Gent again

august 5, 2009 at 2:33 pm 6 comentarii

Din nou avem poze drăguţe de la Nicu, ce stă în Belgia de ceva timp, în Gent. E un oraş foarte prietenos, cu multă verdeaţă, cu piste largi şi muuulte biciclete, magazine de închiriat şi operatori de cicloturism. Sunt foarte multe trasee în zonă şi cel mai bike-friendly oraş din Belgia, Bruges, e la doar 50 km de Gent, aşa că vom avea în curând poze şi de acolo, nu-i aşa Nicu? 😉

IMG_0576_

IMG_0688_

IMG_0702_

Dacă în Bucureşti îţi trebuie curaj să ieşi cu bicicleta sau eşti considerat nebun că-ţi risti viaţa, în Gent e un mijloc absolut normal de transport. Toată lumea are bicicletă şi îşi rezolvă treburile prin oraş pedalând de la un capăt la altul iar în concediu….ce poate fi mai plăcut decât o plimbare cu familia prin sate molcome, vizitând castele şi oraşe mici, încărcate de istorie, cu ciocolaterii şi cafenele la tot pasul. Belgia are cele pitoreşti trasee de biciclete de-a lungul canalelor (waterways) cu peste 2000km de piste ciclabile ce trec prin locuri de poveste.  Dacă plănuiţi un concediu pe biciclete în Belgia, aveţi aici sau aici mai multe detalii.

Imagine a place where you can cycle endlessly through amazingly beautiful nature, safe, far away from cars, across wide roads without bumps and potholes. Where people greet you amiably on the road. Where you can enjoy tasty refreshments or a delicious regional dish at a sunny outdoor cafe. Where you don’t have to mess about with confusing maps and complicated directions. Where you can rest a night in a hospitable hotel while your bicycle receives some maintenance. In short, where you can be carefree and simply enjoy¦ Such a heavenly place really does exist: Cycling Paradise Limburg.

Entry filed under: Trasee de biciclete, cicloturism, ture. Tags: , , .

de pe plaja din Vama Veche Promenada nocturnă pe biciclete

6 comentarii Add your own

  • 1. Gica Contra  |  august 5, 2009 la 9:32 pm

    „Dacă în Bucureşti îţi trebuie curaj să ieşi cu bicicleta sau eşti considerat nebun că-ţi risti viaţa,…” Da, recunosc. Imi trebuie curaj sa calc peste obiceiuri. In Bucuresti nu prea se merge cu bicicleta. Cine merge cu bicicleta iese „mot” in fata. Am observat ca trece in medie cam un biciclist la 4 minute (Am numarat 18 intr-o ora si 12 minute), jumatate din ei in tinuta „caracteristica” (pantaloni pana la genunchi, incaltaminte sport, eventual casca). Bineinteles numai barbati. Ca sa am eu curaj sa ies cu bicicleta, ar trebui sa fie in permanenta 1-2 biciclisti prezenti pe strada ceea ce inseamna dupa estimarile mele de 10 ori mai multi ca acum.
    Banuiesc ca nu sunt singurul care simte asa.
    As fi castigat mult timp cu bicicleta, as fi scutit multe drumuri noaptea cu taxiul si nu as fi avut grija locului de parcare. Dar, recunosc, nu am curajul sa trec peste obiceiuri. Daca as fi singurul, nu ar conta. M-ati critica si m-ati uita. Dar cred ca noi rusinosii suntem multi.
    Exista un singur centru Cicloteque. Bine era daca erau mai multe – macar doua sa poti sa te deplasezi din punctul A in punctul B si sa nu trebuiasca sa te intorci in punctul A sa lasi bicicleta de unde ai luat-o. Propun sa se faca experimental doua centre. Poate merge. Pe urma 3, 4… cine stie.

