicicletă practic toată viaţa.

Foto și poveste: Daniela Tache

Entry filed under: Advocacy, Fete pe biciclete, Poveşti din şa. Tags: , , , , .

SkirtBike #2 20 de biciclete pentru SkirtBike oferite de Green Revolution

13 comentarii Add your own

  • 1. Nico  |  mai 19, 2011 la 12:36 am

    Frumooooos!! 🙂 Bravo!

    Răspunde
  • 2. Loredana  |  mai 19, 2011 la 10:09 am

    Ce draguta poveste despre Olanda, creiona si colorata cu poze de Dana!!!

    Răspunde
  • 3. Anyana  |  mai 19, 2011 la 1:59 pm

    Ce frumos!!! Bravo Dana!

    Răspunde
  • 4. Aura  |  mai 19, 2011 la 2:39 pm

    Foarte frumos!

    Răspunde
  • 5. Neel  |  mai 19, 2011 la 5:35 pm

    Mooie meisje! 😉

    Răspunde
  • 6. Miihaela  |  mai 19, 2011 la 10:06 pm

    Nemaipomenit, o sa ajung si eu cu siguranta, sunt prea multe lucruri care ma leaga de ceea ce inseamna Olanda

    Răspunde
    • 7. Andreea  |  mai 20, 2011 la 1:41 am

      Si eu imi doresc sa ajung acolo. Cred ca perioada aleasa de ea este minunata. Multe lalele, petreceri, biciclete…

  • 8. Octavian Soviany  |  mai 20, 2011 la 11:50 am

    superbe fotografii si povesti!

    Răspunde
  • 9. Olanda cea plină de biciclete « Velobello  |  ianuarie 12, 2012 la 10:56 pm

    […] să mă întorc curând acolo. Poate în perioada lalelelor. Vă readuc aminte cum s-a distrat Dana în Olanda poate vă fac și vouă […]

    Răspunde
  • 10. Paul  |  mai 1, 2012 la 3:43 pm

    Buna poate cineva sa imi dea si mie adresa de la acest camp cu lalele ma gasiti la id de mess paulbelgia@yahoo.com va multumesc

    Răspunde
  • 11. Nevena  |  mai 20, 2012 la 2:32 pm

    Foarte frumos…

    Răspunde
  • 12. GA  |  aprilie 1, 2013 la 1:41 am

    va rog frumoas sami dati si mie adresa la campul cu lalele simionvioricagabriela@ymail.com merci

    Răspunde
  • 13. Gabriela  |  aprilie 1, 2013 la 1:42 am

    va rog frumos sami dati si mie adresa la campul cu lalele simionvioricagabriela@ymail.com merci

    Răspunde

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te celorlalți 54 de abonați.

Blog Stats

  • 483.554 hits