    Răspunde
    • 2. OanaVeloBello  |  august 6, 2009 la 11:13 am

      Iti multumesc de comentariu, foarte util sa avem si parerea unui om care nu merge cu bicicleta si cu voia ta il voi transforma in post pe blog.
      Despre evolutia bicicletei in Bucuresti si in alte orase avem semne ca e pozitiva si se face mult lobby pentru folosirea acestui mijloc de transport alternativ. Insa mai e muuuult pana sa ne simtim in siguranta pe carosabil si implica foarte multi factori.
      Sa vina cu bicicleta sau cu masina e alegerea fiecaruia, important e sa ne respectam in trafic.
      Cicloteque e un proiect sponsorizat de Unicredit, cred ca si-au dat seama ca e nevoie de mai mult si probabil se vor extinde cand vor primi sustinere si din partea altor organizatii sau chiar primarie, cum e Velib din Paris.

  • 3. ggl  |  august 6, 2009 la 10:26 am

    Şi mie mi-e lene să aspir până cand pun mâna efectiv pe aspirator. După aceea merge totul de la sine. La fel e şi cu bicicleta. Dinafară pare mai complicat decât e şi găsim tot felul de justificări ca să nu.

    Eu când merg cu bicicleta la lucru nu mai e nevoie să beau ceai sau cafea şi mă simt în parametri de cum ajung. Când vin cu autobuzul sau cu maşina (foarte rar) mă trezesc efectiv doar pe la ora 11.

    Răspunde
    • 4. OanaVeloBello  |  august 6, 2009 la 11:22 am

      Si eu sunt la fel, pedaland pana la serviciu imi trece somnul, sunt deja „in picioare” cand ajung.
      Sunt multe persoane care au motive obiective sa nu vina cu bicicleta sau chiar le este teama si ii inteleg. Cum spuneam mai sus, e alegerea fiecaruia cu ce merge la serviciu, ideea e sa ne respectam in trafic, sa nu mai dam unii peste altii si sa ne injuram dimineata la prima ora.
      Noi incercam sa scoatem in evidenta avantajele mersului pe bicicleta, spunem asta in fiecare post, sa convingem cat mai multi bucuresteni si nu numai sa pedaleze. Cand numarul nostru va creste suficient de mult, lucrurile se vor schimba de la sine, cum s-a intamplat si in alte tari.
      Unii prefera sa stea deoparte asteptand momentul ala in care va fi safe sa iasa si ei, eu prefer sa iau atitudine acum.

  • 5. Gica Contra  |  august 6, 2009 la 1:43 pm

    Precizez ca nu mi-e lene deloc si nu gasesc tot felul de justificari ci doar una care nu e chiar justificare si anume ca nu ma simt bine deloc sa ies mot in fata. Avantajele sunt clare pentru toata lumea si nu cred ca solutia consta in a le sublinia. Cred ca mai bine e sa fie examinate obstacolele (Oare chiar sunt mai multe? Sau e unul singur, asta de care zic eu?) si eliminat ce se poate.
    Referitor la Velib, ma cam indoiesc ca vor sustine Cicloteque. Mai degraba ii vor inlocui. Dar asa ceva la noi nu se va face prea curand

    Răspunde
  • 6. ggl  |  august 7, 2009 la 8:30 am

    Velib alea au în jur de 24 de kilograme. Şi le tot vandalizează. Am văzut una scoasă din Sena cu alge pe ea. Iar dacă e o parcare pe un deal, dimineaţa nu mai găseşti niciuna, toate sunt la baza dealului şi nu le mai urcă nimeni înapoi pe deal (asta n-ar fi o problemă foarte mare la voi pentru că Bucureştiul e cam plat). Însă în rest oamenii le folosesc cu succes se pare. A ceva poze de anul ăsta din Paris cu ele, trebuie să mă ui să-ţi trimit.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


SkirtBike

SkirtBike

Bicicletăria velobello

Calendar cu biciclete

Susţinem

Let's Do It, Romania!

Arhive

Te anunţăm pe e-mail când scriem pe blog

Alătură-te celorlalți 54 de abonați.

Blog Stats

  • 483.691 hits